Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack alla
Det känns såklart skit men det är rätt beslut...
På plussidan så har vi fått borrat för vatten idag! Vatten är hittat och förutsättningarna är tydligen bra, så det verkar lovande. Förhoppningsvis kan vi börja typ duscha och diska hemma snart... Perspektiv
Förra veckan var en katastrof
Åt en jävla massa godis, ägnade fredag och lördag att dricka alldeles för mycket alkoläsk och sprang bara en gång på hela veckan.
Bedrövligt faktiskt.
Nu har jag ryckt upp mig lite, ätit ordentligt, sprang 4 km igår och 5 km idag.
Hästis verkar dock ha en hovböld på gång så någon ridning blir det inte
+ @BisonJag tror att man behöver en sån vecka någon gång ibland
Härligt att du hittat tillbaka igen
Hovböld är bajs däremot, pålle var plötsligt halt igårkväll, jag hittade ömt ställe i sulan med visitertången och idag ett besök till klinikhovslagare där bölden lokaliserades och verkades upp, hoven gipsades och så är det boxvila tills på måndag.. Får promeneras om det torkar upp, men så som det regnar här så lär det vara torrt ute först till sommaren 2018..
Hoppas det löser sig med din!
Jag har varit deppig i veckan, beslutade mig i måndags för att avanmäla mig från boxmästerskapet då min höft inte blir bättre och alla typer av knäböj med minsta vikt gör ont. Ska försöka få tag på sjukgymnast idag och boka en tid för att kolla upp det. Har ju hängt i i typ en månad nu utan att det blir bättre. @zassoo du frågade längre bak vad det var för något; och det vet jag inte. Men framsida vänster höft, typ höftböjaren/utåtroteraren gör ont om jag kommer ner mot 90 grader i böjning i. Det gör även ont om jag står upp och lyfter upp benet med böjt knä och sen roterar lite utåt. Bah, tjatigt!!
Som tur är kör vi bänkpress på styrkelyftet just nu och det funkar ju fint Kommer nog kunna få till ett hyfsat PB när vi maxar om några veckor!
Ska sticka iväg och träna en sväng innan jobbet strax med och ska försöka träna ben utan knäböj tänkte jag Någon som har några tips förutom utfall och step-ups? Har inga maskiner att tillgå utan skivstänger, kettlebells etc.
Det där påminner om när jag hade ont efter att ha åkt 30 km längd med usla skidor utan någon föregående träning. Precis som för dig så gjorde det ont när jag kom ner lite djupare i en böj. Stod jag tätt med fötterna gick det bättre, och det var inga problem att marklyfta tungt. För mig tog det kanske två månader innan jag blev helt smärtfri, kunde börja knäböja lätt efter kanske en månad. Körde även en kur eller två med Ipren om jag minns rätt.
Angående att träna benen utan att böja dem, det är onekligen lite knepigt. Tunga mark biter ju bra i benen, om höften ställer upp på det. Träna vaderna kanske, dessa annars lite bortglömda delar av benen. Finnen/Nordic hamstring är ju en bra övning för baksida lår, omvända finnen för framsida lår.