Konditionspass på Hyrox-gymmet ikväll! Som jag sa till en av de andra deltagarna: Det här är det av veckans pass som jag gör för att jag vet att det är bra för mig, inte för att jag tycker att det är roligt. Föredrar de styrkefokuserade passen alla dagar i veckan men det är såklart bra för flåset att få sig en rejäl omgång också. Det var ett riktigt bra pass för att vara en sorts pass som jag egentligen inte gillar, vi jobbade mestadels för oss själva och man fick själv välja vilken intensitet man ville ha.
1) 3 rundor av 30s cykel, 30s benböj, 30s utfall och 30s hollow hold.
2) 5 rundor av följande stationer, 90s jobb per station:
- Burpee shuttle runs
- Stakmaskin
- Cykel
- Roddmaskin
Ingen vila mellan stationerna (mer än den tid det tog att förflytta sig alltså) men 1 minuts vila mellan varje runda.
3) Teknikjobb toes to bar + handstående (jag nöjde mig med att öva lite kipping och wall walks).
Jag körde på rätt bra under huvuddelen av passet eftersom jag ville uppnå en lite högre intensitet, den genomsnittliga pulsen låg på 155bpm och jag spenderade 9% i röda zonen, 25% i den orange, 39% i den gröna, 22% i den blå och 2% i den vita (vilket alltså är den lägsta, 94-112bpm). Lyckades hitta ett hyfsat bra flow tycker jag och kom aldrig till punkten att jag ville lägga mig ner och dö, det är alltid en fördel!
Burpee shuttle runs var definitivt jobbigast, helt omöjligt att hålla pulsen nere där!
Nu har jag tränat tre dagar i rad och har ont i princip överallt, men jag överväger ändå att gå på styrkepasset som går kl 10 imorgon förmiddag. Mest för att det är fokus militärpress och jag älskar militärpress! Får se lite hur jag känner imorgon bitti samt hur arbetsdagen utvecklar sig, om inte annat satsar jag nog på lite yoga efter jobbet!