Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en fundering. Visst borde jag väl kunna så frön från perenna växter nu och plantera ut dom i höst? 🤔
Jag är så drillad på "vår-sådd" att jag inte ens tänkt tanken förr... men nu finns det ju tid att så när trädgården i övrigt "bara står och växer".
Eller är jag ute och cyklar :o

Så kan man minsann göra året om. :) Allt handlar om vad man sår och vilka möjligheter man har. Skulle absolut så perenner nu!
 
Tog lite bilder på min yta förut 😂 Det här är hur det ser ut när man går ner från altanen. Först rakt fram (huset på andra sidan häcken är min systers. I övrigt finns inga grannar särskilt nära 😁).
 

Bifogade filer

  • 94D53B04-34EF-4DEA-823D-BEB40E2E56B7.jpeg
    94D53B04-34EF-4DEA-823D-BEB40E2E56B7.jpeg
    653 KB · Visningar: 53
Tittar man åt höger ser det ut såhär. Rabatten och stenarna (under säckarna med jord) är nytt för i år. Tidigare var det bara gräsmatta ditåt också. Det är också där längst till höger man kan komma upp för en liten trappa från nerfarten till garaget. Men huvudingången är på andra sidan huset så det är aldrig så att jag går in den här vägen från bilen.

Det finns alltså lite att jobba med 😂
 

Bifogade filer

  • 9C8E0339-1A10-4B84-8E71-5C1D4545AC64.jpeg
    9C8E0339-1A10-4B84-8E71-5C1D4545AC64.jpeg
    702,3 KB · Visningar: 49
Just det. Mellan häcken som syns rakt fram och min systers hus har jag ett gärde också... Skulle kunna föda en mindre familj om jag odlade upp allt. Men jag kommer inte ens kunna trycka i mig den potatisen jag satte i rabatten i år. Eftersom jag bara satte tidiga sorter 😂 Så det får nog bli en del blommor...
 
Jag har en fundering. Visst borde jag väl kunna så frön från perenna växter nu och plantera ut dom i höst? 🤔
Jag är så drillad på "vår-sådd" att jag inte ens tänkt tanken förr... men nu finns det ju tid att så när trädgården i övrigt "bara står och växer".
Eller är jag ute och cyklar :o
Det hoppas jag, för det har jag gjort här :angel: Sådde massor av perenner till några av de nya bäddarna för ett par veckor sedan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 890
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 245
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 682
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp