Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lånar ditt svar @Luff och spinner vidare till @jarakamandan

Hur stor plats har du? Kanske man kan göra en gång av lavendel, med en rondell med rosor i och en rosbåge som avsluta/börjar gången? Håller med det som skrevs ovan, samtidigt är ju rosor himla fint 😁👌
Plats är inget problem :D Och jag hade heller inte heller tänkt bygga av pinnar från skogen... Det finns inga gångar alls för tillfället, utan allt är bara en enda stor gigantisk astrist gräsmatta, så det finns helt klart möjligheter att göra lite vad som helst. Och det finns inte heller någonstans man måste gå.
 
Förresten, på tal om rosor.
Finns det något snyggt stöd att köpa till yvig och otämjbar rosbuske? Jag vill att den ska upp mot trappan istället för att hänga ut över gången

Hur stor och vilken stil? Jag är ju förtjust i armeringsnät och de är lätta att kapa till som en vill ha dem med en vinkelslip.
 
Exactomunto! Blev eventuellt lite inspirerad av att du skrev om den 🤩 Sen odlar jag ev på gränsen till zon 6 (har stuga i Norra Bergfors) men jag tänkte att jag kan prova iaf.



Jag hoppas det! Dom är så fina 😊

Får citera mig själv 😁

Jag googlade och är definitivt i zon 6 när jag odlar. Typiskt. Trodde faktiskt jag var i zon 5 eftersom mina föräldrar en mil bort är det.
6797D045-BCBA-4153-8358-E776662C2E23.png
 
Exactomunto! Blev eventuellt lite inspirerad av att du skrev om den 🤩 Sen odlar jag ev på gränsen till zon 6 (har stuga i Norra Bergfors) men jag tänkte att jag kan prova iaf.



Jag hoppas det! Dom är så fina 😊
Du får hitta ett skyddad läge! Min står i köksträdgården mot ett plank och är den enda av mina rosor som får extra skydd på vintern (till exempel med halm eller granris)

IMG20220717142739.jpg
 
Fast hur ska man fästa den? Och jag kommer ju fortfarande ha samma problem med att de yttersta delarna trillar ner över gången?

Fäst med rejäla buntband eller enklare spännremmar, sen binder du upp rosen mot spaljen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 882
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 245
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 682
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp