tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

En liten privat fråga kanske men om någon vill svara så tar jag tacksamt emot svar:P

jag undrar bara.. ni som är kraftiga.. vad använder ni för bh? både när ni rider å i vardagen.. jag har nämligen jätte svårt att hitta nåt som passar.. har hittat en topp från pierre robert som jag rider i som fungderar rätt bra.. dock så håller den inte upp så bra men pressar in iaf.. då jag itne vågar rida i vanlig bygel bh längre då ett antal gått av när jag flugit av..

men i vardagslivet har jag jättesvårt att hitta nåt som passar.. har varit på change å dom hittar ju i storlek åallt varit jätte bra.. men nu köpt ejag en i förraveckan.. å satt jättebra jätte skön.. men nä rj ag sätter mig ner så blir bgeln fr lång å klämmer fläsket som blir i sidan så jag får stora blåmärken.. å de var samma förra gången jag var där sa till speciellt om de nu men ja de funkade väl inte:S

så undrar bara lite ni som har lite större byst.. vart får ni tag i bh nånstans?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Haha så jag :D

Tycker du de är prisvärda? Funderar på en till lilla hästen men det är mycket pengar.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

okej =) ser bra ut.. dock har jag lite större bröst än så..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

SportBH från Hööks. Med säkerhetsvästen utanpå så sitter de som berget.

Strl 75 F drar jag.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

okej.. jag kan inte ha de därifrån=/

å så tänker jag mer till vardagen åxå då jag har till ridningen som är rätt okej å funkar någorlunda
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag delar gärna med mig då jag tycker att det här med sköna underkläder är jätteviktigt!

Till vardags köper jag mina bh:ar från märket "Primadonna". Finns massor av fina modeller och kvalitén är SUPER! Kostar dock därefter, men jag har flera fina släta modeller som ligger kring 500-600 kr styck. Jag har 85G, men kupstorlekarna går upp till K och vidden runt finns till 100-105. Jag köpte min första via den lokala underklädesaffären i stan, men de finns flera webshoppar som säljer märket där ute. Rekommenderas varmt!!

Oftast rider jag i mina "vanliga" bh:ar, men jag har även två ridsportbh:ar från Hogengård. Jättesköna och håller verkligen allt på plats. Finns i stora storlekar; tror att största är JJ-kupa och 105 i omkrets.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

tack ska du ha.. ska kolla upp de där..
för change tänker jag aldrig gå till mer faktiskt:S blåmrken av bhn är ju ingen höjdare faktiskt:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har också köpt bh:ar från Change men jag upplever att kvalitén är sisådär... Men de har många fina/roliga varianter och modeller till bra priser, vilket inte alltid är lätt att hitta när man drar större storlek. Men blåmärken och skav (vilket jag fått) går absolut bort!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

kl

vilken trevlig tråd!
hoppar in här för att även jag tycker att vikthysterin har gått alldeles för långt!
Av ren tur råkar jag höra till de små 50-kilos människorna, men blir rent arg när man hör att stora friska halvblod max ska bära 60 kilo, knäppa folk!

Men hysterin har inte slagit till överallt,
812.1 At all senior
CEI4* Championship events, the minimum riding weight for Athletes must be 75kg to include all riding equipment (Art.812.6)
.

citat från internationella distansreglerna (vid mästerskap vad jag förstår) där alla rider slimmade araber på distanser upp till 160 km, med minimivikt 75...

och länkar en film, i den amerikanska westernvärlden rider karlar alla typer av hästar, killen i filmen är ju lätt tyngre än någon av er, + sadlens 15-20 kilo. Ingenting konstigt där...
https://www.youtube.com/watch?v=_EyEscr3EWY


Vi får hålla tummarna för att trenden med vikthysterin har peakat och folk kan bli normala...;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har också köpt bh:ar från Change men jag upplever att kvalitén är sisådär... Men de har många fina/roliga varianter och modeller till bra priser, vilket inte alltid är lätt att hitta när man drar större storlek. Men blåmärken och skav (vilket jag fått) går absolut bort!

för min (arbetslösa)plånbok så är de alldeles för dyrt tyvärr.. å de har lett till att man använt alldeles för små bhar från å kommer nog antagligen få bli så ett tag till.. men skönt är de ju inte å de hoppar ut osv:S men ibland har man inget val.. vill ju inte direkt gå utan:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ja hästar orkar nog mer än man tror.. så länge dom blir tränade till att orka mer.. sen finns de självklart hästar som har problem med ryggar osv så att dom inte klarar mer åxå=) men som sagt vikthysteri är de i allra högsta grad.. därför var de så kul i denna tråd att de finns fler än jag som väger lite mer=) synd att de inte finns runt där jag bor bara:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

å jag tänkte på sen sak.. är de samma hysteri med vikten bland män som rider? eller är de bara bland kvinnor.. jag har bara kvinnor runt mig så jag ve tinte.. för menar en fullvuxen karl ,, vare sig de är med muskler eller annat väger ju ofta runt 90 sträcket..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Så länge man inte är fet så verkar folk inte tänka på vikten. En normallång vältränad karl brukar ju inte vara någon lättviktare precis men det är helt okej för det är estetiskt riktigt...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja jag gillar dem, köptes den också för att ge så bra förutsättningar som möjligt för min häst som visade minimalt med sadeltvång när han var lite yngre.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

de är ju de som är dåligt.. en överviktig kvinna som väger runt 90 betyder ju inte att hon är sämre ryttare å sämre balans än en karl som väger samma men är vältränad... tråkigt att de ska vara sån syn på de
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag tyckte ju dock inte det såg så trevligt ut med den där westernryttaren, det såg "krystat" ut och flöt inte på harmoniskt. Typiskt för tung ryttare gångarter enligt mig.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Trevlig tråd, här passar vi också in. :)

Jag vägar lite drygt 90 kg och är ca 160 lång.

Jag har framförallt ridit ett arabsto på ca 150cm men tyvärr fick jag ta bort henne nu i februari då hon fick en käkfraktur som inte ville läka som den skulle.

Ist har jag nu en welsh cob på tre år som snart skall iväg på inridning. Jag har inte själv ridit så mycket sista tiden så tanken är att jag skall komma igång på vår nordsvensk när welsh coben är på inridning.

Några bilder,

untitled.jpg


IMG_3770_redigerad-1.jpg-for-web-normal.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 009
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 058
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp