Trädgården 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga till er som kan: krusbärsbuskar. Ska de klippas ner på nåt vis eller ska de bara stå från år till år?

Fråga till er som kan: krusbärsbuskar. Ska de klippas ner på nåt vis eller ska de bara stå från år till år?
De ska få vara ifred.

Precis som med vinbär så tar man bort sådant som är risigt eller klent och man glesar ur om det blir för tätt.

Själv har jag flyttat upp en röd sort som slagit rot nere vid bäcken. Ser ut att vara samma sort som vuxit invid uthusväggen (söderläge). Den är alltså släjvplanterad och rödoch söt.

Kanske kan denen gång ha varit planterad där den vuxit men slängt ut långa grenar som slagit rot och opå det viset förflyttat sig vidare .

Nu var det ju inte mig du frågade, men vi har också jättefint väder och över 10 grader idag. :) Bor i Göteborg.

Gräsmattan på innergården har fullkomligt exploderat idag! Krokusarna har slagit ut, tulpanerna är på god väg, etc. Underbart! :D
Meh :meh:
Jag vill ju också ha underbart väder. Det är ju därför man bor i Skåne :cautious:

Nu var det ju inte mig du frågade, men vi har också jättefint väder och över 10 grader idag. :) Bor i Göteborg.

Gräsmattan på innergården har fullkomligt exploderat idag! Krokusarna har slagit ut, tulpanerna är på god väg, etc. Underbart! :D
Göteborg lär väl vara zon 1 eller 2?

@Kethets: Det var otroligt varmt här idag också. Jag åkte till stan för att handla vid lunch och när jag kom hem på eftermiddagen så man hur mycket snö som hade försvunnit.
Helt underbart :love:
Jag är glad att jag fick vara pigg på förmiddagen så vi kunde vara ute och fixa. Fick bort massa gammalt gräs och om detta håller i sig kan jag rensa det rejält i helgen och köra i mer jord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
434
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
116 202
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Bästa senskydden?