Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
du menar att big pack inte räcker? Ska så i hela villaområdet så får vi se vad grannarna säger sen.... "Nej, jag vet inte, men det ser ju trevligt ut".

bra. då kan jag ju köpa ett lastbilsflak! och ösa ut överallt. Ska säga att jag fått det sanktionerat härifrån :banana:
Perfekt!

Och så tittar du bara undrande på dem om de ifrågasätter och säger att det är kick-off på områdets lawn-to-food-projekt såklart.

Undrar om du ska ta ett flak gröngödselblandning när du ändå håller på. Kan kanske bli lite lätt monokultur med ett flak bara honungsört?
 
Smakade på en sådan förra året, osäker på om det är sorten, eller odlingsförhållandena, men måste säga att jag var inte imponerad av smaken.
Odlade både gula och röda minipaprikor i fjol och tyckte egentligen inte att någon av dem var någon vidare smakupplevelse, så därför tog jag det helt logiska beslutet att så ännu fler likadana i år plus en brun sort och nu den lila då :idea: Får hoppas att det var odlingsförhållandena som spökade och jobba på dem i år!

Såg också det, nu måste jag nog tyvärr göra ett besök där idag :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ska bara ha ett paket lila paprikafrön. BARA! Lovar! :angel:
1643631189637.webp

Modesta 57 kr fattigare och äntligen ägare av lila paprikafrön :D
 
Odlade både gula och röda minipaprikor i fjol och tyckte egentligen inte att någon av dem var någon vidare smakupplevelse, så därför tog jag det helt logiska beslutet att så ännu fler likadana i år plus en brun sort och nu den lila då :idea: Får hoppas att det var odlingsförhållandena som spökade och jobba på dem i år!


Visa bifogad fil 84940
Modesta 57 kr fattigare och äntligen ägare av lila paprikafrön :D

Under tresiffrigt känns ju lite amatörmässigt i den här tråden :cautious: :p :rofl:

Edit: KAN vara så att jag planerat ett besök i Borlänge imorgon... enbart för att hämta ut mitt paket på Jula då, inget annat :angel:
 
Under tresiffrigt känns ju lite amatörmässigt i den här tråden :cautious: :p :rofl:

Edit: KAN vara så att jag planerat ett besök i Borlänge imorgon... enbart för att hämta ut mitt paket på Jula då, inget annat :angel:

Visste att jag skulle handlat mer! :cautious: Detta var dock en komplettering av kompletteringen som redan blivit kompletterad ytterligare några gånger :angel:

Men jag har perfekt promenadavstånd från jobbet, så jag kan ta lunchpromenaden dit (det är ändå för isigt i skogen... :down:) resten av veckan också ifall jag kommer på något mer jag glömt :D
 
Visste att jag skulle handlat mer! :cautious: Detta var dock en komplettering av kompletteringen som redan blivit kompletterad ytterligare några gånger :angel:

Men jag har perfekt promenadavstånd från jobbet, så jag kan ta lunchpromenaden dit (det är ändå för isigt i skogen... :down:) resten av veckan också ifall jag kommer på något mer jag glömt :D

Sådär ja, nu börjar det ordna sig :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
757
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
702
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp