Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halva trädgården består av fiberduk :o:rofl:
Nu kommer intensiva maj med en stor tenta i juridik, skriva B-uppsats på 6500 -8000 ord samt opponera på en lika stor b-uppsats. Dessutom har yngsta sonen påbörjat sitt schema hemma inför utredning så tiden är inte på min sida alls.

Så jag har planterat ut dill, gräslök, doftpion,kalla, solrosor, fuschia och margerit med fiberduk.
Kvar väntar nämligen ett växthusbygge med målning osv samt diverse grönsaker inne som ska planteras ut sen. Tur att vi har många fönster åt rätt håll, för sugar baby melonen slingrar iväg i fönstret med blomknoppar samt att både tomater och gurka har också blommor och/eller blomknoppar. Vi sår vid samma tid varje år men de har exploderat i år gällande sin tillväxt :eek:
 
Råkade gå in på Impecta. Ja jag erkänner jag är IDIOT.
Någon som odlat jordmandel? Verkar spännande men i senaste laget att så. Den där gratis frakten gör ju tyvärr steget kortare att ta.
Jag har.
Misslyckades rätt ordentligt. Det blev knappt något att tala om och inte var de goda heller.
 
Regn här också, och jag passade på att gödsla gräsmattan. Regnade häromdagen också och allt grönt tog ett stort kliv framåt!
Annars tråkigt väder även övriga dagar. Jag vill ju ha ut alla odlingar!

Körsbär och krusbär blommar här i alla fall. Och i helgen blir det rabarberskörd och paj!
 
Råkade gå in på Impecta. Ja jag erkänner jag är IDIOT.
Någon som odlat jordmandel? Verkar spännande men i senaste laget att så. Den där gratis frakten gör ju tyvärr steget kortare att ta.
Jag odlade förra året, i kruka i växthuset för värmensskull. Har ett par dl kvar i kylen, men tyckte inte de var så spännande att jag orkar odla dom i år igen.
 
Jaha, fri frakt var allt som behövdes för att bryta den där spärren mot att beställa fröer till broccolirybs. Fri frakt, och extrapris på gyllenlackfröerna. Och så kändes det som ett omen för dessa tider att broccolirybsen hette "Quarantina".

I min välvilliga tolkning så betyder det att om man tycker lite synd om sig själv för alla inskränkningar och restriktioner som råder, så är det helt okej att köpa några fröpåsar till.
 
Odla broccoli i stora krukor, istället för på friland? Hiss eller diss?
Hur stora krukor/baljor behövs för att de ska vara nöjda?
 
Den urgamla påsen basilika grodde bättre än förväntat
20200501_172003.webp
 
Mitt pallkrageprojekt går sådär. Köpte pallkragar bara för att inse hemma att sprintarna saknades till en av dem (kom inte med från affären). Affären vill inte posta dem utan jag måste dit och hämta. det ligger helt off för mig när jag inte har bil. Jag har försökt googla och hittar inga som säljer lösa sprintar, någon som vet var man får tag på nya om det ens går?
 
Mitt pallkrageprojekt går sådär. Köpte pallkragar bara för att inse hemma att sprintarna saknades till en av dem (kom inte med från affären). Affären vill inte posta dem utan jag måste dit och hämta. det ligger helt off för mig när jag inte har bil. Jag har försökt googla och hittar inga som säljer lösa sprintar, någon som vet var man får tag på nya om det ens går?
Måste det vara original?

Duger det inte med en spik eller en bit ståltråd - tillsvidare?
 
Mitt pallkrageprojekt går sådär. Köpte pallkragar bara för att inse hemma att sprintarna saknades till en av dem (kom inte med från affären). Affären vill inte posta dem utan jag måste dit och hämta. det ligger helt off för mig när jag inte har bil. Jag har försökt googla och hittar inga som säljer lösa sprintar, någon som vet var man får tag på nya om det ens går?
Jag har tältpinnar i mina.
 
Måste det vara original?

Duger det inte med en spik eller en bit ståltråd - tillsvidare?
Jag har tältpinnar i mina.

Tack för svaren! Det behöver inte vara original, bara nått som håller ihop det :) jag liksom fastnade, ibland behöver man hjälp att tänka utanför boxen. Ståltråd och tältpinnar var smart! Tältpinnar har jag ett gäng i förrådet. Affären verkar dock ändrat sig så de ska posta en omgång nu, men om de inte kommer fram ska jag definitivt testa annat hemma. Tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
14 484
Senast: doppler
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 160
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp