Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

-1,3 kg sen i måndags och då har jag inte reggat i Lifesum den här veckan. Känner att ketosen är igång, eftersom jag nästan får ställa larm för att komma ihåg äta på eftermiddagen.
Det verkar vara en hit dela upp lunchen på två mindre mål (äter inte frukost) och sen middag på kvällen

Haha, vet precis hur det känns med blåmärken överallt! Jag har märken efter hopprepet på benen, ryggen och har tom lyckats snärta till mig själv i ansiktet ett par gånger :angel:

Nu har jag lyckats med att få blåmärken på axlarna efter att ha kört pressar med hantlar som jag "släppte" ner på axlarna i och med att jag blev trött. ;)

I ansiktet?! :eek:
Haha ja blåmärken på axlarna efter hantelpressar brukar jag med få :p och på nyckelbenen efter thrusters eller frivändningar.. Knä/smalben efter marklyft. Just då gör det ju liksom mer ont att lyfta/hålla emot ordentligt än att få lite blåmärken :D

Alltså jag somnade i mina träningskläder för en vecka sedan (väntade på vänner som jag skulle ut med, vaknade sju timmar för sent bara :o klockan var dock 2 på morgonen så jag väntade några timmar innan jag sprang). Kan ju inte säga att det var det bekvämaste att sova i en sport bh dock så det blir nog inte gjort på flit :rofl:
Jag sover alltid i sportbh! Tkr det är skönare än att låta tuttarna vara lösa:D

Idag ska jag köra ben. Har haft sån j*la träningsvärk efter måndagens rygg med 7 set tunga mark så jag knappt kunnat röra mig. Tisdag var helt vila, tog bara en lugn cykeltur igår med sonen.

Ni som cyklar/går på spinning och så cyklar 30-45 minuter. Hur får ni någon effekt av detta? Tycker det tar 20-30minuter innan benen är ordentligt uppvärmda och orkar ta i.

Jag sover alltid i sportbh! Tkr det är skönare än att låta tuttarna vara lösa:D

Idag ska jag köra ben. Har haft sån j*la träningsvärk efter måndagens rygg med 7 set tunga mark så jag knappt kunnat röra mig. Tisdag var helt vila, tog bara en lugn cykeltur igår med sonen.

Like på träningsvärk och bendag. Ogilla på sova i sport-behå :eek: :p

På lördag har jag bokat in ett pass BodyVive med några kollegor, det är dessutom ytterligare en kollega som leder passet :D ska bli kul att prova! Nästa vecka har jag semester och ska bara rå om mig själv och göra exakt vad jag känner för. Förhoppningsvis innebär det några pass på gymmet men jag försöker att inte stressa om det. :)

Blev en mysig tur i skogen med hästarna och hunden ihop med min bästa vän igår kväll. Avslutade med galopp över stubbåkrarna i kvällssolen :love:

Idag är planen en promenad till och från svärföräldrarna när vi ska äta middag där sen och efter ska barnen rida så då blir det en promenad till. Senare ikväll ska jag träna :)

Ni som cyklar/går på spinning och så cyklar 30-45 minuter. Hur får ni någon effekt av detta? Tycker det tar 20-30minuter innan benen är ordentligt uppvärmda och orkar ta i.

Mer än 10-12 minuters uppvärmning tycker jag inte bör behövas för att få igång kroppen för normal konditionsträning, men vi är ju alla olika. I ditt fall hade jag antingen provat att helt enkelt vara mer aggressiv på uppvärmingen för att se om det finns outnyttjad potential (jag vet själv att jag lätt fegar av rädsla att krokna om jag inte aktivt påminner mig själv om att jag orkar mer än vad jag tror) eller, om det inte går, värma upp lite själv på egen hand innan passet.

För mig är pulsklocka viktigt, då får jag ut maximalt utan att kräkas. Men första passet med klocka blev fel, den uppskattade maxpulsen var alldeles för låg :rofl:

Idag har jag vägt mig och satt ett första viktmål. 35kg känns lite för stort att ta in nåmligen. Jag har satt som mål att gå ner 3kg tills dottern blir 5 månader dvs om drygt 1,5 månader. Ammar ju fortfarande och vill inte stressa utan tänker att det borde gå med träning 2ggr i veckan och undvika sötsaker på vardagarna. :)

Mer än 10-12 minuters uppvärmning tycker jag inte bör behövas för att få igång kroppen för normal konditionsträning, men vi är ju alla olika. I ditt fall hade jag antingen provat att helt enkelt vara mer aggressiv på uppvärmingen för att se om det finns outnyttjad potential (jag vet själv att jag lätt fegar av rädsla att krokna om jag inte aktivt påminner mig själv om att jag orkar mer än vad jag tror) eller, om det inte går, värma upp lite själv på egen hand innan passet.
Jag får försöka ta i mer, känner att på vardagarna är nog 45 minuter max vad jag hinner träna.

Hur länge har du cyklat? Jag har extremt dåliga cykelben och benen tar oftast slut långt innan min puls ens nått över något som liknar tröskelpuls. Jag klarar inte ens av att komma upp i maxpuls på cykel. För att få upp pulsen något så när så måste jag köra med väldigt lätt motstånd på hög kadens under väldigt lång tid. Men med träning (otippat va? :D) så brukar det ge sig med tiden!

Hur länge har du cyklat? Jag har extremt dåliga cykelben och benen tar oftast slut långt innan min puls ens nått över något som liknar tröskelpuls. Jag klarar inte ens av att komma upp i maxpuls på cykel. För att få upp pulsen något så när så måste jag köra med väldigt lätt motstånd på hög kadens under väldigt lång tid. Men med träning (otippat va? :D) så brukar det ge sig med tiden!
Har cyklat två månader

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar