Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Körde en sen löptur i mörkret igår kväll, sååå skönt efter en lång och stressig dag på jobbet! Det blev 4,5 km och hyfsad km-tid även om jag inte riktigt orkar kuta på eftersom jag fortfarande hostar lite. Så himla jobbigt, kan hosta i månader när jag får sån här hosta :cautious:

Idag ska jag och äldsta dottern med när kompisen dressyrtränar. Sen ska vi lägga sista plåten på taket, börja sätta stolp till hagen och motionera båda hästarna och hunden :)

Fick jobba över två timmar igår, kul en fredag..:cautious: Så hade ingen lust eller energi att träna efter det (och missade ju passet) och idag blir det bara lite yoga innan vi drar ner till Malmö för fest ikväll. Så absolut för lite träning denna veckan. Men för att se det positivt så borde jag ha jättemycket energi inför ikväll iaf, blir förhoppningsvis massa massa dans :bump:
Min höft är ju inte heller bättre, snarare lite sämre till och med, så det är väl kanske inte fel att vila den heller.

Såå, blörgh för för lite träning men äsch, det blir nog bra :)

@Trollunge Jag tror jag har missat, vad har hänt med höften?

Sen med tanke på hur mycket du vanligtvis tränar så kanske det till och med är bra med en lugnare vecka tänker jag :)

Jag har tränat på Friskis idag! :) Kul! Knäböj 5x5 vilket kändes oväntat stabilt på 45 kg, jag måste helt klart bara KNÄBÖJA MER :D Ligger ju hyfsat mycket efter i knäböj jämfört med övriga lyft :angel::D Men men, spela roll! Gjorde sen lite assisterande övningar: enbensknäböj (med hjälp av trx), ryckböj med pinne, höftlyft med gummiband och höftfällning med pinne.

Sen räckhäv 5x3, varav två set supinerat grepp, två set pronerat grepp (bägge med gummiband) och ett set excentriska utan gummiband med supinerat grepp. Rörigt men ja :p

Idag är jag hemma från jobbet och spenderar dagen i soffan. Blähää.
Hade inte gått att jobba dock. Hade bara blivit sjukare, och det hade inte varit schyst mot kollegan.
Så tomatsoppa på G, och i övrigt soffläge.

Maken tog båda hästarna på tur idag (red äldsta och hade unghästen som handhäst) så ingen ridning för mig :cautious::p Men i morgon är det min tur att ta båda hästarna ;)

Annars har det blivit vardagsmotion idag. Grejat med hagen och så :) Ungarna har precis lagt sig så vi ska ut snabbt och slå ner några stolpar och göra klart djuren så får det bli dusch och soffan sen. Planen i morgon är att få klart taket, mer av hagen, städa en våning och rida båda hästarna. Ska gå upp i morgon och rida tidigt tänkte jag :)

Kors i taket. Det regnar inte idag, och blev faktiskt sol...! Medryttarna har problem med lilleman och när vi väl fick tag i honom tog vi en promenad på kanske en halvtimme med båda hästarna (flickan red). Ponny har vilat över en vecka på grund av väderkatastrof/livet, så det kändes som en hyfsad mjukstart även för henne.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar