Även jag har varit ute och stretat i blåsten. Men jag nöjde mig med halva @Milosaris sträcka, dvs lite drygt 7 km. Har bara åkrar runt mig så full jäkla vind. Dessutom sprang jag med barnvagnen. Mördarbacken sög rejält i motvinden. Sprang medvetet vääääldigt långsamt då jag dyrt och heligt lovat sambon att inte springa iväg. Men måste erkänna att det är väldigt härligt att springa lugna rundor.
Det ger ju en helt annan harmonisk känsla efteråt.
Rundan var dock precis vad jag behövde och jag hoppas på mga fler sådana. Mitt fokus den närmaste tiden kommer vara på uthållighet och styrka. Ska springa nytt lopp i början av februari som är ett extremt backlopp. Så nu får hastighetsträningen ta paus. Är dock ytterst tveksam till om jag kommer kunna springa rundan. Jag är så svag i just backar eftersom jag så ofta springer flackt. Och det är ju ganska kort tid att stärka sig på. Men är mest för att hålla motivationen uppe. Ska bli kul! Tror jag.
Kan erkänna att jag inte är helt säker på om det är en kul utmaning eller bara korkat att försöka sig på det. Det känns lite som att anmäla sig till en MSV A-klass när man vanligtvis befinner sig på LB-nivå.
Jag lär få rejält med spö. Men någon måste ju komma sist. Tror jag kommer vara sjukt nervös innan start...