Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag inser att jag nog har samma problem fast i mildare variant för jag har länge förundrats över hur snabbt andra utvecklas av hård träning medans jag upplever att jag bara står still eller backar bakåt när jag tränar hårt. Jag har dock accepterat att det är så och försöker glädjas av träningen trots att jag inte får betalt för allt arbete jag lägger ned så att säga.
Visa bifogad fil 136557
Efter 50 mil i bil blir det hotellträning med utsikt
Hur stänger man av tempot?7,5 km joggingrunda idag. Stängde faktiskt av tempo-upplysningen på runkeeper för att inte bli stressad av den. Målet var att bara hitta ett eget tempo som kändes bra och inte jobbigt. Kollade sedan när jag kvar klar och insåg att det är samma som jag hamnar i alltid. Alltså kan jag springa ännu långsammare på längre distanser och jag skulle troligen orka det redan idag om jag bara höll nere farten. Trist att jag blir trött i höften där jag skadade mig, men det skyller jag på vintern och fästet. Blir samma om jag promenerar...
Hur stämmer man av tempot?
Stänger av skulle det vara. Vill ha runkeeper för att veta hur långt jag springer nu när jag springer där jag inte har mätt men vill inte se tid. Men har aldrig hittat ngn avstängningsfunktion.Antingen får du ju mäta och klocka rundan och sedan dela tiden i antal kilometer och få kilomettertiden, eller om man springer med tex runkeeper så syns det i sammanfattningen.
Stänger av skulle det vara. Vill ha runkeeper för att veta hur långt jag springer nu när jag springer där jag inte har mätt men vill inte se tid. Men har aldrig hittat ngn avstängningsfunktion.
Ok ljudet har jag fått av men jag skulle vilja kunna se sträckan utan att bli tvingad att se tiden. Hittills inte hittat ngn app där det går.Du går in på "statistikljud" nere till höger på startsidan i runkeeper, ovanför start-knappen. Och där väljer du om och vad och med vilket intervall du vill ha det uppläst.... När jag kör intervaller stänger jag av allt. Eller idag när jag bra skulle ta en lugn jogg. Vill inte bli störd. Och när jag springer vanligtvis har jag tempo varje kilometer, samma om jag springer tävling. Då vill jag veta hur jag ligger till. Jag har ingen träningsklocka (har inte idats sätta mig in i vilken jag ska köpa ) och tycker man klarar sig bra med detta för husbehov. Jag saknar dock en klocka för att kunna se tid och puls när jag kör intervaller.
Jag saknade skor, så jag gick bara en kort uppvärmning och körde ett snabbt pass med hantlar efteråt. Kul, då jag tänkte att det var noll chans att jag skulle orka träna idag, men ändå packade kläder. Succe!Lätt att jag stått ut med långpass på bandet med den utsikten...
Ok ljudet har jag fått av men jag skulle vilja kunna se sträckan utan att bli tvingad att se tiden. Hittills inte hittat ngn app där det går.
Jag vill inte mäta före eller efter utan vill mäta under tiden jag rör mig,Aha, nej det vet jag inte om det går? Isåfall kanske du ska skippa app öht ch istället kolla sträckan på tex "mät din runda" på iform.se eller jogg.se?
Jag vill inte mäta före eller efter utan vill mäta under tiden jag rör mig,
Visa bifogad fil 136557
Efter 50 mil i bil blir det hotellträning med utsikt