Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur går det för er med dahlior? Mitt första år i år och måste nog räknas som en flopp, om inte en hel så iaf en halv flopp ^^
i stan, 2 av 3 knölar kom upp, sen råkade jag plantera ut dom med såjord i sina krukor vi åkte på semester precis då, så då fick dom klara sig själv^^ har inte blivit så mkt på dom, 2 blommor än så länge. Har försökt mig på lite akuthjälp med näring å mer jord nu när vi kom hem, men nog lite sent nu
I sommarhuset så satte jag 7 av 9 knölar tror jag jag hann med,.. men i juli å inte april som var planerat, var ju mest pga reserestriktioner men ändå När vi åkte var det iaf fina gröna blad på dom
Oj det lät fint om du vill... kanske dela en bild en dag ^^
Jag har några dahlior som inte heller blommat än. Zon 1Visa bifogad fil 76085
Här är den behöver staket mot hönsen, så den är inte världens snyggaste. Har dock många dahlior som är sjukt fina! Är jättenöjd om bara resten börjar blomma. Dahlior är på gränsen till för sena i zon 5.
De är sjukt sena! Men värda att vänta på! (En del blommar inte ens varje år, därför har jag 40 stycken för att garantera blomning )Jag har några dahlior som inte heller blommat än. Zon 1
Absolut! Jag har lyckats övervintra ungefär 50-75% av knölarna. Lycka till!Så fina dahlia bilder jag ser ju att jag vill pröva mig på det till nästa år igen ^^ även om knölarna inte blommat i år, kan man klippa ner dom å spara för å pröva igen nästa år?
Kan jag ta med mig vinbär,hallon,rabarberplantor hemifrån o plantera i mitten/slutet av sep?
Det finns inga bär på tomten,bara några gamla äppelträd (2st) och fläder.
ABSOLUT JA!Kan jag ta med mig vinbär,hallon,rabarberplantor hemifrån o plantera i mitten/slutet av sep?
Det finns inga bär på tomten,bara några gamla äppelträd (2st) och fläder.
Länge!Hur länge vågar man ha chili/paprikaplantor ute innan det blir för kallt?
Står i miniväxthus och är fulla med blommor och en hel del frukter på väg.
Åh, de låter lovande. Kommer inte alls ihåg när jag plockade in dom förra året.Länge!
De överlever även ett par frostnätter.
Den här plantan är inne på sitt tredje år som produktiv och den stod ute när frosten kom första hösten.
Visa bifogad fil 76165
Hur länge vågar man ha chili/paprikaplantor ute innan det blir för kallt?
Står i miniväxthus och är fulla med blommor och en hel del frukter på väg.