Jaaa, kul med fler trådmedlemmar! Men visst har väl du hängt här ett tag innan, när det forfarande hette beach-tråden? Eller så blandar jag ihop dig med någon annan...Får jag hoppa in här?
Skulle behöva lite hjälp med att hålla mig accountable med träningen och pusha mig ur min alldeles för bekväma bekvämlighetszon. Börjar äntligen bli frisk från helvetesinfluensan (läkaren trodde först det var malaria) så snart är det dags att börja jobba mot lite nya träningsmål. Tänkte mig något sånt här för 2020:
- Göra Adriene's nya yogaserie och därefter göra valfri yogavideo från henne varje dag
- Meditera varje morgon
- Bestiga Vihren
- Kunna göra x antal armhävningar och pullups i rad (vet inte hur många som är rimliga, några idéer?)
- Åka skidor 5-6 dagar i veckan under säsongen
Låter som roliga och varierade mål! Jättesvårt att säga hur många armhävningar & pullups som är rimligt, det beror jättemycket på hur du är byggd, vad du klarar av i dagsläget, hur tillgången till redskap ser ut, hur mycket tid du kan tänka dig att lägga, osv... Min erfarenhet är att det krävs ganska mycket för att öka antalet pullups med så lite som 1-2 reps eftersom det är en så pass krävande övning, så satsa lågt där tycker jag. Armhävningar upplever jag är lite lättare att bygga upp