Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OK då tar jag bara bort de som inte är perenna och låter de andra vara några veckor tillJa dom klipper man ner på våren. Men vänta till frost- och snö-risken är över, annars kan dom dö
TomaterDet nästan färdiga projektet! Min snälle stallägare hivade ner en hel traktorskopa gödsel på släpvagnen idag, sen bar det av hemåt. Jag tog bort det översta lagret sand som fanns i lådan, därefter öste jag på nästan all gödsel, ca 2 dm? Och därefter på med 4 kärror matjord. Tänkte avsluta med ytterligare ett par kärror prima kompostjord också. Det mesta var obrunnen gödsel, varav det hamnade långt ner, det som såg mer färdigt ut strödde jag väldigt glest i jordgubbslandet, återstår att se om de plantorna dör som flugor nu men jag har så jag klarar mig ändå.
Kom även på att det går att klämma in en långsmal odlingsbänk utmed garagets långsida, ca 40 cm bred och 4 m lång. Där är väldigt skyddat söderläge så tar gärna emot tips på vad man kan sätta där.
Jag har varit på pilflätningskurs idag. Jättekul!
Jag hittade den i en trädgård i min lilla by :-) Jag vet faktiskt inte var man letar, jag snubblade över den här och anmälde mig.Var hittar man sådana kurser?
De står på gödning inne, små men knubbiga, så förhoppningsvis är de redo för flytt omett par månaderTomater
De har förresten fler datum, har dock ingen aning om det är fullt. Säg till om du är intresserad så kan jag skicka info på pm.Var hittar man sådana kurser?
Gärna, om det är i skåne?De har förresten fler datum, har dock ingen aning om det är fullt. Säg till om du är intresserad så kan jag skicka info på pm.
Japp!Gärna, om det är i skåne?
Har du tips på hur man får dem att vara länge i vas? Mina vissnar på en gång. Synd, för det är en av mina favoritblommor.en härlig bukett blommande ranunkler
Eh, nej tyvärr så slokar de flesta redan här. Även bladen ser ledsna ut. Trodde att de hade varit utan vatten för länge på hemvägen eller att de stått för svalt men då kanske det inte hade hjälpt ändå. Men jag har för mig att jag har fått eller köpt ranunkler i blandbukett och att de klarat sig hyfsat då?
De är ju så himla fina, de här var i så oemotståndliga vårfärger med vit/gul/orange/rosa/röd och någon grönvitspräcklig så jag hade gärna sett att de klarat sig lite längre.
Du kan faktiskt lägga dem på jorden och hälla någon påse jord uppepå.I sensommarens rus köpte jag flera lökpåsar med krokus, snödroppar, tulpaner med mera. Det var bara det att när hösten kom så glömde jag visst bort att plantera skiten. Påsarna har stått mörkt och någorlunda svalt i vår garderob i hallen, men vad gör jag? Nästan allt har "skjutit skott" (säger man det om lökar? ). Kan jag sätta de i jorden när frostrisken är över? Eller ska jag sätta dom i krukor inomhus nu?