Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Jag förstår att det är tungt! Jag är inte så morgontrött av mig och har aldrig varit, så något säger mig att du får kämpa lite mer än jag. Och så är det ju, inget passar alla! Skulle du känna att du ville prova ändå så är det bra att se till att allt verkligen är i ordning när du går och lägger dig, så att du bara kan gå raka vägen upp och inte hinner tänka efter så mycket. Jag brukar lägga fram träningskläderna bredvid sängen och skriva ihop träningspasset innan jag går och lägger mig, så kan jag koppla på autopiloten sedan bara.

Jag ska också poängtera att jag inte behöver gå upp förrän 6.30 ifall jag ska träna, så det är inte vråltidigt på något sätt. Förut var det 6.00, men sedan flyttade vi närmare gymmet och jag bytte jobb! :)

Fördelen för mig är ju att jag inte åker iväg för att träna utan behöver bara dra på mig träningskläderna och gå ner till kontoret där vikterna och bandet finns :) De ggr jag rider på morgon eller de ggr jag faktiskt sprungit tidigt så har jag lagt kläderna jag ska ha i badrummet så det bara är att kissa, trycka i linserna och klä så sig rätt kläder :D Jag går upp 05.50 vanligtvis så går jag upp 20 minuter tidigare så hinner jag lätt träna och duscha innan ungarna ska väckas :)

Åh jag älskar blomkål! Har du nåt bra recept på blomkålssoppa?

Ja! Inget med fasta mängder eller så, utan jag kör på känn.
Men dela en eller två gula lökar i lite mindre bitar. Samma med ett gäng potatisar - minst fyra. Koka dessa nästan mjuka i vatten med kyckling eller grönsaksbuljong. När potatis och lök börjar mjukna så släng i ett blomkålshuvud - förslagsvis i buketter :)
Koka mjukt.

Mixa soppan helt slät och häll i en philadelfiaost. Jag brukar ha den med vitlök och örter. Mixa lite till. Smaka av med salt och peppar.
Äts allrs helst med klippt knaprigt bacon och varm ostmacka! (idag blir det bara soppa dock - med tanke på den där burgaren som snart ska intas :D)

Jag kämpar på med gymnastikövningarna (ja, just nu är det så mycket på nivån övning att jag inte når till någon direkt träning). För nån som ägnat år åt att jobba med stadigt tryck under fötterna så är det märkligt svårt att börja byta momentpunkt. Jag är lost!

(Och känner mig klumpig och förvirrad och undrar varför man prompt måste använda förkortad engelska även på övningar som har vedertagna svenska namn och boxen känns mycket mer macho inte alls lika vänlig och gemytlig som lyftarklubben och...) (det är en jättebra box jag valt och de har ovanligt mycket fokus på seriöst lyftande/tävlingsklubb men jag känner mig ändå inte riktigt hemma)

/neggo

Jätteduktig unghäst på dagens lunchträning :love: Han var väldigt seg efter att ha stått de dagarna vi var i Polen så jag tänkte att nu är det dags för vila. Har egentligen planerat vila i oktober åt honom och november åt den andra. Men idag var han som vanligt! Extra protein hjälper nog då han är mitt i pälssättning och redan börjar få tjock päls. Ska slipa mina skär sen ska han klippas!

Plockade mig några goda äpplen från vårt ena äppelträd att smaska på vid skrivbordet under eftermiddagen för att inte frestas av chipspåsarna i skafferiet :nailbiting:

Nu jobb ett par timmar till innan mina huliganer ska hämtas på dagis :love:

Fördelen för mig är ju att jag inte åker iväg för att träna utan behöver bara dra på mig träningskläderna och gå ner till kontoret där vikterna och bandet finns :) De ggr jag rider på morgon eller de ggr jag faktiskt sprungit tidigt så har jag lagt kläderna jag ska ha i badrummet så det bara är att kissa, trycka i linserna och klä så sig rätt kläder :D Jag går upp 05.50 vanligtvis så går jag upp 20 minuter tidigare så hinner jag lätt träna och duscha innan ungarna ska väckas :)
Herregud! :eek: Hade jag gått upp så tidigt i vanliga fall hade jag nog haft en helt annan inställning till det här med hemmaträning :laugh: Men ja, det är inte så besvärligt som det kanske verkar. Särskilt inte om man tränar hemma! :)

Jag kämpar på med gymnastikövningarna (ja, just nu är det så mycket på nivån övning att jag inte når till någon direkt träning). För nån som ägnat år åt att jobba med stadigt tryck under fötterna så är det märkligt svårt att börja byta momentpunkt. Jag är lost!

(Och känner mig klumpig och förvirrad och undrar varför man prompt måste använda förkortad engelska även på övningar som har vedertagna svenska namn och boxen känns mycket mer macho inte alls lika vänlig och gemytlig som lyftarklubben och...) (det är en jättebra box jag valt och de har ovanligt mycket fokus på seriöst lyftande/tävlingsklubb men jag känner mig ändå inte riktigt hemma)

/neggo
Jag förstår att det måste vara en stor omställning! Jag har aldrig provat regelrätt crossfit men tränar i en box en gång i veckan då min PT är crossfitare, och jag tycker också att det är lite jobbigt av de anledningar du nämner. Och då gör jag inte ens crossfit på riktigt! Hur länge har du hållt på?

Herregud! :eek: Hade jag gått upp så tidigt i vanliga fall hade jag nog haft en helt annan inställning till det här med hemmaträning :laugh: Men ja, det är inte så besvärligt som det kanske verkar. Särskilt inte om man tränar hemma! :)

Haha ja det är som sagt lite kämpigt på morgonen :p Men hade jag gått upp 06.30 hade jag varit lika trött och trög ändå, så fungerar jag :meh: Tänker lite att jag går ju ändå upp 05.50, 20 min tidigare är inte så mycket men det skulle göra att jag kan träna innan jobb och dagis :)

/neggo

Hm, det kanske har lite att göra med att det är en tävlingsklubb? Många som är väldigt duktiga osv. I min lilla box i Ängelholm är det inte särskilt många som är satsande direkt utan de flesta är glada amatörer som bara tycker crossfit är en kul träningsform typ. Hoppas det känns bättre en annan dag, ibland har man ju lite dåliga dagar med!
Vilka gymnastiska grejer håller du på och över på? :)

Jag hinner tyvärr inte träna idag pga ska iväg direkt efter jobbet, men har en del träningsvärk lite här och där efter igår så det känns ok att vila.. :p

Angående morgonträning så gillar jag att träna på morgonen! Börjar jag jobba senare så tränar jag gärna innan jobbet men när jag börjar 7:30 går jag redan upp klockan 6:10 så pallar ej gå upp tidigare för att träna. Tycker inte det är så kul att stressa med träningen heller utan vill gärna ha 1-1,5 h på mig iaf hehe

Just det, alltså hörrni jag har fått ett sånt jäkla seriöst blåmärke på min en skinka efter dubbelhoppen med hopprep igår. De där jäkla crossfit-hopprepen är ju en stålvajer för att det ska kunna gå så fort som möjligt men om man då missar ett hopp/trasslar in sig med foten när man har bra snurr på det så JÄKLAR vilka rapp man kan få :eek: Har jämt blåmärken/uppskrapade händer/djupa sår på smalbenen nuförtiden och min pojkvän bara skakar på huvudet. Vänta tills han får se det här :laugh:

Senast ändrad:
Jag hinner tyvärr inte träna idag pga ska iväg direkt efter jobbet, men har en del träningsvärk lite här och där efter igår så det känns ok att vila.. :p

Angående morgonträning så gillar jag att träna på morgonen! Börjar jag jobba senare så tränar jag gärna innan jobbet men när jag börjar 7:30 går jag redan upp klockan 6:10 så pallar ej gå upp tidigare för att träna. Tycker inte det är så kul att stressa med träningen heller utan vill gärna ha 1-1,5 h på mig iaf hehe

Just det, alltså hörrni jag har fått ett sånt jäkla seriöst blåmärke på min en skinka efter dubbelhoppen med hopprep igår. De där jäkla crossfit-hopprepen är ju en stålvajer för att det ska kunna gå så fort som möjligt men om man då missar ett hopp/trasslar in sig med foten när man har bra snurr på det så JÄKLAR vilka rapp man kan få :eek: Har jämt blåmärken/uppskrapade händer/djupa sår på smalbenen nuförtiden och min pojkvän bara skakar på huvudet. Vänta tills han får se det här :laugh:
Jag SÄGER ju att det är farligt med crossfit! :mad:

;)

Såg den här nyss och tyckte att den passade in här, med tanke på vad tråden hette en gång i tiden...

