Min sambos syster driver en bikram-studio, så jag har provat rätt många gånger. Jag gillar det, och då är jag ändå rätt värmekänslig! Men alltså känslan efteråt är bättre än alla crossfitpass i världen
Skulle definitivt gå regelbundet om det inte vore för att stället ligger på andra sidan stan!
Värmen kan kännas lite överväldigande och läskig i början, så jag brukar försöka komma typ 10 minuter innan passet börjar så att man kan gå in och bara ligga ner och vänja sig lite. Sedan är de (i alla fall där jag går) alltid jättenoga med att man inte får lov att pusha sig längre än vad som är bekvämt, och som nybörjare beordras man att ta pauser med jämna mellanrum eftersom värmen är tung för kroppen och eftersom skaderisken är lite högre då man lätt blir övermodig (typ "åh kroppen känns så mjuk i den här värmen, jag kan nog sträcka mig lite längre!") när det är så pass varmt. Jag har aldrig kört ett pass utan att ta minst 3 pauser, då jag bara ligger/sitter ner i ett par minuter. De anpassar även varje övning efter erfarenhet och brukar säga till nybörjare att antingen skippa eller välja ett mindre "skarpt" alternativ vid vissa rörelser.
Så jag tycker absolut att du ska testa! Försök gärna att gå typ 3 gånger ganska nära inpå varandra. Dels för att du ska ge det en ordentlig chans och vänja dig lite, men även för att det är väldigt lätt att märka resultat från gång till gång eftersom man ju gör exakt samma 26 poser varje gång.