Ni som pratar om steg, ungefär hur många steg är en mil? Har noll koll.
Jag tänker att det beror på hur långa steg man tar. 1200-1600 per kilometer säger Google.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som pratar om steg, ungefär hur många steg är en mil? Har noll koll.
Alla mina steg idag har varit i stallet/hemma och då var det 12 300 på en mil. Kan tänka mig att steglängden är ngt längre om jag går på promenad.Ni som pratar om steg, ungefär hur många steg är en mil? Har noll koll.
Vad är vitsen med att räkna stegen hemma? Bara nyfiken.Alla mina steg idag har varit i stallet/hemma och då var det 12 300 på en mil. Kan tänka mig att steglängden är ngt längre om jag går på promenad.
Har nu gått 17 777 och 14,4 km idag.
Ja alltså jag trodde inte att ni faktiskt gick och räknade i huvudet alla steg ni tar .Stegen räknar ju "sig själv" när man har stegräknare i klockan eller om man har med mobilen överallt.
Jag har bara aldrig tänkt så, jag har lite distansmål, hur mycket jag vill gå/springa på en dag/vecka/månad. Men då räknar jag i km och räknar aldrig in typ 1 km promenad till affär, utan mer sammanhållen motion och träning.
Jag går ganska exakt 120 steg på 100 m och det är ganska normalt för ett promenadtempo.Ni som pratar om steg, ungefär hur många steg är en mil? Har noll koll.
För mig är informationen viktig fast åt andra hållet. Min vardag med stillasittande jobb och bara ridning vissa dagar gör min vardag på tok för inaktiv. Om jag inte lägger in lite springning kommer jag sällan upp i sunda 10 000 steg om dagen. Så för mig blir det en motivation till att hålla springningen igång. Det skapar en medvetenhet för mig. Hade jag haft en normalaktiv vardag regelbundet hade jag tyckt det var ganska ointressant med antalet steg.Jag var mest nyfiken på vad man ska med informationen till sas. Men om man har stegmål förstår jag, eller om man vill ha koll på hur mycket man rör sig i vardagen. Jag har bara aldrig tänkt så, jag har lite distansmål, hur mycket jag vill gå/springa på en dag/vecka/månad. Men då räknar jag i km och räknar aldrig in typ 1 km promenad till affär, utan mer sammanhållen motion och träning.
Nya och roliga vet jag inte men jag tänker på kettlebellsvingar, goblet squats, hopprep, burpees, utfallssteg, good mornings, axelpressar, rodd med stång/hantel/kettlebell, wallballs, thrusters, fällknivar, plankan i olika variationer. ExempelvisHar kört en litet pass mest för att se vilka övningar som går att få ihop på kortast tid, inför de dagar med minimal tid eftersom vardagen rullar på från onsdag för oss. Min nya årskalender för skolarbete är så stor att jag kan strukturera upp min träning, vilket kommer bli 5 dagar i veckan med styrketräning som grundplanering. 2 pass med över- och underkropp samt ett pass med hela kroppen. Har ni några nya och roliga övningar utöver knäböj, bänkpress, marklyft etc som man oftast glömmer av? Gärna hela kroppen eftersom tiden är 30 - 45 min per pass. Upptäckte db snatch via en facebookgrupp så den får vara med ibland. Har inga rep men det går att få ihop att svinga rep mot golvet med hjälp av hundens koppel så länge man övar teknik.