Wow vad ni skriver! Nu har jag visserligen varit borta i några veckor, men jag tror ni snittar 10 sidor i veckan
Ätit en massa gott under semestern, nyttigt som onyttigt
och ändå gått ner 3kg, så är rätt nöjd med det. Det är iaf en bra start.
Första veckan åt jag som jag vill äta och mådde fantastiskt! En massa god frukt och fantastiska sallader
Tyvärr blir det svårare att hålla det när man kommer hem och delar hus med allätare… Andra veckan var jag i New York och testade en massa olika veganska restauranger. Blev massvis med god mat, och en hel del vegansk skräpmat. Gott var det iaf
Första dagen tillbaka i staden efter festivalen blev det lagad mat till både lunch och middag (tog även
en öl till middagen) och för en som aldrig varit bakis så tror jag att jag nu har en liten aning om hur det känns. Ögonen var igenbegade, trötta och torra. Huvudet tungt och luddigt, och halsen var riktigt rosslig. Aldrig reagerat så starkt på lagad mat de tidigare gångerna, blir bara mer peppad att hålla lite bättre koll på kosten efter detta.
Motionsmässigt så har jag snittat 15000 steg om dagen under de två veckorna jag var iväg, något jag inte kommer upp i här hemma… Simmade minst en timme om dagen första veckan, och har äntligen lärt mig att crawla!
Har även testat marklyft för första gången i mitt liv! Blev 5x 69kg och fick beröm av både en PT och en som tävlar i tyngdlyftning för min form
Helt fantastiskt kul! Lyfte en gång till, var definitivt mer, men har ingen aning om hur mycket mer (glömde notera vikten)
Ska definitivt göra detta igen
Nu, hemma igen har det varit lite kaos med maten. Igår firade vi min morfars 100års dag med tårtor och annat gott (självklart med rester över) så till middag idag blev det fryst snickerstårta (vegansk) vilket är på tok för mycket fett för mig.
Funderar på att fasta imorgon (gör det med jämna mellanrum), men iom planerade träningspass och ett fullspäckat schema så får det vänta till söndag eller nästa vecka.