Vad ska jag plantera för bär(buskar)?

Jag satte en buske jostabär för många år sedan. Det är en korsning mellan krusbär och svartvinbär. Stor buske, lite taggar och bären är större än vinbär men växer inte i lika stora klasar.

Kom på att jag inte listat det ätbara vi har i trädgården, älskar allt som kan ätas ^^

Vi har,
Hallon
Blåbär
Röda vinbär
Vita/rosa vinbär
Svarta vinbär
Rabarber
Vindruvor
Minikiwi
Jordgubbar
Korogi
Krusbär
Gräslök
Mynta, marockansk

Körsbär
Plommon
Äpple
Persika

Ätbara blommor också,
Rosor
Lavendel
Ringblomma (självsår sig friskt)

Jag satte en buske jostabär för många år sedan. Det är en korsning mellan krusbär och svartvinbär. Stor buske, lite taggar och bären är större än vinbär men växer inte i lika stora klasar.
Vinkrusbär. Har precis satt sticklingar. Ska bli spännande att se vad det smakar.

Vinkrusbär. Har precis satt sticklingar. Ska bli spännande att se vad det smakar.
Jag hade en sån buske i min trädgård när jag flyttade in men tog bort den, jag tyckte inte något vidare om dom. Men dom är coola det är dom :)

Buskarna blir dock stora så behövs plats.

Kom på att jag inte listat det ätbara vi har i trädgården, älskar allt som kan ätas ^^

Vi har,
Hallon
Blåbär
Röda vinbär
Vita/rosa vinbär
Svarta vinbär
Rabarber
Vindruvor
Minikiwi
Jordgubbar
Korogi
Krusbär
Gräslök
Mynta, marockansk

Körsbär
Plommon
Äpple
Persika

Ätbara blommor också,
Rosor
Lavendel
Ringblomma (självsår sig friskt)
Åh tack vilken lista 🙏

Det fanns en sån buske här när jag flyttade in men jag tog faktiskt bort den tyckte den tog så mycket plats 🙈

Jag har röda, vita och svarta vinbär, men även krusbär och björnbär (taggfria). Övrigt ätbart finns i min örtagård, där jag har oregano, timjan, libsticka, isop, citronmeliss, pepparmynta, krysmynta, persilja, gräslök, massor av kajp, ramslök, luftlök, fransk dragon. I pallkragar odlar vi potatis, purjolök, sallad och jordärtskocka.

/Lizzie

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
739
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: tanten
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många... 2
Svar
24
· Visningar
860
Senast: Tilly_85
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 292
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka