Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Kort pass på gymmet idag. Värmde upp med lite raka marklyft och några lättare marklyft, och sen blev det 6 set à 3 reps på 85 kg. Kändes ganska lätt, vilket kändes gött. :D Sen blev det med 3 * 10/ben utfall med 30 kg (skivstång) och avslutningsvis 3 * 10 rodd med T-bar med 20 kg (tror själva stången man lyfter väger runt 10-15 kg, så ca 30-35 kg totalt). Inte kört T-bar på länge men minns att sist körde jag med 15 kg och nu hade jag gott kunnat ta 25 kg, så mitt roddande med KB har gett resultat.

Summasummarum: Stora delar av ryggen och benen tränade på ca 55 minuter. :up:

Jag känner av all knackighet så ingen riktig träning idag tyvärr :down:

Blir en stund rörlighet och ren färdighetsträning medan jag väntar på att M blir klar med sin tränare. (Tur att jag ändå är tvungen att passera klubben, vädret och övertid lockar inte till extraturer just nu...)

Körde igenom kroppen lite snabbt i jobbgymmet nu på kvällen. Chins, militärpress, någon slags goblet sumo squat (?) och ryggresningar. Hade tänkt träna imorgon egentligen men behövde ändå duscha och imorgon blir allt krångligt på jobbet för statsministern kommer på besök :p

Nu är styrkelyft-passen igång igen på onsdagarna :bump: Nu är det bänk som gäller i 4 v till och idag var huvud-delen 8 set med 4 rep på 75-80% och sen avslutning några negativa singlar (alltså en vikt som egentligen är lite för tung så man håller emot på vägen ner och får hjälp av sina kamrater på vägen upp). Mitt max i bänk är 42,5 kg men körde mina sista 4or på 37,5 kg så det verkar finnas mer att ta av där :)
Kul som vanligt iaf! Ville egentligen kört wod:en efter också men det blev ingen plats så är på väg hem istället, känns ok det med ;)

Idag har jag varit på massage. Det gjorde ont... :p

Funderar på att börja köra löpprogram. Jag kan springa 5 km i nuläget, men det skulle ju inte va trevligt direkt. Så jag funderar på att hoppa in halvvägs typ i C25K eller vad fasen det nu heter :p

Jag gör kanske en tveksam comeback till den här tråden, vi får se.. :p Jag fick en plötslig insikt igår att jag vill bli så "stark" att ingen kan göra något med mig mot min vilja. Inte direkt möjligt då, men man kan ju iallafall göra det så svårt som möjligt :devil: Jag är sugen på väldigt allsidig träning och om jag kör igång vill jag varva mellan olika saker. Löpning, simning, klättring, cykling, självförsvar, någon dag på gym kanske osv. Har en vän som är sugen också, så får vi se vad vi kan få ihop :)

Är det någon som på rak arm kan komma på någon bra kostlitteratur (heter det ens så? :rofl:)att tipsa om? Jag försöker googla men blir mest förvirrad. Jag vill inte ha någon diet eller något sånt, utan bara läsa på om hur man ska äta för att få med alla delar och tja, må bra :D

Är det någon som på rak arm kan komma på någon bra kostlitteratur (heter det ens så? :rofl:)att tipsa om? Jag försöker googla men blir mest förvirrad. Jag vill inte ha någon diet eller något sånt, utan bara läsa på om hur man ska äta för att få med alla delar och tja, må bra :D
Vill man grotta ner sig ordentligt så är det nog Martina Johanssons böcker man ska läsa.
Både om hälsa och om träning
Andra favvoriter är Jonas Bergqvist och så senaste bibeln "Låt bönor förändra ditt liv" av Litsfeldt/Olsson

Jag gör kanske en tveksam comeback till den här tråden, vi får se.. :p Jag fick en plötslig insikt igår att jag vill bli så "stark" att ingen kan göra något med mig mot min vilja. Inte direkt möjligt då, men man kan ju iallafall göra det så svårt som möjligt :devil: Jag är sugen på väldigt allsidig träning och om jag kör igång vill jag varva mellan olika saker. Löpning, simning, klättring, cykling, självförsvar, någon dag på gym kanske osv. Har en vän som är sugen också, så får vi se vad vi kan få ihop :)

Livsmedelsverkets hemsida?

Det blev ett gympass med några kollegor på jobbgymmet igår igen :) så himla kul! Och kul att lära känna dem lite mer, har bara jobbat ett år där och eftersom alla jobbar i olika projekt och mest mot konsulter har jag liksom inte riktigt lärt känna någon.

Träningsvärken idag är i alla fall massiv så nån effekt gav det, även om jag råkade kompensera senaste dagarnas träning med lite lakrits i soffan igår kväll :o vikten har typ stått still i flera veckor nu så nu blir det till att kämpa på lite med maten och löpningen några veckor till så får vi se om det ger effekt! :bump:

Pga dålig ibsmage har jag promenerat varje dag i hopp om att få ut lite gaser:o En morgon gick jag ensam i skogen genom dagg med solen värmandes i ansiktet:love:. Hade lätt kunnat frysa det ögonblicket och ta fram i november då vädret och humöret är piss.

Fick ihop 4 styrkepass förra veckan. Hittills denna vecka 2 gympass och 3 promenader. Idag blir det promenad i grannbyn med kompisen och hans hund.

Idag regnar det otroligt nog inte så jag och kollegan ska ta en lunchpromenad sen :) Hon har precis kommit tillbaka från föräldraledighet så jag sitter med henne på kontoret i stan den här och nästa vecka för att "lära upp" henne :p Sen kommer jag sitta här 2 dagar och hemma 3 dagar är planen.

I eftermiddag blir det promenad till svärföräldrarna och tillbaka och ikväll ska jag träna och springa lite när ungarna lagt sig :)

från och med idag kan jag aktivera/hämta ut mitt nordic wellness kort :D - har bokat in mig på zumba för favorittränaren på lördag och tänkte prova på en annan på tisdag.

Igår blev det ingen "träning" eller ridning. Det regnade ganska mycket och tyckte synd om hästarna så fick fixat hagar och mat så de kunde komma in i lösdriften - så blev lite vardagsträning med att bära lastpallar, gå fram och tillbaka mellan hagar och packa en hel hög med höpåsar (till de hästar som inte står i lösdriften). De var sådär lagom tacksamma ... var inne en stund och gick sen ut igen i regnet :p :D

Idag fyller "nya" anläggningen 1 år, och på "mitt" gym öppnas ett helt nytt område. Borde kanske släpa mig dit och kika...det händer saker på båda ställena. Men man ska ta sig till dem också :rofl:

Jag var hos läkaren i fredags och blev sjukskriven en månad. Den inte-så-sunda delen av mig blev helt galen direkt och tyckte att fan vad najs, nu hinner jag träna 10 gånger i veckan, städa varje dag och sy en ny höstgarderob! Eh, ja, nä. :p jag ska gå på funktionell träning i morgon och eventuellt på yinyoga på söndag, vill verkligen träna men har skitsvårt att hitta balansen just nu så det får räcka så.

Jag tycker mycket om boken Äta träna leva av Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik. Den handlar förvisso lika mycket om träning som den gör om kost men jag tycker att den har ett skönt avslappnat, sunt tänk :)

Tillägg: Och ja, det är i princip omöjligt att inte bli förvirrad när man försöker greppa alla tusen olika källor med sina hundra olika åsikter. "Food is the new religion", som någon sa för ett tag sedan. Jag tycker det summerar situationen rätt bra :p

Försök att titta på ställen som håller en så enkel, odramatisk approach som möjligt skulle jag säga. Det finns mycket extremt där ute, men som vanlig dödlig tjänar man sällan på att grotta ner sig för mycket i sådant tycker jag (även om man naturligtvis kan göra det ifall man är intresserad). Synd att göra det mer avancerat än det redan är, liksom!

Senast ändrad:
Jag var hos läkaren i fredags och blev sjukskriven en månad. Den inte-så-sunda delen av mig blev helt galen direkt och tyckte att fan vad najs, nu hinner jag träna 10 gånger i veckan, städa varje dag och sy en ny höstgarderob! Eh, ja, nä. :p jag ska gå på funktionell träning i morgon och eventuellt på yinyoga på söndag, vill verkligen träna men har skitsvårt att hitta balansen just nu så det får räcka så.

Hoppas sjukskrivningen får dig på rätt köl igen, yinyoga låter ypperligt för det :D

Gick och la mig strax efter 21 igår, så skönt! :love: Vaknade och kände mig rätt utvilad för första gången den här veckan.

Min nya grej för balans i livet är morgonyoga, det är verkligen underbart när jag tar mig tid till det! Har hittills kört 11 dagar i rad och vill verkligen fortsätta. Speciellt nu när det börjar bli lite mörkare på morgonen och man kan tända värmeljus och mysa :love:

Tråkigt men ändå skönt att höra! Tråkigt att det behövs, men skönt att du får den hjälp du behöver. Krya på dig, hoppas att vad det nu är som är fel blir bättre den kommande månaden!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 859
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30