Trådstöld - omöjliga par

Sv: Trådstöld - omöjliga par

Såg en rolig tråd på "Avel" som handlade om vilka hästar man inte skulle vilja kombinera. Men den tråden handlade om halvblod och det kan jag inte mycket om (fast jag trots allt har ett :o ). Tänkte starta en sådan tråd här (om det är OK för moderatorn) som bara handlar om travkombinationer.

Ska jag börja då kanske? Hmm... Wall Street Banker - Tap In skulle jag nog inte vilja ha en häst efter (pga humöret). :devil: :D

Sådana här trådar tenderar alltid att spåra ur för att folk skriver åsikter som baseras på väldigt få hästar. Det finns massor av korsningar som inte bör göras om målet är att föda upp en snäll häst. Jag har inte nog kunskap för att säga att den eller den hingsten inte ska korsas med en annan viss hingstlinje för det finns alltid en mamma också som jag tycker ger mer av tempramentet än pappan. Hon präglar och fostrar fölet.

Det finns korsningar där man ska vara försiktig, man ska veta vad man gör och vad man kan förväntas att få. Dock skulle jag inte vilja gå så långt som att säga att man inte ska lägga Royal Prestige på Nesmile för att en mycket kunnig person gjorde det och jag tycker det blev bra, även om han (hästen alltså) får anses vara folkilsken nu för tiden.

Senast ändrad:

:confused:

Jag har träffat flera trevliga hästar e. J.R. Broline.

Det har jag också. Jag överdriver bara för att skoja lite. Jag blev själv halvt ihjälslagen av J.R. Broline när jag jobbade på STARO, så jag har en gås oplockad med honom om man säger så. Han orsakade mig blödning i en lunga, ett brutet revben, hjärnskakning och ett stort antal öppna sår.

Hans avkommor kommer inte in i mitt stall och mina vänner har lärt sig att aldrig nämna hans namn i min närhet.

Samma tema: Alla korsningar med J.R. Broline. Folkilsk jäkel. Jag tillåter inga avkommor efter honom i mitt stall. :devil:

Jag har en märr som har honom som morfar, men hon är nog världens snällaste. Det var henne jag startade en tråd om för att få tips på en hingst med lite "jävlar anamma" i. :D

Dock skulle jag inte vilja gå så långt som att säga att man inte ska lägga Royal Prestige på Nesmile för att en mycket kunnig person gjorde det och jag tycker det blev bra, även om han (hästen alltså) får anses vara folkilsken nu för tiden.

Vi som då har en avkomma till hästen ifråga Buvetier d'Aunou);Zelda, kan säga att den hästen är om något, för vek. Hon har en treårig avkomma som dessutom är linjeavlad på Nesmile, och han är, fast han är hingst, bara så supertrevlig. Han har börjat säga humhum till flickorna, det är enda ledtråden till att han är hingst hittills. (Förutom att han har ärvt morfars nacke.:d )

Den vi hade här hette Hickory Queen, och hon hade i allafall sprungit in 236000:-, så usel var hon ju iallafall inte. Huruvida hon hade klena tävlingsnerver kan jag ju inte uttala mig om.
Hon hade tre avkommor, alla efter Zoogin.... Men en av dem var iallafall Zoogins elfte (tror jag) bästa avkomma, så med en vettig hingst hade hon kanske lämnat bra. När hon dog var hon dräktig med Center Field.

När jobbade du där? Min märr har stått där i flera år (men hon är hos mig nu).

<--- Märren :)

Nu ska vi se, när var det jag jobbade där..? *funderar* Kan det ha varit sommaren 1998 och sommaren 1999? Ja, det tror jag att det var.

Vad heter stoet? Bilden är så liten, svårt att känna igen henne.

prova på Ideal Kairos på ett Uhlan II sto:eek:

Fassinerad att ni har sån koll på allt om alla hingstar!:smirk:

Själv har man inte nån koll för fem öre.:confused:

*Nickar instämmande* ;)
Nickar oxå! Min var nästan ett nervrak när jag köpte honom.
Men det går att "fixa till"...
Nuförtiden somnar min in när man ställer in honom i boxen. Men sen när man börjar sela kan han hugga om man kommer för nära...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 560
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Tyvärr så har min häst haft mer problem än han varit bra den sista tiden. Mina tankar har börjat snurra om att är det verkligen rätt att...
Svar
10
· Visningar
2 009
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix