Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Åt två rostade mackor med margarin och ost till middag. Och åt godis på vägen hem från mormor. (promenad på ca 3,5 km)
Herregud så hälsosamt.

Innan det ungefär 6 km cykeltur*
1 timme bodyattack (äntligen!)

* instruktören kom och hämtade mig så...
6 km cykeltur där hon cyklade och jag satt på pakethållaren, höll i mig så gott det gick... :rofl::D
Men det kan man väl också räkna som träning? Jag fick ju sitta och hålla upp benen hela tiden...hahaha.

Match och vinst med 8-1 idag!! Det sista petade jag in :D
Så sjukt blöt plan, mer åker än fotbollsplan.. :cautious: = tungsprunget som fan.. sög rätt bra i benen.. Men så bra spel, så bra kämpat! Efter varje mål spelade vi ändå som om det stod 0-0 och krigade verkligen hela matchen!
Denna vinsten innebär att vi har säkrat en kvalplats för att gå upp en division till nästa säsong!
Nästa match är på fredag.. ^^

Woop woop!

Aktiv dag igår så vi fick på sista plåtarna, hagen av delad så nu har vi två ungefär lika stora hagar (vi får dela på dom när stot brunstar annars går dom alla ihop), jag red båda hästarna och styrketränade på kvällen med 15 min löpning som avslutning :)

Idag började jag dagen med promenad. Håller det uppe blir det säkert lunchpromenad med kollegan också. Så mycket mer blir det inte kväll då jag ska på möte efter jobbet.

Hoppar in i tråden!
Var hos naprapaten i morse och fick okej på att träna, även när det gör ont. Så länge jag tar det lugnt och lyssnar på kroppen så ska det gå bra :)
Har hamnat i en riktigt ond cirkel, har stora smärtor i sätesmuskulaturen efter en ridolycka, och efter en dag på jobbet har jag så ont att jag inte pallar att träna. När träning är just det jag behöver :banghead: Ska mjukstarta lite nu, och hoppas att smärtan ger med sig när jag blir rörligare och starkare.

Målet är framförallt att få en stark och hållbar kropp, och gärna bli av med ett par kg eftersom att mina knän har börjat säga ifrån när jag springer. Har dock inget viktmål utan vill hellre bli biffig :D
Kosten brukar det bli ordning på av sig självt när jag börjar träna, försöker att inte göra det så komplicerat för då blir mat det enda jag tänker på. Vill äta bra mat som gör att jag orkar psykiskt och fysiskt men det är inte världens big deal om det slinker ner lite fika på jobbet eller blir mycket godis en helg.

Veckan ser ut såhär:
Mån: Behandling hos naprapat, promenad, kvällsjobb.
Tis: Jobb, därefter agilitykurs med vovven. + övningar från naprapaten.
Ons: Slutar vid lunch, stannar nog till på gymmet på vägen hem. Naprapatövningar och lätta marklyft med fokus på teknik är planen.
Tors: Långpromenad i skogen, naprapatövningar. Kanske yoga?
Fre: Promenad, naprapatövningar och gym innan kvällsjobb.
Lör & sön: Jobb kl 7-21.30 båda dagarna :yuck: Har ett par timmars paus vid lunchtid så då blir det att promenera hundar och kolla till häst, och försöka klämma in övningarna från naprapaten.

Gårdagen var superskön, riktigt lugn ledig söndag :love: Promenader i skogen, kolla på serier, yinyoga, klappa katten.

I veckan planerar jag att träna två gånger på jobbet, troligtvis tisdag och fredag. Sen Friskis på söndag. Utöver det promenader och yoga som vanligt, sen får vi se om jag klämmer in lite marklyft hemma någon dag :D

Jag uppdaterar åter från soffan :p
Men jag tänker att jag ska se det här som en riktig omstart. Börjar om liksom.

Idag mår jag iaf bättre, även om bihålorna är fulla av snor. :wtf::p

Kan lägga in min veckoplan också :)

Mån: Promenader
Tis: Styrka+löpning, longering av båda hästarna, promenad
Ons: Promenad, ridning av båda hästarna
Tors: Promenad, styrka+löpning, ev ridning
Fre: Promenad, ev ridning
Lör: Ridning
Sön: Ridning, styrka+löpning

Skulle vilja få in ett rent löppass någon dag också men det fixar jag nog inte. Eventuellt ikväll om jag känner för det, men inget jag tänker pressa in.

