Ställ den varmare?Mina blåklint håller på att växa ur miniväxthuset, tomaterna gror fint, men såpnejlika och 3 chillisorter lyser med sin frånvaro
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ställ den varmare?Mina blåklint håller på att växa ur miniväxthuset, tomaterna gror fint, men såpnejlika och 3 chillisorter lyser med sin frånvaro
Och så här blev resultatet!Och det här fick mig att börja tänka i rätt banor! Jag har ju en drängstuga som jag kan använda till frösådder... Måste bara plocka undan lite på bänken framför fönstret, en bra lysrörslampa finns redan som dessutom kan sänkas ner över bänken.
Har sått chili och aubergine inne men problemet är ju att även om jag har bra ljus över arbetsbänken i tvättstugan så är det alldeles för varmt när plantorna väl grott. Nu ska jag ut och fixa i drängstugan!
De ska inte ha det för varmt nu när de kommit upp. det gör gängliga rangliga svaga plantor. Idealet är att de ska ha så nära till ljus som m möjligt. Deras gener säger åt dem att sträcka på sig för att nå upp. Värme och sol hänger ihop. Svalka gör att de växer långsammare.Om jag läst korrekt i tråden ska tomaterna ställas lite mörkare och lite kallare, men när? Nu, eller ska det komma fler blad först?
De ska inte ha det för varmt nu när de kommit upp. det gör gängliga rangliga svaga plantor. Idealet är att de ska ha så nära till ljus som m möjligt. Deras gener säger åt dem att sträcka på sig för att nå upp. Värme och sol hänger ihop. Svalka gör att de växer långsammare.
Redan de första hjärtbladen sitter ju på rätt långa stänglar?
Ljusare och svalare! Mycket ljus och mindre varmt gör dem kortare och knubbigare.Ja, det är ett söderfönster med element under dessutom. Vi bor litet så jag har inte mycket att välja på. Men vi har ett par extrahus att använda, kan finnas plats där. Men hur bör de stå? Mörkare och svalare, alltså inte vid ett fönster?