Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här ser du priset på ett som är ungefär lagom stort. https://www.byggmax.se/armeringsnät-p20923
Vad menar du med det som växer under? Ett nät kväver inget och får du upp rosen i nätet så ligger den ju inte ner och kväver? Rosen är ju jättefin, klipp ur den bara vid lämplig tid.
Nätet i sig är så tungt så det blåser inte bort. Du kan bara luta det mot betongen däruppe.
Står det verkligen kvar?

Jag har bland annat en pion under, vill ju inte ställa nätet på den. Är en massa annat också.
 
Står det verkligen kvar?

Jag har bland annat en pion under, vill ju inte ställa nätet på den. Är en massa annat också.
Ja, det står kvar. Och pionen kommer att kunna använda den som stöd också. Blir ju superbt. Det är ju ett JÄRNnät med stoooora fyrkantshål. Inget kycklingnät. Jag förstår inte vad du menar med att ställa den på pionen. En pionplanta ryms utan problem. Nätet har ju inga fötter?
 
Ja, det står kvar. Och pionen kommer att kunna använda den som stöd också. Blir ju superbt. Det är ju ett JÄRNnät med stoooora fyrkantshål. Inget kycklingnät.
Tack, jag vet vad armeringsnät är.
Men jag ser inte hur det kommer stå kvar utan att glida ner och hur det inte bara lägger sig som en matta på rosen.
 
Tack, jag vet vad armeringsnät är.
Men jag ser inte hur det kommer stå kvar utan att glida ner och hur det inte bara lägger sig som en matta på rosen.
Det står i jorden där du ställer det. Av sin egen tyngd. Och du måste naturligtvis klippa ner rosen för att nästa säsong låta den klättra upp. Men ska du ändå ta bort rosen så är det väl bättre att bara göra det. Jag tycker den är jättefin där och kan bli fantastisk om du ger det en chans. Klipp ner och styr upp.
 
Det står i jorden där du ställer det. Av sin egen tyngd. Och du måste naturligtvis klippa ner rosen för att nästa säsong låta den klättra upp. Men ska du ändå ta bort rosen så är det väl bättre att bara göra det. Jag tycker den är jättefin där och kan bli fantastisk om du ger det en chans. Klipp ner och styr upp.
Jag klippte ner den totalt i våras, alltså kapade den så den var 30 cm hög. Den är helt galen!

JAG vill ta bort den, men jag är inte ensam i hushållet. Så den blir kvar.

Jag kan ju inte ställa nätet i jorden, då blir bland annat pionen mos..
 
Jag klippte ner den totalt i våras, alltså kapade den så den var 30 cm hög. Den är helt galen!

JAG vill ta bort den, men jag är inte ensam i hushållet. Så den blir kvar.

Jag kan ju inte ställa nätet i jorden, då blir bland annat pionen mos..
Men om du ställer nederdelen av nätet framför pionen ok sen lutar det snett mot altanräcket eller vad som nu är ovanför rosen?

Jag tyckte att det lät väldigt snyggt 🙂
 
Men om du ställer nederdelen av nätet framför pionen ok sen lutar det snett mot altanräcket eller vad som nu är ovanför rosen?

Jag tyckte att det lät väldigt snyggt 🙂
Då hamnar nätet i silverarven och precis på kanten? Väldigt tveksam till att den kommer stå kvar där.
 
Som vad? Jag kan inte komma på något.

Du kanske skulle kunna skriva fast krokar på utsidan av räcken, då kan du knyta i dom utan att det syns från insidan av trappen 🙂

Alternativt sätta någon typ av stöttepelare på utsidan av trappen (typ en staketpinne) och lägga gallret mot den och binda ihop dem.
 
Som vad? Jag kan inte komma på något.

Jag lovar att svarta buntband inte kommer att synas, men jag kan också i princip lova att nätet inte kommer att glida ner. Jag har armeringsnät på flera ställen, bland annat två som stödjer sig mot varandra och bildar en "tunnel" ihop. Eftersom järnet är så pass tungt och det sticker ut pinnar en bit som man trycker ner i marken så har det inte rört sig en millimeter sen vi satte upp det.
 
Jag lovar att svarta buntband inte kommer att synas, men jag kan också i princip lova att nätet inte kommer att glida ner. Jag har armeringsnät på flera ställen, bland annat två som stödjer sig mot varandra och bildar en "tunnel" ihop. Eftersom järnet är så pass tungt och det sticker ut pinnar en bit som man trycker ner i marken så har det inte rört sig en millimeter sen vi satte upp det.
Det satt buntband där när vi flyttade in (ingen aning om vad de fyllde för funktion), svinfult.

Men ok. Om nätet kan stå än sig själv kanske jag ska testa.
 
Du kanske skulle kunna skriva fast krokar på utsidan av räcken, då kan du knyta i dom utan att det syns från insidan av trappen 🙂

Alternativt sätta någon typ av stöttepelare på utsidan av trappen (typ en staketpinne) och lägga gallret mot den och binda ihop dem.
Jag vill helst inte borra i betongen.
 
Nu hänger jag inte med alls

Autocorrect gjorde buskstöd till buskarna. Jag tänkte på vanliga sånna här
748A4EAC-CD5B-4231-A2FE-F351AE06D701.png


Jag har sett en del ganska höga som kanske skulle kunna fungera hos dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 883
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 245
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 682
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp