Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka sorter har du?Visa bifogad fil 95843
Idag drog vi upp andraskörden och hängde på tork, och förstaskörden blev flätor och utsäde till nästa år. Å så lite vin på det
Ja helt fantastiskt! Vi har 6 st aprikosträd, men endast de två äldsta ger frukt. De andra har en varierande ålder på 2-5 år så hoppas du har tålamod
Tålamod är en dygd Ja vi tycker nog 6 st är i överkant. Ett av de yngsta ska vi ge bort till en kompis i höst. Hade gärna haft en nektarin eller två istället.Den som väntar på något gott... lär sig att ha tålamod! Jag har inte tänkt flytta härifrån ju. Men sex aprikosträd, hur coolt! Här blir det nog bara ett, det finns så mycket annat jag vill ha också.
Den sorten vi har mest av har vi inget namn på. Den är lite för mild för vår smak, det behövs mååångs klyftor för att få lite sting, så den här säsongen har vi utökat med två andra sorter, Messidor och Dukat. Å så har vi elefantvitlök för andra året.Vilka sorter har du?
Kan någon förklara hur Binab används? Jag fick hem en ros Wisby med svarta fläckar på bladen. Binab sa plantskolan. Räcker det att vattna med Binab en gång eller behövs flera? Ska det vattnas på bladen eller på jorden och stammen?
Ett rotskott från en gammal namnlös ros planterades för mågon månad sedan. De fyra stammarna klipptes ned kraftigt och blir nu mer och mer bruna istället för gröna. Finns det hopp eller är hela plantan död när alla stammar är bruna?
Inga höga ambitioner i trädgården i år, men vi fixade i alla fall en fin blomsteräng med fantastiska färger Visa bifogad fil 95938
Jag klippte ner spretiga grenar nån dryg halvmeter. Det var ett ynkligt exemplar från start så nu har jag fyra pinnar på 20-30 cm som sticker upp ur jorden. Gropen är grävd enligt alla konstens regler, rosjord använd. Så där borde jag ha alla rätt. Möjligen glömt vattna nån dag. Men de stackars små pinnarna ser mer och mer bruna ut även om det finns en del grönt kvar än. Ska jag fortsätta vattna och hoppas?Hur mycket är "kraftigt"? Hur mycket förarbete gjorde du när du planterade rotskottet? I allmänhet är rosor mycket tåliga men de klarar verkligen inte torka som nyplanterade eller att gropen är för grgrund.
Jag klippte ner spretiga grenar nån dryg halvmeter. Det var ett ynkligt exemplar från start så nu har jag fyra pinnar på 20-30 cm som sticker upp ur jorden. Gropen är grävd enligt alla konstens regler, rosjord använd. Så där borde jag ha alla rätt. Möjligen glömt vattna nån dag. Men de stackars små pinnarna ser mer och mer bruna ut även om det finns en del grönt kvar än. Ska jag fortsätta vattna och hoppas?
Vilka sorts blommor är det? Jättefina.Inga höga ambitioner i trädgården i år, men vi fixade i alla fall en fin blomsteräng med fantastiska färger Visa bifogad fil 95938
Blommorna man ser tydligast är blåklint, men vi har sått en fröblandning med massa olika slags ängsblommorVilka sorts blommor är det? Jättefina.
Det ska jag kolla upp till nästa år, på baksidan som vätter mot skogen finns ett parti som man skulle kunna göra något fint av men ändå vilt. Funderat på att göra något där för pollinatörerna.Blommorna man ser tydligast är blåklint, men vi har sått en fröblandning med massa olika slags ängsblommor