Förra veckan fick jag ihop fyra träningspass. Ett rent löppass, två rena styrkepass och ett pass kombinerat styrka och löpning. Sen en hög promenader och fyra ridpass. En bra vecka :)

fortsatt trappgående :p min "vän" sitter på plan 5 - räknade att det skiljer 44 steg oss emellan - ibland är det bra att bo högst upp :D

zumbade i lördags och det var så roligt! förrförra lördagen så hade jag ju inte zumbat på ett tag och blev lite besviken på de låtar hon bytt till. även om grundstegen i många fall var densamma så det inte var helt omöjligt att hänga med lite ;) Men i helgen kändes det lika roligt som alltid ... länkar till näst sista låten - som liksom är som gjord för att "hoppa" till ;)

och om ni vill zumba lite

Jag är sjuk.  Anade att det skulle komma i och med att flera runt mig varit sjuka sista veckorna. Men fasen vad kämpigt det är att jobba samtidigt. Är i butiken fram till onsdag, drygt eftersom man dessutom måste vara social och trevlig mot folk. Hade helst suttit i ett hörn under en filt och tjurat. Dessutom MÅSTE jag nästan rida alla dagar den här veckan. Planen var att rida innan jobbet imorse, men jag pallade inte. :wtf:

Jag är tillbaka från Sverige och har därmed även påbörjat mitt lilla experiment med att äta ketogent i en period (fram till min födelsedag den 30 september, närmare bestämt). Idag är dag två, och hittills känns det faktiskt förvånansvärt bra. Lite huvudvärk har jag, men annars känns det mest roligt, spännande och fräscht.

Jag lägger dock ribban lågt vad gäller träning; delvis för att jag inte gymmat på mer än en vecka och delvis för att jag vet att mitt kostintag lär påverka mig ganska mycket fysiskt de närmsta dagarna. Såhär är planen:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Onsdag: 6 km transportpromenad, benpass på gymmet.
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Fredag: 6 km transportpromenad, överkroppspass på gymmet.
Lördag: Ridning.
Söndag: Vila.

Efter en helg med ohyggliga mängder god mat körde jag ett supersnabbt gympass på lunchen idag, trots superstressig dag. Lite cykling, sen knäböj, militärpress och skivstångsrodd blev det, sen hann jag inte mer. Ska försöka promenera en timme ikväll också! :bump:

Jag skickade flera veckans plan rakt genom fönstret och spelade Sims och sydde hela helgen i stället :angel: men nu, i skrivande stund, är jag på trask till gymmet för ett yogapass. En vän frågade om jag ville haka på och för första gången på flera veckor kände jag "why not" och inte "åh neeej" :banana: Det är "vanlig" yoga, första gången för mig. Ska göra en veckoplanering när jag kommer hem tänkte jag, om jag inte fastnat i nån skum position :D

Instruktör i högform, deltagare med energi och JAG FICK MIN JÄVLA REVANSCH!!! :banana::bump:
Sååå gött!
"Men den 25:e är det release av 82:an...." Pfft.
Lagom tills den här fungerar alltså.
Även om jag tydligen kommer äääääälska 82:an. :cool:

Senast ändrad:
Är det någon här inne som äter ganska kolhydratrik kost som jag? :angel: En vanlig dag ser ungefär ut såhär:

Frukost: Fil med banan och müsli eller granola/Chocolate oats med banan, kanel och soyamjölk/Chiapudding med äpple/Yoghurtkvarg med banan och müsli eller granola

Lunch: Ceasarsallad/Kycklingsallad med pasta eller quinoa

Mellis: Frukt

Middag: Fil och flingor med knäckemacka/Äggmackor/Sushi/Grönsakscurry/Mackor med lax och avokado

Kvällsmål: Frukt eller lite fil/yoghurtkvarg (tränar sent så behöver något efter)

Försöker bli bättre på att klämma in mer protein, eftersom jag styrketränar.
Jag äter rätt kolhydratsrikt. Mår som bäst när jag följer 80/10/10 (rawish). En optimal dag är vattenrik frukt/juice/smoothie till frukost (om jag ens äter frukost), frukt till lunch och en massa grönt till middag. Nu när jag är hemma blir det en massa bananer (fy vad jag är trött på bananer just nu!) och lagad mat till lunch/middag (kolhydratsbaserade mål ofc).

Jag hörde någonstans (var det kanske här? :o) om någon som sover i träningskläderna natten innan, så att det verkligen finns minimalt med ursäkter att låta bli morgonträningen :laugh: Har dock ej provat det själv!
Kanske värt att testa det någon gång? Är ju så svårt att ta sig upp ur sängen på morgonen!

Ja herregud säger jag bara :laugh: Jag sitter inte fast men vem kunde tro att det var så svårt att andas. Det var inte instant love som med yinen, men jag ska ge det några gånger till. Jag kan ju absolut inga positioner och märkte att jag måste hänga med/hålla instruktörens tempo för att ö h t fatta vad jag ska göra, och då går det lite för fort. Räknar med att det ger sig med mer träning :)

Resten av veckan:
Tisdag - Yin, på landet, om jag kan röra mig. (+6 km transportpromenad)
Onsdag - Om jag inte går på tisdagens pass: yin, i city, annars vila
Torsdag - Enbart chips och öl
Fredag - Funktionell träning, i city. Alternativt Sh'bam om mi amiga ska gå på den.
Lördag - Yin, på landet, om jag kommer upp i tid(8:15)(+6 km)
Söndag - Om jag inte går på lördagens pass: yin, i city, annars vila. Eller yoga på landet.

Försöker att inte planera in för mycket och ge mig själv alternativ, allt för att det inte ska bli tvång och måste. :)

Sh´bam...det var länge sen :D
Å andra sidan gick jag för att jag tycker så mycket om den instruktören så hon kunde göra Sh´bam rätt roligt fastän vi aldrig var fler än 10 deltagare. Till slut gav hon upp helt.
Tuuur hon kör andra pass! Otur att ett av dem är precis efter jamen på måndagar. Det går liksom inte.

Wow vad ni skriver! Nu har jag visserligen varit borta i några veckor, men jag tror ni snittar 10 sidor i veckan ;)

Ätit en massa gott under semestern, nyttigt som onyttigt :p och ändå gått ner 3kg, så är rätt nöjd med det. Det är iaf en bra start.

Första veckan åt jag som jag vill äta och mådde fantastiskt! En massa god frukt och fantastiska sallader :love: Tyvärr blir det svårare att hålla det när man kommer hem och delar hus med allätare… Andra veckan var jag i New York och testade en massa olika veganska restauranger. Blev massvis med god mat, och en hel del vegansk skräpmat. Gott var det iaf ;) Första dagen tillbaka i staden efter festivalen blev det lagad mat till både lunch och middag (tog även en öl till middagen) och för en som aldrig varit bakis så tror jag att jag nu har en liten aning om hur det känns. Ögonen var igenbegade, trötta och torra. Huvudet tungt och luddigt, och halsen var riktigt rosslig. Aldrig reagerat så starkt på lagad mat de tidigare gångerna, blir bara mer peppad att hålla lite bättre koll på kosten efter detta.

Motionsmässigt så har jag snittat 15000 steg om dagen under de två veckorna jag var iväg, något jag inte kommer upp i här hemma… Simmade minst en timme om dagen första veckan, och har äntligen lärt mig att crawla! :D

Har även testat marklyft för första gången i mitt liv! Blev 5x 69kg och fick beröm av både en PT och en som tävlar i tyngdlyftning för min form :banana: Helt fantastiskt kul! Lyfte en gång till, var definitivt mer, men har ingen aning om hur mycket mer (glömde notera vikten) :o Ska definitivt göra detta igen :D

Nu, hemma igen har det varit lite kaos med maten. Igår firade vi min morfars 100års dag med tårtor och annat gott (självklart med rester över) så till middag idag blev det fryst snickerstårta (vegansk) vilket är på tok för mycket fett för mig.

Funderar på att fasta imorgon (gör det med jämna mellanrum), men iom planerade träningspass och ett fullspäckat schema så får det vänta till söndag eller nästa vecka.

Förra veckan blev hej-kom-å-hjälp mig på träningsfronten. Mycket motion men lite träning, liksom. Fick i alla fall till tre pass styrketräning och ett löppass, och en sabla massa promenerande.

Den här veckan har börjat bra med löpning, lite promenad och lite cyklande. Imorgon ska jag köra ett överkroppspass innehållandes bänkpress, hantelflyes, french press, latsdrag och nån sorts rodd. Kanske lite marklyft också om jag hinner med. Är ensam med avkomman till och med onsdag så jag får hålla det kort och effektivt så att det ryms inom lunchtimmen. Förra veckan började jag använda timer till setvilan, himmel vad mycket fortare passen går då... :angel:

Träning denna veckan:
Måndag:
Mockade lösdriften (inte så tungt, men det blev några börar iaf).
Tisdag: Cykling, blir troligtvis rundan på 1,6 mil (har inte cyklat på ett tag).
Onsdag: Styrkepass hemma (kör lite varierat med kettlebells).
Torsdag: Vila! (Ser ut som det ska regna hela dagen).
Fredag: Mockning.
Lördag: Cykling, blir nog en ny runda, vet inte hur långt det blir än.
Söndag: Styrka med kettlebells hemma.

Ridning/tömkörning vid fint väder, annars får den gamle mannen vila ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar