Dom jordärtskockorna växer var som helst,dom överlever även att bli dränkta i jordbruks round up
Perfekt! Det är min nivå av odling nämligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom jordärtskockorna växer var som helst,dom överlever även att bli dränkta i jordbruks round up
Ja, de du sätter som sättlök växer till sig och blir lökar. Fast om du startar med några få så sätt dem i grupp och gör en perenn som du kan ta lök av sen.Kan även någon med 100% ogröna fingrar klara det så vill jag gärna köpa några.
Blir dom lök i år?
Jag klippte faktiskt ner mina lavendel igår, tänkte egentligen väntat till april men såg att de börjat växa på sig och vill inte att den ska bli förvedad så jag tog fram sekatören.
De överlever nog ett kärnvapenkrig så kör påVet någon om man kan odla jordärtskockor och rabarber i en slänt (väderstreck=öster) med sol fram till 14-tiden ungefär? Eller behöver man bygga upp och göra en mer platt odlingsplats
5cm från marken har jag fått höraHUR ska man klippa lavendel för att den inte ska bli förvedad? Behöver hjälp!
Dom har massor med ljus (sol från fm till kväll)
Kan även någon med 100% ogröna fingrar klara det så vill jag gärna köpa några.
Blir dom lök i år?
5cm från marken har jag fått höra
Tack inte mina ord för sanning. De ska enligt uppgift klippas när man börjar se liv igen.Nu? Bara klippa rakt av?
5cm från marken har jag fått höra
Oj du frågar en total novis! Jag klippte bort fjolårsveden, dvs som en vanlig perenn. Från marken såg jag nya gröna blad och de lät jag vara. Jag tog bort kanske 1/3 - 2/3 av det döda men jämnade den inte med marken precisHUR ska man klippa lavendel för att den inte ska bli förvedad? Behöver hjälp!
Kan persikoträd ge frukt i Sverige?Idag har jag köpt en pinne. Denna pinne är en fikonplanta. Hoppas att den ger valuta för pengarna.
Jag var på vippen att köpa ett persikoträd också men fick lov att skärpa till mig. De är ju inte gratis precis och det har gått sjukt mycket pengar på sistone.
Kan persikoträd ge frukt i Sverige?
Kul! Kanske ett senare projekt.Yepp, de ska de kunna göra, men man får hjälpa till med pollineringen då de blommar så tidigt att insekterna inte vaknat än.
Sorten Frost är härdig till zon 4.
Jag och en kompis ska ner till Blekinge imorgon med tomt hästsläp hehe. Har skrivit en gedigen inköpslista som följer:
Luktpion/buskpion, blåbärstry, ev lökar? Chrysan gödning. Blåregn, gullregn. Odlingslåda garage? Vinbärsbuskar, minikiwin Oskar. Plus den sedvanliga jorden/gödseln.
Har jag missat något? Efter denna resa är det inköpsförbud på mer växter. Jag tog bilder av tomten idag för att visa mamma och insåg hur extremt tom och torftig den ser ut fortfarande trots att jag handlat som en galning. Börjar misströsta snart. Sambon gnäller om att han vill ha gräsmatta, är inte det här det tråkigaste ni nånsin har sett i trädgårdsväg? Gräsmatta har vi så det räcker och blir över oavsett hur mycket växter jag köper.