Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nämen gissa vilken bukeanvändare som idag storsint sa till sin partner att hon tar på sig att idag åka till grannstaden 30 min bort för att lämna in vattenprover, vilket har skjutits upp i några veckor pga att ingen vill. Partner blev imponerad och bukeanvändaren plockade pluspoäng i relationen.

... och gissa vilken butik som HELT OVÄNTAT visade sig ligga typ ganska nära vattenprovsinlämningen?! :angel:

Det blev thaibasilika, salvia, bladpersilja, koriander, squash och någon blom-mix. Mycket nöjd!
 
Missade surt nog den planerade trippen till GG för fröer och såjord i söndags pga kände mig inte helt kry:mad:
Hade en lista och allt! Men valde att beställa hem mat från Ica och då en mindre såjord etc:angel:
Kommer på fredag så seeeeegt och det enda i fröväg som jag ville ha var smörgåskrasse men råkade nyss beställa hem från Blomsterlandet... Fått tag i allt viktigt förutom jätteverbena och snackspaprika:D
 
någon här nämnde föresten lammöra nyligen och jag blev sugen på att klappa

kändes som en rimlig orsak till att beställa frön till dessa på Tradera:angel:
Har absolut inte ett probleeeeem
Lammöra tjänar man på att köpa som planta, de sprider sig snabbt och är lätta att dela för att få fler plantor. Om du känner någon som har lammöra delar de säkert gärna med sig.
 
Lammöra tjänar man på att köpa som planta, de sprider sig snabbt och är lätta att dela för att få fler plantor. Om du känner någon som har lammöra delar de säkert gärna med sig.
Redan beställt :o
:o :o

Vilket kanske var... något förhastat för en släkting har haft dessa hehe
Men behöver verkligen inte många så tänkte att de 10 frön som jag budat hem borde räcka mer än väl:rofl:
 
Jag har förkryssat i Blomsterlandet online, men inte beställt ännu :sneaky:
Varför blev det så många blommor ikryssade :confused: Jag har inte ens en "traditionell" blomrabatt :angel:

Ditt undermedvetna försöker ändra på det. O_o

Jag kom hem efter ett livebesök i en viss butik med bara tolv nya fröpåsar! Mest blommor här också. Men jag har börjat att anlägga en ny rabatt! Den kommer att behöva inhysa det som ät tänkt att planteras ut dvs cirka 20 dahlior, höstflox, blågull, sommarljus, mariaklockor, rosenvial, pipört, nävor, karpaterklocka, bollvivor, jätteverbena samt palettblad OCH gärna några av kronärtskockorna och penstemon om/när de gror. Och så får jag kanske blanda upp med lite bladväxter och buskar på höjden också. Var jag ska ha sommarmalvan, sommarrudbeckian, rosenskäran och astrarna? INGEN aning! Inte ännu i alla fall. #odlingsoptimism
 
Min telefon lever eget liv...så i det här inlägget får jag väl berätta att jag lyckats få några frön att gro. :banana:
Chili, paprika, tomat, basilika.

Var ska jag få plats med resten?
En del ska jag prova att vinterså ute, men har alldeles för mycket mer som ska sås under vintern och våren... Hur tänkte jag?
 
Ja jag försöker fortfarande greppa @sthu s beskrivning av att ha odlat EN (en!) :eek: tomatplanta. EN!! För mig är det det mest besynnerliga jag läst i alla dessa trådar, jag trodde att det knappt var fysiskt möjligt. (Men det verkar ju gå över till ett mer "normalt" mönster även där. :D)
 
Jag sådde hela 8 frön paprika igår. Jag var förutseende och fyllde bara 8 celler i pluggboxen så det inte skulle gå att råka så fler. Känner mig själv...
Måttligheten tog dock slut där och då, alla frön jag tog in från jätteverbenorna åkte i ett tråg.
Jag menar hur fint var inte det här i somras? Tror det är ca 15 plantor.
DSC_2631.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
757
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
702
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp