Vill man grotta ner sig ordentligt så är det nog Martina Johanssons böcker man ska läsa.
Både om hälsa och om träning
Andra favvoriter är Jonas Bergqvist och så senaste bibeln "Låt bönor förändra ditt liv" av Litsfeldt/Olsson
Tack, dem ska jag kolla på! Bönor är typ min största skräck, kanske dags att komma över det
Livsmedelsverkets hemsida?
Oj, där har jag nog inte ens tittat Tack!
Jag tycker mycket om boken Äta träna leva av Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik. Den handlar förvisso lika mycket om träning som den gör om kost men jag tycker att den har ett skönt avslappnat, sunt tänk
Tillägg: Och ja, det är i princip omöjligt att inte bli förvirrad när man försöker greppa alla tusen olika källor med sina hundra olika åsikter. "Food is the new religion", som någon sa för ett tag sedan. Jag tycker det summerar situationen rätt bra
Försök att titta på ställen som håller en så enkel, odramatisk approach som möjligt skulle jag säga. Det finns mycket extremt där ute, men som vanlig dödlig tjänar man sällan på att grotta ner sig för mycket i sådant tycker jag (även om man naturligtvis kan göra det ifall man är intresserad). Synd att göra det mer avancerat än det redan är, liksom!
Tack, ska kolla upp boken! Jag vill absolut ha ett sunt tänk och tänker inte haka på något extremt. Skulle "bara" behöva få in bättre vanor. Jag äter bara ett mål om dagen (middag) och det fungerar liksom nu, men ska jag träna tror jag att jag behöver få in någon annan rutin med maten