tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Oh, vilken tid på måndag? Det kanske jag kan hinna med :) jag red för Micke både på Wille och på stoet förut, han visade stoet på kvaliteten också :) när vi har ridhus klart så vi kan hoppa mer hemma kanske man vågar sig iväg på en träning igen ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken trevlig tråd med härlig ton framförallt. Så lätt att bli nermejad som överviktig i den här sporten.
Hoppas kunna vara med här också, har dock inga bilder att bjuda på än men tills jag får upp de på nätet kan jag bjuda på en liten film på mig och min lilla totto i från andra starten så det är vita ridbyxor och allt härligt.

http://www.youtube.com/watch?v=C9osfBU6Kx0&list=UU2jsZTuo5hrlO1CPTMzJ5lQ&index=2

Jag har inte vägt mig på ett tag men jag vet att vågen vandrar uppuppoiväg och till mina 159cm blir det mesta förmycket och senast var det 71kg :( Hästen är 164cm halvblod 07 (e:Topaasch) och har inga problem med att orka med mig, tvärtom energin tar aldrig slut! Men större häst kan jag inte ha, kikar ni på bilden ser ni att mina otroligt korta ben knappt när nedanför schabraket, jag blev inte stöpt i ryttarformen ;)

Hoppas tonen fortsätter vara trevlig här
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag rider ponny med mina 159cm. Större blir ju läskigt :eek:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh jag skulle också vilja rida ponny men tycker jag känner mig så stor på de och kroppskontrollen är inte den bästa så det blir nog förmycket slitage :( Ponnisar är härliga! :love:

Min förra häst som jag fick ta bort för ett år sen va 170cm och modell låååååång. Haha, där var jag som en liten flugeplutt. Tur hade jag iaf att hon var världens snällaste och mest förlåtande häst.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Har stabila raser som connemara och welsh cob :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

welshar är ju så fräsiga. Vem vill inte ha en sån?!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hänger på sista inlägget!
Men tjejer, det finns massor med bra skäl att gå ner i vikt, men knappast att en normalstor ridhäst inte orkar bära en! Vore det så skulle ju en massa normalstora män få rida runt på Shire eller ardenner! Hur många sådana ekipage ser vi på tävlingsbanorna?! En studie som kom för ngr år sedan visade att en normal häst klarar att bara ca 20% av din vikt utan problem. Det innebär att en min pre på 160 cm och 500 kg kan bära 120 kg! Min mans häst väger ca 600 kg så min man på 90 kg har goda marginaler.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL
Jeg er 165 cm og ca 90-95 kg, min hest er en grov vbl traver på 160 cm/500 kg.
Rider uten problem, hopper, tur, dressur, distansritt
523315_3935246971989_1059435981_n.jpg

Bilde fra i fjor sommer, jeg var nok 90 der.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja tyvärr :( dagen sprang ifrån mig alldeles för fort. Men vilken fin bild på er!! :) gick det bra idag?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja, det gick jättebra. Vi fick rida en jättelurig förvänd galopp från ett MSV-program.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Va kul! :bump: jag är väldigt träningssugen men banan är fortfarande snötäckt och jag hinner inte åka nånstans just nu :( tur att praktiken snart är slut så jag är mer hemma i Uppsala igen :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*KL* Efter dagens bildskörd så har jag ju verkligen insett att det är dags att bli av med de där extra kilona. Sen hjälper det inte till att jag har fullt med saker i mina fickor, tröjan gör att jag dessutom ser aningens gravid ut.


IMG_4760_zps9177be2c.jpg


IMG_4772_zpsb97b39f9.jpg


IMG_4776_zpsd2ffec85.jpg


IMG_4788_zps3beb023f.jpg


IMG_4815_zpsf1069c8d.jpg


IMG_4823_zps37fa5db7.jpg


IMG_4842_zpsf1a95513.jpg


IMG_4843_zps43c721fb.jpg


IMG_4852_zps9cb27c27.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ni är supersnygga! Verkligen härliga bilder. Jag håller med dig angående det där med att det är super viktigt att sadeln är anpassad och ligger bra också.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tackar ;) Mission "ner10kginnansemestern" är på gång iaf så att man kan rida lite mer smidigare sen.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

Red en kompis häst i påskhelgen, halvblod på 180+. Helt gigantisk i kroppen också..! Kände mig som en mygga, den hästen hade säkerligen klarat lite mer än 100 kg :p
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Här är en till tjockis..
Jag har varit normalviktig en gång i tiden men pga att jag blev deprimerad en längre tid så ökade också matintaget och motionen minskade..
Jag är påväg ner i vikt då jag är alldeles för tung för min nuvarande häst som är en 3 årig arab valack :)

22907_1364891681.jpg

Här är jag och min första häst, en fjording, jag var runt 12 år här.

89772_1364892380.jpg

här var jag runt 15 år på min medryttarhäst, en kallblodstravare

89370_1364891941.jpg

här var jag runt 18 år och rider på min travare

15321_1364891924.jpg

Här var jag 21 år och rider på min travare

13358_1364891656.jpg

Här är jag 22 år och på min nuvarande lilla häst!

Bjussar på en fläskig markbild!
70816_1364891528.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Så fint och trevlig! Härligt väder med torr bana också, längtar tills den kikar fram här men det borde inte dröja länge nu.

Har du en sån sadeltvångsgjord "Eric...?"
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 008
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 057
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp