Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad påsk på er!
20160327_175729.jpg

Jag fotade lite i trädgården idag. Varning för bildbomb!
20160327_175902.jpg
20160327_175719.jpg
20160327_175808.jpg

De två första är persikoträd och det sista är körsbär. Man ser det inte jättebra på bilderna, men de blommar strax alla tre! Vänligen ignorera krukor med vissna växter i - det är ett projekt för lite senare... Plastäggen är en inhemsk sed av tvivelaktigt estetiskt värde -men barnen tycker det är kul!

Vår blåbärshäck som planterades förra året. Hoppas på rik skörd så småningom!
20160327_175822.jpg
20160327_175832.jpg

Och så grönsaksdelen. Vi har åtta odlingsbäddar (med björnbärshäcken i bakgrunden) och så det "nya" landet för i år. Där stod tidigare vårt växthus, men det blåste sönder i en storm förra året.
20160327_175921.jpg
20160327_175909.jpg

Ej med på bild är en hallonhäck, ett krydd- och ett jordgubbsland, diverse bärbuskar och en blomsterrabatt.
Nu vill vi bli friska och ha vackert väder så att det är kul att vara ute i trädgården!

Glad påsk på er!
20160327_175729.jpg

Jag fotade lite i trädgården idag. Varning för bildbomb!
20160327_175902.jpg
20160327_175719.jpg
20160327_175808.jpg

De två första är persikoträd och det sista är körsbär. Man ser det inte jättebra på bilderna, men de blommar strax alla tre! Vänligen ignorera krukor med vissna växter i - det är ett projekt för lite senare... Plastäggen är en inhemsk sed av tvivelaktigt estetiskt värde -men barnen tycker det är kul!

Vår blåbärshäck som planterades förra året. Hoppas på rik skörd så småningom!
20160327_175822.jpg
20160327_175832.jpg

Och så grönsaksdelen. Vi har åtta odlingsbäddar (med björnbärshäcken i bakgrunden) och så det "nya" landet för i år. Där stod tidigare vårt växthus, men det blåste sönder i en storm förra året.
20160327_175921.jpg
20160327_175909.jpg

Ej med på bild är en hallonhäck, ett krydd- och ett jordgubbsland, diverse bärbuskar och en blomsterrabatt.
Nu vill vi bli friska och ha vackert väder så att det är kul att vara ute i trädgården!
Vad fint ni har det! Min son skulle vara grön av avis på rutschkanan!

Vad fint ni har det! Min son skulle vara grön av avis på rutschkanan!

Ja, det är kul! Dock lagad med silvertejp sedan min man försökte sig på att rutscha. :angel:
Klätterställningen ska ju egentligen inte stå på terrassen, det var en kladdfri lösning under vintern och vi ska försöka få upp fotovoltaik på taket snart, så vi ids inte ställa ut den nu för att bära iväg den igen när det ska monteras...

Rafsade runt i pallkragen. Upptäcker att jag har rejält med luftlökar där. Betydligt mer än jag kommer att göra av med som sättlök.

Om någon vill ha, så PMa mig adress så skickar jag ett gäng.

Lök! Man äter dem!
Gammal sort.

Man gräver ner ett knippe som får stå och vara perenna. Den gör lökar i luften som man kan använda som de är eller gräva ner som sättlök.
Kan även någon med 100% ogröna fingrar klara det så vill jag gärna köpa några.
Blir dom lök i år?

Och en sak till,när fröet man sått kommit upp och blivit en låååång stängel med 2 blad,vad var felet då,för ljust eller för varmt?
Om det har någon betydelse så är det luktärtefrön.

Har rotat runt i trädgården i dag. Mina rabatter är bara till hälften vårfixade så jag måste lägga på ett kol. Krokus blommar fint och idag hittade jag några irisar under allt bös som ligger kvar. Fingerborgsblommorna är otroliga överlevare. De förökar sig lite för bra i min grusgång så jag är rätt hård på dem men ta mig tusan att det kommer massor med nya rosetter redan. Det är hårt för jag gillar dem men hela gången kan inte vara full av dem. Varför kan de inte vara laglydiga och hålla sig i rabatten!

Om du orkar kan du ta ut dem någon timme. Då får de bra med ljus, ställ dem inte mitt i solen i början, och börjar vänja sig vid utelivet som snart kommer @dobbis

Vet någon om man kan odla jordärtskockor och rabarber i en slänt (väderstreck=öster) med sol fram till 14-tiden ungefär? Eller behöver man bygga upp och göra en mer platt odlingsplats

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
434
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Städprodukter
  • Ryggont

Hund, Katt, Andra Djur