Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hallon, jordgubbar, päron, äpple, plommon, olika kryddor, salladsblad, sparris!Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård?
Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration
Jag tycker nog om allt rent smakmässigt![]()
Vinkrusbär. Har precis satt sticklingar. Ska bli spännande att se vad det smakar.Jag satte en buske jostabär för många år sedan. Det är en korsning mellan krusbär och svartvinbär. Stor buske, lite taggar och bären är större än vinbär men växer inte i lika stora klasar.
Jag hade en sån buske i min trädgård när jag flyttade in men tog bort den, jag tyckte inte något vidare om dom. Men dom är coola det är domVinkrusbär. Har precis satt sticklingar. Ska bli spännande att se vad det smakar.
Åh tack vilken listaKom på att jag inte listat det ätbara vi har i trädgården, älskar allt som kan ätas ^^
Vi har,
Hallon
Blåbär
Röda vinbär
Vita/rosa vinbär
Svarta vinbär
Rabarber
Vindruvor
Minikiwi
Jordgubbar
Korogi
Krusbär
Gräslök
Mynta, marockansk
Körsbär
Plommon
Äpple
Persika
Ätbara blommor också,
Rosor
Lavendel
Ringblomma (självsår sig friskt)
Det fanns en sån buske här när jag flyttade in men jag tog faktiskt bort den tyckte den tog så mycket platsJag satte en buske jostabär för många år sedan. Det är en korsning mellan krusbär och svartvinbär. Stor buske, lite taggar och bären är större än vinbär men växer inte i lika stora klasar.