Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210826_162144_307.jpg

No words needed ♥️
 
Det var det jag tänkte på också men funderade på om det fanns något lite mer spännande, eller något man åtminstone kan blanda upp det lite med. Fast i och för sig, alunrot i olika nyanser skulle ju bli rätt fint ändå :)

Jag tycker dom gör så fina planteringar i England, cyklamen, buxbom, murgröna, ljung och små barrträd/buskar tycker jag är något jag ser ofta där på höst/vinter. Vet inte om allt klarar sig hela vintern men borde väl klara sig länge i Skåne? ☺️
 
Jag tycker dom gör så fina planteringar i England, cyklamen, buxbom, murgröna, ljung och små barrträd/buskar tycker jag är något jag ser ofta där på höst/vinter. Vet inte om allt klarar sig hela vintern men borde väl klara sig länge i Skåne? ☺️
Jag bor faktiskt i Skottland till och med (skrev zon 1 bara för att klimatet här motsvarar Skånes på ett ungefär), så det passar ju ännu bättre! Ljung är ju superfint, och cyclamen lika så! Tack för inspiration :love:
 
Kul! Jag köpte ett billigt Reine Claude blå på Jem & fix i våras :angel:
Tyvärr tyckte rådjuren att det var väldigt mumsigt så det har blivit rejält toppat..
Är dessutom inte helt säker på att det är härdigt här. Nåja, jag köpte det billigt så det är värt ett försök.
Reine Calude blå ska klara zon IV. Du har väl inte högre zon än så?
 
Hur går det för er med dahlior? Mitt första år i år och måste nog räknas som en flopp, om inte en hel så iaf en halv flopp ^^

i stan, 2 av 3 knölar kom upp, sen råkade jag plantera ut dom med såjord i sina krukor 🤦🙈 vi åkte på semester precis då, så då fick dom klara sig själv^^ har inte blivit så mkt på dom, 2 blommor än så länge. Har försökt mig på lite akuthjälp med näring å mer jord nu när vi kom hem, men nog lite sent nu 😅

I sommarhuset så satte jag 7 av 9 knölar tror jag jag hann med,.. men i juli å inte april som var planerat, var ju mest pga reserestriktioner men ändå 🤦 När vi åkte var det iaf fina gröna blad på dom 😆
 
Hur går det för er med dahlior? Mitt första år i år och måste nog räknas som en flopp, om inte en hel så iaf en halv flopp ^^

i stan, 2 av 3 knölar kom upp, sen råkade jag plantera ut dom med såjord i sina krukor 🤦🙈 vi åkte på semester precis då, så då fick dom klara sig själv^^ har inte blivit så mkt på dom, 2 blommor än så länge. Har försökt mig på lite akuthjälp med näring å mer jord nu när vi kom hem, men nog lite sent nu 😅

I sommarhuset så satte jag 7 av 9 knölar tror jag jag hann med,.. men i juli å inte april som var planerat, var ju mest pga reserestriktioner men ändå 🤦 När vi åkte var det iaf fina gröna blad på dom 😆
Hälften blommar nog nu, men det är massor av knoppar! Så om cirka en vecka hoppas jag att det är fler blommor. Planterade en bädd med cirka 40 stycken tillsammans med jätteverbena. :D
 
Hur går det för er med dahlior? Mitt första år i år och måste nog räknas som en flopp, om inte en hel så iaf en halv flopp ^^

i stan, 2 av 3 knölar kom upp, sen råkade jag plantera ut dom med såjord i sina krukor 🤦🙈 vi åkte på semester precis då, så då fick dom klara sig själv^^ har inte blivit så mkt på dom, 2 blommor än så länge. Har försökt mig på lite akuthjälp med näring å mer jord nu när vi kom hem, men nog lite sent nu 😅

I sommarhuset så satte jag 7 av 9 knölar tror jag jag hann med,.. men i juli å inte april som var planerat, var ju mest pga reserestriktioner men ändå 🤦 När vi åkte var det iaf fina gröna blad på dom 😆
Satte typ 30 stycken I en helt ny rabatt och är nöjd! Har fått rätt många sorter som inte stämt vilket är irriterande men det verkar många ha fått i år, ska ändra lite saker till nästa år dock
IMG_20210823_190929.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
346
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp