Flisen runt träden är sly som vi hackade med lilla flishacken från Biltema, den funkar klockrent Tack vare @Lovisaleonoras utvärdering tordes jag köpa den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Doyenné du Comice är en väldigt god päronsort men den behöver nog ett annat träd för pollination.Är fortfarande på träd jakt till stugan, kanske det är bättre med fruktträd ändå ^^ nu sitter jag å kollar på päronträd. Vi har ett äpple träd nu, vet redan ett plommon träd jag vill ha så då kanske vi kan slå till med päron med
Nån som har koll på päron, finns det något gott tidigt päron som är självfertilt? Kollar lite på augustipäron, Göteborgs diamant och ingeborg samt coloree de juliett, som ser ut som ett päron jag nog aldrig sett innan hur vet man vad som är gott?
Vi köpte ett Pepi nyligen som ska vara ett gott "ätpäron". Damen på handelsträdgården tyckte det var gott och beskrivningen lät bra så vi körde på det
Men alltså herregud vad mycket jord det går åt till några blomlådor en del krukor Jag tvingades köpa en till 15l säck. Iofs kommer det bli rejält över, men definitivt för lite just nu.
Doyenné du Comice är en väldigt god päronsort men den behöver nog ett annat träd för pollination.
Lagom moget är det det absolut godaste päronet jag smakat. Jag har ett som gav fint med frukt men sedan flyttade jag det och av någon anledning har frukterna uteblivet, men de kommer väl tillbaka med tiden antar jag."Anses vara det finaste päronet, en riktig gourmet sort" bara från en liten snabb googling. Jag som gärna äter saker tycker detta låter mkt lovande, men tror vi har svårt för att få plats till 2 träd. Men nu måste jag hitta ett sånt å smaka det
Jag har lagt 140 liter i krukor bara idagÄsch 15 l är ju ingenting! Jag har nog gjort åt minst 75 l bara till krukor, och då är jag inte färdig än
Nu har jag ju lite mer plats än dig men ändå.
Nu så... stora spaljén är nästan färdigmålad:
Fruktträdgården, två äpplen (Petteri och Gyllenkroks Astrakan) samt två päron (Wasa och Pepi):
Särbons högt efterlängtade körsbär Stella:
Jäklar vad snyggtNu så... stora spaljén är nästan färdigmålad:
Fruktträdgården, två äpplen (Petteri och Gyllenkroks Astrakan) samt två päron (Wasa och Pepi):
Särbons högt efterlängtade körsbär Stella:
Notera stenhögen det var inte mycket jord att gräva bort...
Lilla spaljén mot vägen:
Visst är den bra?! Och faktiskt kul också…Flisen runt träden är sly som vi hackade med lilla flishacken från Biltema, den funkar klockrent Tack vare @Lovisaleonoras utvärdering tordes jag köpa den
Visst är den bra?! Och faktiskt kul också…
Jäklar vad snyggt
Vad fint det kommer att bli med en frukträdgård
Men alltså herregud vad mycket jord det går åt till några blomlådor en del krukor Jag tvingades köpa en till 15l säck. Iofs kommer det bli rejält över, men definitivt för lite just nu.
Äsch 15 l är ju ingenting! Jag har nog gjort åt minst 75 l bara till krukor, och då är jag inte färdig än
Nu har jag ju lite mer plats än dig men ändå.
Jag har lagt 140 liter i krukor bara idag
Fast det är väl inte bara i krukor?Gulligt.
/2 200 liter and counting
Gulligt.
/2 200 liter and counting
Ja och du kanske kan lägga på gräsklipp under sommaren så det håller fukten bättre, och över tid blir lite mer mull? Tror det funkar mycket bättre att göra så i en bädd än i en behållare av något slag!