Har inte tränat sedan förra onsdagen. Kroppen och psyket har varit helt utmattat och förra fredagen var det vansinnigt jobbigt bara att gå till och från jobbet. Det var på nivån släpa fram benen och pulsen var uppe i 150-160 bara när jag gick. Vilopulsen låg på ca 85 (jag brukar ha 52).
Tvingade ändå iväg mig till jobbet i måndags - samma ovanligt höga puls. Åkte och red ridlektion och där var pulsen som den brukar vara.
Blev orolig och har därför varit hemma från jobb sedan tisdags. Kroppen har varit helkonstig fram till i går. Ont och krampiga vader och pulshöjning så fort jag rört lite på mig. Men blivit bättre och bättre varje dag och i går var allt precis som vanligt.
I dag var det dags för lopp, och jag hade varit osäker på om jag skulle kunna genomföra det i veckan. Bestämde mig för att försöka och bryta om det inte gick.
Sprang Stockholm Loop. Det skulle varit så att jag plus massor andra samlades på Djurgården. Alla skulle springa sin loop och sen skulle man vänta i en fålla tills nästa loop startade. Så alla startade tillsammans. Fanns 4 olika loopar och man skulle klara sin loop på 30 minuter. Tror jag hade valt 4km loopen och att jag skulle göra 5 loopar.
Nu blev det inte så utan blev virtuellt och istället för loopar fick man bestämma sig för en tid att springa/gå och sedan se hur långt man kommer på den tiden. 30 minuter, 1 timme, 2 timmar eller 4 timmar. Jag valde 2 timmar.
Gjorde det ändå till någon form av loop upplägg - jag valde en runda i skogen som var 2.27km och stannade till varje gång jag hade rundat vid en egengjord liten depå. Min pappa (i egenskap av coach
) var vid depån och servade med vatten, godis, russin, te, pepp, och ombyten.
Det gick hur bra som helst! Oj vad spring i benen jag hade, och skogen var sådär magiskt vacker med alla höstlöv och emellanåt kom solen till och med fram och fick allt att vara så himla fint
Vissa sträckor var rätt lövhalkiga, och det var lite geggigt och halt på sina ställen men jag loopade på och stannade till för dricka, ombyte, energipåfyllning och pappacoach pepp.
Jag klarade 7 varv utan problem, 5e varvet var värst, och nu är jag lagom mörbultad i benen. Det var ändå en rätt backig runda och med tanke på all halkig gegga och hala löv är jag nöjd som bara den med min prestation.
16.45 kilometer blev det på två timmar, inklusive depåstoppen.
Nu tänker jag slappa resten av helgen och äta massor kanelgifflar