Det kommer ut en mäklare nästa vecka för att göra en värdering och jag tyckte just det här var jäkligt trist som första intryck baraIngen fara, den är snart översnöad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer ut en mäklare nästa vecka för att göra en värdering och jag tyckte just det här var jäkligt trist som första intryck baraIngen fara, den är snart översnöad
Det kommer ut en mäklare nästa vecka för att göra en värdering och jag tyckte just det här var jäkligt trist som första intryck bara
Grön sprejfärg..... ??Det kommer ut en mäklare nästa vecka för att göra en värdering och jag tyckte just det här var jäkligt trist som första intryck bara
Prova att täcka den ordentligt med granris tex över vintern, det gör inget om de fryser ned, de blommar på årsskotten. Många tycker att de är finare när de är hårt nedklippta eftersom de annars har en tendens att bli ganska "långbenta" med allt det gröna och blommor på 1,5 meter höjd och sedan bara grenar nedanför.Det är den soligaste platsen jag har tyvärr.. är sol större delen av dagen men inte särskilt vindskyddat.
Den får stå över vintern så får vi se. Dör den får jag sätta något annat. Och kommer förmodligen köpa en ny och ha i kruka istället.
Man kan även pröva att lägga dit lite större stenar runt den. Stenarna lagrar värme och minskar risken för hastiga temperaturförändringar.Det är den soligaste platsen jag har tyvärr.. är sol större delen av dagen men inte särskilt vindskyddat.
Den får stå över vintern så får vi se. Dör den får jag sätta något annat. Och kommer förmodligen köpa en ny och ha i kruka istället.
Jag har haft den i kruka fram tills nu då visst skulle jag kunna det.Du kan inte sätta denna i en kruka nu?
Nu har jag beställt lite till sådd nu i augusti/september!
Några olika perenner, en sorts tulpaner som ska vara återkommande, påskliljor och snödroppar. Rabatten de ska ner i är grovrensad efter sommarens blommor (annueller). Ska man gödsla rabatten innan man sår nu på hösten? Med vad? Den anlades i våras med ny jord.
Nu har jag beställt lite till sådd nu i augusti/september!
Några olika perenner, en sorts tulpaner som ska vara återkommande, påskliljor och snödroppar. Rabatten de ska ner i är grovrensad efter sommarens blommor (annueller). Ska man gödsla rabatten innan man sår nu på hösten? Med vad? Den anlades i våras med ny jord.
Benmjöl är långtidsverkande och alltid bra till lökplanteringar. För sådd av perenner ska du nog inte ha mer gödning än det utan de får ta sin tid och behöver inte jagas upp med några extra godsaker när de är så små.
Nä, den behöver ingen gödsel till frösådd av perenner. Som @Lillgrådis säger, benmjöl är bra till lökarna men mylla ner det ordentligt. Ligger det på ytan möglar det.
Tack! Jag är novis på det här med trädgård. Men till våren vill jag ha en fin rabatt där det blommar tulpaner och påskliljor och sen ska perennerna titta upp efter och sen är tanken att fylla i med sommarblommor. Får se om min plan håller! Jag har bara beställt rätt spontant efter vad som ser fint och ut låter som att det skulle trivas där. Blir spännande!
HösthallonFunderar på om jag vill slå till med lite hösthallon, hur många kan man få plats med i en dubbel liten pallkrage tror ni, sprider dom sig väldigt så det räcker med 1-2 också har man snabbt mer?
Våra hösthallon ger bär i juli precis som sommarhallonenHösthallon
Jag har en buske som inte var märkt med hösthallon - jag trodde det var vanliga hallon på rea.
Har i flera år väntat att den skulle ge hallon på hösten. Den har precis börjat blomma nu... Precis som tidigare höstar.
Jag beställde tulpan och krokusar igår Kändes som att jag beställde tok-mycket men sen kollade jag runt här på forumet och såg att @Philosophia har grävt ner 500 lökar på några år och då kändes min beställning fjuttig