Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P
Blev väldigt nyfiken, hur blev du dålig av LCHF? Tänkte köra en rejäl satsning när de listat ut vad som är fel med min mage..
Skulle också vilja veta det. Har också en problemmage och har funderat på LCHF.
Måste bara säga att jag är lättad över att ha sett alla bilder i tråden. Just nu känns det som om det bara är jag som är stor..
jag vägde runt 65 kg i mars -11, idag väger jag 88. Är 175 cm lång ungefär, och jag som nästan alltid varit fullt normalviktig känner nu väldigt stor panik över att jag snart når 90 kg.
Anledningen till min viktuppgång stavas sjukskrivning för utmattningsdepression. Har hela tiden tänkt att min normalvikt kommer komma tillbaka när jag är igång och jobbar igen, men det verkar inte vara så. Det känns som om jag fortfarande bara går upp.. Visst, jag äter väl inte helt regelbundet och kanske inte alltid den bästa maten, men jag rör på mig på jobbet, rider varje dag, är ute och går. Och inget händer. Känns rätt hopplöst. Varför är det så jävla lätt att gå upp i vikt och så förbannat svårt att bli av med skiten igen?
Efter sjukskrivningen, som spenderades i stallet och i soffan hemma typ, har jag usel, usel, usel kondition och självklart blir ridningen lidande. Sadeln jag provade ut i slutet på 2011, blev för liten för mig nu i höstas och gav då hästen ryggsmärtor. Känns ju sådär. Visst, sadelprovarn sa ju att med den här nya sadeln kan jag strunta i vad jag väger, för det finns utrymme åt båda hållen, men ändå..
Bild från i veckan. Hästen är en tysk med långa, långa ben. Det är framför allt på låren och magen mina 20 extrakilon har lagt sig.
Bild från aug. 2011. Det är alltså ca 1,5 år mellan bilderna, och runt 20 kg. Då är jag fullt normalviktig, och har samma vikt som jag haft sedan jag var 17 år eller nåt sånt. Här har jag ju ändå vita ridbyxor på mig..
Är det bara jag, eller håller ni med om att vita ridbyxor är klädesplagget from hell?