Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Jag har haft en riktigt motivationsdipp. :( Vet inte varför direkt för träningen har gått bra men det är nog andra omständigheter som bidragit till detta.

Hur som helst, på måndag börjar jag skolan för en utbildning på 13 veckor, första två veckorna är på skolan på heltid sen är det åtta veckor hemma på halvfart och avslutar med tre veckor heltid på skolan. Jag har längtat efter denna utbildning så jag hoppas den hjälper mig att få upp motivationen till allt igen. :up:

Idag blir det gymmet efter jobbet och då ska det köras knäböj i massor :devil:

Hann med 15 min yoga igår och räddade därmed ländryggen som redan hade låst sig en gång. :o :D Bättre sent än aldrig.
Ska komma ut och jogga en sväng också i veckan, för nu måste jag få in träning veckovis.

Babyn väger 11 kilo och igår fick vi sänka sängen till lägsta nivån då hon tillslut satt sig upp själv.
Att böja sig över en spjälsäng och nästan ner till golvnivå kvälls- och nattetid upprepade gånger kommer döda ryggen om den inte får lite träningshjälp. :nailbiting:
Motivation! ;) :D

Red bara en häst igår iof lite mer jobb för oss båda - några varv i galopp åt båda hållen - häst som håller på att sättas igång/bygga muskler ... de andra ponnierna fick lite hovvård - tjärade hovar då det är så blött och lerigt i alla hagar :yuck:... packade iof höpåsar och släpade en liten bit. gick trappor på jobbet. åt inte chips efter middagen - blev så sent att jag gick och la mig. så såg träningsdagen ut igår.

spanade in wellnes online idag - nordic wellness träningspass som man kan följa på nätet - nån som provat? ska prova en ny zumbainstruktör ikväll. spännande ...

Ok, mitt immunförsvar var tydligen inte riktigt lika starkt som jag trodde när jag traskade runt i blöta skor halva lördagen utan att bry mig för att "jag bli ju ändå aldrig sjuk"!

I söndags var det förkylningsblåsa på tungan, och idag vaknade jag med jätteskrapig hals samt värk i örat. :down: Gissa om jag ångrar nu att jag inte tränade förra veckan?! Hade jag vetat att den frivilliga viloveckan skulle gå över i en ytterst ofrivillig vilovecka hade jag prioriterat lite annorlunda... Nåja, inte mycket att göra åt!

Förhoppningsvis känner jag mig frisk nog att åtminstone rida på lördag som planerat, och har jag riktig tur kan jag kanske till och med få till ett gympass sådär framåt slutet av veckan. Men nu ska kroppen få styra ett tag, så ser vi vad som händer efter ytterligare några dagars vila.

Bänk, hantelflyes och french press blev vad som hanns med idag. Hade inte riktigt noterat att bänkpasset innehöll, utöver uppvärmning, åtta set med tvåor. Det tar sin lilla tid även om jag håller koll på setvilan.

Nåja, ingen anledning att gråta över spillda reps, imorgon kommer maken hem så torsdag-söndag kan jag träna exakt hur länge jag vill. :D

Halsont när jag vaknade idag så blir ingen cykling idag… Försöker kurera med honungsté, men ännu ingen förbättring. Hoppas det blir bättre tills imorgon så jag kan köra på då istället.

Min rumpa är inte gjord för pakethållare. Jäklar vad ont det gör :rofl::rofl:
Alltid värst två dagar efter sägs det.
Ikväll kör vi Bodypump :banana: Blir finfint för min ömma ändalykt det.

Var med på funktionell träning-passet på jobbet på lunchen idag. Det va en vikarie som körde lite mer yoga-inspirerat inbillar jag mig (har aldrig testat yoga :o ) men det va bra! Kämpade på rätt bra trots lite träningsvärk från igår, om man får säga det själv :angel:

Senast ändrad:
Lilleman fick idag sin sista grundvaccinspruta (han var alltså inte vaccinerad alls när jag fick honom, så vi har fått göra om hela proceduren), så skönt att det är gjort! Veterinären som kom idag var samma som gav honom den första i februari, och hon tyckte (precis som då) att han var lite tjock (till mitt försvar har han varit smal däremellan, men sommarbete och shettisar är sällan en bra kombination), så nu är det träning av shettis som gäller. Han ska, så klart, få ta det lite lugnt efter sprutan nu några dagar, men sen m.å.s.t.e. jag ta tag i det.

Det enda positiva i mitt liv just nu är att jag faktiskt börjar bygga upp någon form av motivation till att röra på mig igen. Och känner att jag har ett "guldläge" jag inte får sumpa när vi går in i oktober och jag enbart kommer jobba i butiken igen. Skriver det inom "" eftersom det ekonomiskt är en fullständig katastrof, och jag är fortfarande jätteledsen för att det blev så här, men tiden till hästar/motion blir ju helt klart bättre.

Förkylningen är kvar. Om det ens är en förkylning. Kan också vara en bråkande visdomstand i kombination med att jag har sovit uselt i snart två veckor. Så galet trött på att må dåligt att det kryper i mig. Kan inte allting bara få flyta, liksom?

Nu har febern också anlänt! Har nyss hällt i mig en liter vatten, ska torrfasta i 12-15 timmar från midnatt (har tagit extremt lång tid på mig att skriva detta inlägg) i hopp om att några symptom ska försvinna.

Nej nu blir det sängen för min del (lär dock slösurfa lite innan jag somnar) och sen en varm dusch imorgon bitti/förmiddag (tänkte sova så länge som möjligt).

Oh! Idag (onsdag) får jag köra Bp med en väldigt saknad instruktör igen! (efter 30 min Ba) Annars är det min kompis som börjat köra på onsdagar :D
Jag brukar inte köra Bp två dagar i rad, men nu får det liksom bli så.

Provade stången som jag köpt igår. 10 kilos vikterna hade dom inte hittat så dom får jag senare men la på några av vikterna jag har till hantlarna så fick det duga :) Körde knäböj, militärpress, marklyft, raka marklyft och rodd med den. Riktigt kul! Avslutade med tre cirklar med tre magövningar som sög rejält!

Idag hoppade jag faktiskt morgonpromenaden för jag ska jobba hemma och då får hunden motion på lunchen när jag ska rida unghästen. Ikväll blir det ridning av andra hästen.

Kaosvecka. Inbrott i sadelkammaren, alla sadlar stulna. Och imorgon bitti avlivas pålle :cry: Var där igår för att säga hejdå... :( :heart

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar