tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

det är de som är grejen.. de är helt upp till dig själv att avgöra;)
så länge de är en bra ton i tråden å man respekterar varandra så får du avgöra om du passar in här=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

värst vad svårt de ska avra att hitta en medryttare till hästen:/ har försökt snart ett år nu.. å bara haft 2 som provridit... är de ingen där ute som vill rida:O
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är svårt med medryttare. Har du kanske en lite speciell häst eller bor avigt till? Då brukar det vara meckigt.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

nä de har jag inte.. inte mer än att jag vill ha en ryttare som kan rida.. han är ingen nybörjarhäst så man kan inte bara åka häst på honom.. visst bor jag i en liten stad men de finns mycket stall här så nån borde de ju finnas tycker man:S
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Just nu är det fler som söker medryttare än de som söker medryttarhäst, åtminstone häromkring. Man får nog fundera igenom vad man kan erbjuda som kan locka, samt tänka igenom vilka krav man har och vad som kanske bara är önskemål.

Jag har valt en medryttare som inte bryr sig om när A skyggar och fjantar sig, som verkar genuint förtjust i honom, som jag litar till 100% på och som har lång erfarenhet av många olika typer av hästar, skador, sjukdomar etc. Att hon inte ridit för en tränare på över fem år och inte kan rida honom i form i ridhuset än, är av underordnad betydelse för mig. Det kommer senare och den delen kan jag ändå sköta själv. Jag behövde någon pålitlig som kan ha kul och mysigt tillsammans med min häst, och då är hon PERFEKT! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

vad jag kan se på annonser om hästar i stan som söker medryttare så är de väldigt få annonser:S

ja men de är en sån jag kan tänka mig åxå.. men de är bara att leta vidare å hoppas att jag orkar rida varje dag sen när jag börjar jobba (inte van att jobba så i början kommer de bli tufft)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag hittade min bland mina hästvänner, fråga dina kompisar och tränare om de vet någon de kan rekommendera. :idea:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag flyttade till en ny kommun för ett halvår sen och även om jag bodde avsides förut så är det här vansinngt avsides. Plus att jag har lite speciella hästar. Så jag hade inte stor tro att jag skulle få någon intresserad när jag väl provade lägga ut en annons. men döm om min förvåning när jag har fått massor med bra svar. Så jag till och med måste tacka nej till flera stycken :eek:
Det trodde jag aldrig.
hade två systrar som var och provred igår och det verkade bra så jag hoppas.

Hoppas du hittar nån annars får du flytta hit till "min" by :p
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

oj vad bra att de blev så ju.. jag tvekade läng einnan jag la ut annons för att jag var rädd att de var många oseriösa som skulle svara.. men de blev tvärtom ingen som svarade:O men skönt att man kan välja vem man vill ha ju;)

haha tyvärr lite långt för mig:P bor ju nere i småland:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*KL*

Idag jobbade jag dressyr med min prins. En duktig stallkompis red samtidigt och psaade på att bråka lite på mig så att jag skulle rida bättre (hon brukar göra det :love:). Samlad galopp på volten blev det tillslut, men det var så jobbigt att jobba rätt att han grymtade mest hela tiden. Han gör så när han måste ta i, och det är ett säkert tecken på att han jobbar bra.

När vi gick in i ridhuset sken solen, innan vi gick ut igen hade det både hunnit hagla och snöa. :eek:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja, jag trodde att jag på sin höjd skulle få svar av 11 åringar som undrar om det kostar nått att rida hesten. Typ.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hehe ja de är ju de man tror å sånna vill man kanske inte ha.. har fått ett par svar med frågan "var står hästen" annars inget mer.. var några 15 åringar som ville komma men sen sa dom att dom inte fick för sina föräldrar då de var mycket i skola osv.. hellst vill jag ju ha nån som är 18 eller uppåt då dom iaf är myndiga..men har inte skriv it nån åldersgräns i mina annonser..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Flytta till Stockholm så kommer du kunna välja och vraka och få mängdvis med mejlsvar :D

Det är nog värst för de som måste ha bil och körkort för att ta sig till stallet. Jag har flera bekanta som söker medryttare men deras hästar står så att man måste ha bil, och här i Stockholm är det rätt vanligt att man inte har bil. Sen är det många som tvekar om det står "ej nybörjarhäst" även om de är rutinerade. Och sen måste ju kemin stämma också.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

nu vill jag ju inte bo där:P hehe
ja de är klart man blir avskräckt.. jag har skrivit " söker ryttare med lite erfarenhet" mest för att han är ung i huvuet fortfarande.. vill ju inte ljuga heller liksom..

ja kemin är de viktigaste enligt. mig.. å att dom kan hantera min häst självklart=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har precis alldeles nu hittat en ny medryttare och är så lättad! :) Nu ska jag bara ta och komma igång med min egen träning på de dagar då jag inte rider. Stavgång med P3 Dokumentär i lurarna är en hit! Idag testade nya medryttaren att ta hand om och rida Wille helt själv för första gången så jag har varit alldeles ledig hela dagen, och nu kryper det i kroppen på mig ;) Tyvärr så kan jag inte ut och gå nu för vi (dottern och jag) ska sova hos mina föräldrar, som renoverar, så det finns ingen dusch här :/ Men imorgon hoppas jag kunna ta en tur!

Är det förresten nån som har nåt tips på vad man kan äta för att lindra sockerabstinensen men som ändå inte är så "illa" att stoppa i sig...?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

skönt.. de är så jag tänkt nä rjag jobbar de dagar man inte har stallet så vill jag kunna ta mig till gymmet.. för finns ju itne på kartan att jag hinner jobba,rida å träna på samma dag...

jag brukar äta morätter när jag blir sötsugen.. de är gott.. eller gurkstavar..en tsk honung funkar för mig åxå..iaf en liten stund
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har fått lära mig att i vilket fall ska man inte försöka stilla sockersuget med något som ens påminner om söt smak, eftersom det bara triggar ännu mer. Ät något fett! En del kör en tesked kokosfett eller dricker lite grädde eller smält smör. Kolla så att du inte är hungrig också, du kanske behöver ett ägg eller nåt? Mörk choklad, minst 80% är ju super också, och innehåller dessutom en del nyttigheter.

Jag dricker örtte annars. För mig är kvällarna absolut värst, under dagarna kan man ju hålla sig aktiv men på kvällarna kommer sockermonstret fram :devil:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

För mig är det nästan värst när jag sitter och jobbar framför datorn långa stunder, då bara "måste" jag ha nåt att tugga på :/ Fett kanske kan funka, nötter funkar nog men jag vet inte hur mycket bättre det är?

NightRain - honung hade jag aldrig klarat "rent"... Ofta kan man ju äta frukt eller bär, det är jag uppvuxen med, men nu är det ju inte säsong för nåt alls typ. Och jag är pank :D

Allmänt, är det nån som testat kromtabletter? Jag har för mig att det ska dämpa sockersug och jag tar ju ändå tabletter dagligen så jag borde ju kunna peta i mig det också :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har testat krom, vet inte om de funkade eftersom jag körde stenhård LCHF och därmed blev av med sockersuget ganska snabbt. Men det kan ju vara värt att testa iallafall, de kanske hjälpte mig mer än vad jag trodde :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 058
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sluta rida?
  • Dressyrsnack 17
  • Bockhov

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp