Hoppas det inte är lönlöst arbete. Definitivt inte lönnlöst i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas det inte är lönlöst arbete. Definitivt inte lönnlöst i alla fall.
Jag med.Jag rycker hundratals lönnplantor...
Okej, blir att experimentera lite dåNej, tyvärr har jag inte mycket aning. Du får prova dig fram.
Spännande och kul den tog sig!Jag har kärnsått ett äppelträd, men det är bara typ 5 år och har inte blommat något än.
Förväntar mig oätliga äpplen så småningom mest en rolig grej att testa och det växer och överlever vintrarna, så tids nog lär det väl blomma också.
Jag har en tråkig bergsskreva i min trädgård och vill ha tips vad man kan plantera där, gärna perenner. Läget är skyddat och soligt, men eftersom det är just en bergsskreva så samlas ibland vatten om det regnar häftigt. På gränsen mellan zon 2 & 3.
Visa bifogad fil 118619
rejäla handskarTips för att flytta på några taggiga hallonplantor? Hur kan man hålla i dem i det taggiga liksom? Eller är det bäst att klippa ner dem inför flytten.
Ja det försökte jag! Taggarna gick igenom. Eller vad är "rejäla handskar"? De jag har är olika typer av trädgårdshandskar med gummiklädd handflata och fingrar. Tydligen inte tillräckligt tjock gummi.rejäla handskar
Det kluriga med din skreva verkar ju dock vara att den alltså både blir väldigt torr men också väldigt blöt med stående vatten, utan någon vidare jorddjup? Känns som svåra förhållanden för många växter, men det växer ju saker där nu så det borde ju gå tänker jag
Ja det försökte jag! Taggarna gick igenom. Eller vad är "rejäla handskar"? De jag har är olika typer av trädgårdshandskar med gummiklädd handflata och fingrar. Tydligen inte tillräckligt tjock gummi.
Sedum?Jag har en tråkig bergsskreva i min trädgård och vill ha tips vad man kan plantera där, gärna perenner. Läget är skyddat och soligt, men eftersom det är just en bergsskreva så samlas ibland vatten om det regnar häftigt. På gränsen mellan zon 2 & 3.
Visa bifogad fil 118619
Trädgårdshandskar är inte vad jag skulle kalla för rejäla handskar. Jag skulle rekommendera typ såna här, men tjockt skinn mot handflata och fingrar. (finns olika tillverkare och modeller, man behöver känna på dem först för att avgöra hur tjockt skinnet är)Ja det försökte jag! Taggarna gick igenom. Eller vad är "rejäla handskar"? De jag har är olika typer av trädgårdshandskar med gummiklädd handflata och fingrar. Tydligen inte tillräckligt tjock gummi.
Kolla nattempraturen först bara, här ska det var 3 grader i nattInatt ska sådderna få stå ute på balkongen för första gången i år, spännande blir nog inga problem temperaturmässigt o de ska få på sig en kupa för säkerhets skull. Paprikorna och chilin får hålla sig inne dock.
Vill plantera ut nu men är nog säkrast vänta 1-2 veckor tills jorden är riktigt uppvärmd. Så tråkigt vänta! Dessutom har Lilla herrn fått för sig att jordmandeln är till honom men jag tycker det räcker med att han tog kål på purjolöken
Blä för kyliga nätterKolla nattempraturen först bara, här ska det var 3 grader i natt
Ja, det var den temperaturväxlingen som jag läste om för ett tag sen och den verkar hålla i sigBlä för kyliga nätter
Men du sa nåt, ser det ska bli 4 grader tydligen kanske lika bra ta in över natten då och vänta några dagar men så surt, är 20-22 dagtid