21032595_1557583904303588_236942193952230342_n.jpg

:rofl:

Benpass i förmiddags. Uppvärmning med lite knäböj med pinne över huvudet, utfall och goblet squat. Sen blev det 6 * 4 på 60 kg i knäböj och 3 * 6 på 75 kg i knäböj, för att slutligen ta knäcken på svägerskan :D med bulgarian split squats, burpees, kliv på låda med medicinboll, knäböjshopp, raka marklyft och den enkla övningen att sätta sig ner och stå upp utan att använda händerna.

Ska ärligt erkänna att mina ben också är rätt trötta nu. :D Har utöver träningen gått ca 15 000 steg (och några till lär det hinna bli innan dagen är slut), så det ska bli så gött att krascha i min goda väns soffa ikväll. Är nämligen på vift, har lämnat man och barn hemma för fyra dagar hos min bästa vän. :love:

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska spela innebandy idag eller inte. Om jag är smart, så gör jag det inte. Särskilt eftersom det händer typ tusen andra grejer denna veckan så jag hinner inte bli sjuk. Och med halvond hals verkar det ju dumt.

Men - jag vill. :p

Vet ju dock vad jag hade sagt åt andra att göra så...

Ponny och jag promenerade 25 minuter efter jobbet idag. Allt var fortfarande blött efter igår, så det fick bli så. Huvudsaken är att vi kom ut.

Det blev spinning ikväll, lite småöm i ryggen efteråt men helt ok.
Höstschemat har dragit igång och tydligen varvar detta gymmet instruktörer på de olika passen. Det blev ett helt pass med backträning och jag var inte den enda som var helt slut efteråt :D

Axeln lade sig fel vid ett tillfälle men annars flöt det på bra. :up:

Ja du, jag ska inte låtsas som att det är lätt! Idag var det det, men oftast ifrågasätter jag mitt beslut både en och två gånger när klockan ringer :p Det är dock härligt när man väl är igång tycker jag, och så är det skönt att kunna komma hem efter jobbet och känna att dagen är färdig liksom! :)

Jag hörde någonstans (var det kanske här? :o) om någon som sover i träningskläderna natten innan, så att det verkligen finns minimalt med ursäkter att låta bli morgonträningen :laugh: Har dock ej provat det själv!

Alltså jag somnade i mina träningskläder för en vecka sedan (väntade på vänner som jag skulle ut med, vaknade sju timmar för sent bara :o klockan var dock 2 på morgonen så jag väntade några timmar innan jag sprang). Kan ju inte säga att det var det bekvämaste att sova i en sport bh dock så det blir nog inte gjort på flit :rofl:

Lyckades simma 30 minuter igår och idag (idag var det dock mitt på dagen så fick leka hinderövning bland alla utbytes studenter :rofl:).

Ingen löpträning igår (var over hos dejten, men det blev nog sista gången jag träffade honom :down: Synd att att han har en så söt kattunge dock :angel:), idag var jag på bio med en vän och var helt slut efteråt.

Lyckades sova 1.5 timme, så nu är jag vaken mitt i natten igen :( Hoppas på att jag orkar springa tidigt på morgonen dock.

Haha, vet precis hur det känns med blåmärken överallt! Jag har märken efter hopprepet på benen, ryggen och har tom lyckats snärta till mig själv i ansiktet ett par gånger :angel:

Nu har jag lyckats med att få blåmärken på axlarna efter att ha kört pressar med hantlar som jag "släppte" ner på axlarna i och med att jag blev trött. ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar