Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det går även att göra saft också vet jag. Nog bara fantasin som sätter gränser, läste mig till att man kunde frysa in de röda vinbären i hela klasar och kan använda uppepå bakverk osv vad man nu skulle vilja göra.
Se där ja, som jag misstänkte gick det att göra mer saker på det. Killen hade tänkt ha bären direkt på sina flingor, idag kör han med lingonsylt. Så kan nog funka.Vi brukar koka sylt på röda vinbär och använda precis som lingonsylt. De blir lika i smak. Väldigt god på gröt
Jag har skördat potatis och är väl inte helt nöjd med utdelningen.. potatisarna var stora, fina och goda, men väldigt få! En eller två per planta bara känns ju rätt ovärt att sätta en potatis och få en potatis tillbaka
Så här tidigtJag har skördat potatis och är väl inte helt nöjd med utdelningen.. potatisarna var stora, fina och goda, men väldigt få! En eller två per planta bara känns ju rätt ovärt att sätta en potatis och få en potatis tillbaka
Sort och när satte du den?Jag har skördat potatis och är väl inte helt nöjd med utdelningen.. potatisarna var stora, fina och goda, men väldigt få! En eller två per planta bara känns ju rätt ovärt att sätta en potatis och få en potatis tillbaka
Visa bifogad fil 95747
Den ser inte riktigt ut som jag förväntade mig?
Låter som att det var för tidigt? Vad är det för sort?
Så här tidigt
Mina har knappt blommat klart
Sort och när satte du den?
Sätter man solist (tidig sort - sommarpotatis) i maj här uppe så kan man skörda från kring midsommar och i juli ger den gigantisk skörd.
Höstptatis ska dock skördas avsevärt senare, typ september.
Skumt! Jag tog upp av mina Amandine igår och det var mycket under. Då satte jag ändå just de rätt sent. När jah började ta upp av mina Musica var det bara två under första ståndet så jag blev lite nervös. Men andra gav typ 25, så det jämnade ut sig. Tog du upp alla?Amandine från förgrodd planta. Blommade för drygt 2 veckor sen.
Det är lite detta som förvirrat mig! De potatisar som fanns var stora, ca 120-130 gram. Men sen fanns inte ens antydan till några minipotatisar eller ngt som tydde på att fler var påväg.
Detta var bara ett par plantor. Har fler av denna och även en annan sort. Så får se om det kommer fler på dem. Men alla har passerat blomning.
Potatis blommar oftast hyfsat långt innan det är skördetid, men borde ändå finnas massor med smått på gång.Amandine från förgrodd planta. Blommade för drygt 2 veckor sen.
Det är lite detta som förvirrat mig! De potatisar som fanns var stora, ca 120-130 gram. Men sen fanns inte ens antydan till några minipotatisar eller ngt som tydde på att fler var påväg.
Detta var bara ett par plantor. Har fler av denna och även en annan sort. Så får se om det kommer fler på dem. Men alla har passerat blomning.
Skumt! Jag tog upp av mina Amandine igår och det var mycket under. Då satte jag ändå just de rätt sent. När jah började ta upp av mina Musica var det bara två under första ståndet så jag blev lite nervös. Men andra gav typ 25, så det jämnade ut sig. Tog du upp alla?
Potatis blommar oftast hyfsat långt innan det är skördetid, men borde ändå finnas massor med smått på gång.
Skumt, men ibland överraskar även potatis med dålig skörd
Nu ni..! Aprikoserna har mognat! Stora och jättegoda!
Visa bifogad fil 95842
Det blir ingen stor skörd så de flesta kommer nog ätas solmogna direkt från trädgården.
Ja helt fantastiskt! Vi har 6 st aprikosträd, men endast de två äldsta ger frukt. De andra har en varierande ålder på 2-5 år så hoppas du har tålamodÅh! Vilken ljuvlig känsla, att skörda en solmogen saftig aprikos. Jag planterade (bland annat) ett aprikosträd i våras, nu längtar jag ännu mer tills det levererar sina första frukter!