tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

de är de som är bra med honung.. en tsk så är man itne sugen längre hahaha:P

kromtabletter? de kanske man skulle testa då nu när jag ska försöka sluta med allt sånt där..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

För mig är det nästan värst när jag sitter och jobbar framför datorn långa stunder, då bara "måste" jag ha nåt att tugga på :/ Fett kanske kan funka, nötter funkar nog men jag vet inte hur mycket bättre det är?

Nötter funkar ju. Vet att en del tar en tesked jordnötssmör, har testat men fy fasen, jag hatar jordnötssmör, det bara klibbar i munnen...

Jordnötter innehåller dock en del kolhydrater eftersom de är baljväxter. Tror det är samma med cashew. Macadamia ska tydligen vara toppen!

Även om det är en del kalorier i nötter så är det ju bättre än att äta något med mycket socker i. Så tänker jag.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har testat krom, vet inte om de funkade eftersom jag körde stenhård LCHF och därmed blev av med sockersuget ganska snabbt. Men det kan ju vara värt att testa iallafall, de kanske hjälpte mig mer än vad jag trodde :D

Sist jag testade så tog jag dem nog inte tillräckligt regelbundet så det kan vara värt för mig att testa igen :) Vad är ett piller mer eller mindre på morgonen? Det blir en del nu när pollensäsongen startar :D

de är de som är bra med honung.. en tsk så är man itne sugen längre hahaha:P

kromtabletter? de kanske man skulle testa då nu när jag ska försöka sluta med allt sånt där..

Iofs, men det låter banne mig mest äckligt med honongen :D Hojta gärna om du hittar nåt bra info om krom! Eller nåt bra erbjudande :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

de ska jag göra:P ska kolla upp de där.. dock har jag inte bara sockerbereoendet utan tuggberoendet å de är svårare att sluta med tycker jag..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Fast jag känner att om detta ska bli en bantningstråd så backar jag ur. Orkar inte mer av det.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

nä de är ju egentligen inte meningen att de ska bli..=) man blir lite meddragen ibland bara..=)

vad har alla gjort med sina hästar idag?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

själv så har jag testat ett annat bett på min idag.. testade ett redelat med lösa ringar å mittdelen vänd åt andra hållet.. å vilken skillnad de blev på häst.. fick ner honom på tygel även i traven å de har jag inte lykcats med sen jag fik hem honom för 1,5 år sen.. så jag är jättenöjd med ridningen idag.. sen vet jag inte om de berodde på att de var utan nosgrimma med men de ska testas fram här i veckan tänkte jag=).. han måste ju bli helt nöjd för att de ska gå att jobba ordentligt=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Själv har jag inte kunnat rida de senaste veckorna pga en riktigt envis förkylning :( Men ser verkligen fram emot våren som kommer nu!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

vad har alla gjort med sina hästar idag?

Mina hästar har vilat förutom den yngsta damen som fick komma ut på lite miljöträning då det var en del nya hästar här i byn idag.
Förutom vila så har jag karvat drösvis med vinterpäls. Host host.

Imorgon ska jag rida lektion på tant :banana: och sen har jag tänkt rida en liten sväng på unga damen. Andra gången bara sen hon blev friskförklarad i torsdags.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

0751ccee9fb311e2aea022000a9d0ee7_7.jpg

(Inte så väldigt bra bild men lite ser man av köttbullen på ryggen iaf)
Hästen är en halvblodskille på 14 år e. Looping som jag har haft sen jag var 16 år, sålde honom när jag var 19 och nu är jag halvfodervärd på honom, krångligt va? ;)
Jag själv är 1,70 lång och har väl aldrig varit den där extremt smala människan, men när jag hade light och tävlade som mest så låg jag stadigt på 66kg och drog 38/M i alla kläder. När Light såldes så fortsatte jag äta som innan och festade mycket mer än tidigare, vågen visade strax över 91kg när jag för första gången vågade väga mig på ungefär 1,5 år :(

Som tur är så är Light en tålig kille som inte säger så mycket om det :love:

Jobbar dock med vikten då jag inte trivs med mig själv och mår bättre när jag väger lite mindre, det går åt rätt håll men det går ju så låååååångsamt :banghead:

sfrk2_121868118.jpg

Så här snygga var vi förr i tiden ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken rolig tråd!
Här kommer en äldre bild på min föra häst har i dag ett halvblod
Jag har ju en tendens att inte vilja vara med på bild...;) är 185 lång och väger ca 105kg

detta var 2009
blandat006-1.jpg


Jag och Carsmira år 2004 var betydligt lättare då....
DSC04176.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sorry vännen, det var inte menat så! Jag vill bara bryta beroendet på nåt sätt. framförallt för att jag märker att Alice börjar tycka att det är normalt med snacks titt som tätt :(

*kl*
I Uppsala var det vårigt när jag åkte hemifrån kl 05:45 men ju närmre Stockholm vi kom desto gråare blev det och här i Alvik snöar det nu! :( Jag som tog vårjacka och nya vårskorna idag! :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Själv har jag inte kunnat rida de senaste veckorna pga en riktigt envis förkylning :( Men ser verkligen fram emot våren som kommer nu!

Är du säker på att det är en förkylning och inte Hassel (pollen) allergi ?
Jag va som du i många år i rad innan jag insett att nej jag får nog inte månadslånga "förkylningar som inte har feber" utan har fått inse att det är just pollenallergi, nu har jag (*peppar peppar*) mej veterligen bara problemet med hasseln, men jobbig är den ju ...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vi har massor med snö :D

Har promenerat med elvorna i två dagar. Har fyra ponnyer hemma just nu. Dels mina elvor och sen en 09a som bara ska vila och en 12a som tja inte behöver göra så mycket heller. Welshen är hos sin uppfödare och ska troligen vara kvar där till nästa höst. Och nej hon är inte ett så svårt fall men hon frågade om hon fick låna och ta ett föl till.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Snöar det i Uppsala nu också? Dina 11or kan flytta till Vattholma på bete på sensommaren, där finns en 12-åring och en 15-åring som kan rida in dem :D Deras pappa är även B-tränare i körning ;) Den lilla 11an snor Alice och jag om några år :angel: Hon är ju så söt!! :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

De kan få köra in de :p
Russinet är fortfarande alldeles tunn och omusklad, jag som är van att ha runda ponnyer, hon är liksom kantig bakifrån, Xanadu däremot är rund och go (och jättehög i bak :rofl: ).
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Russinet blir säkert snart också rund och go. :)

Jag och prinsen ska rida för vår tränare igen idag. Gissar på mycket förvänd galopp och byten.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hon hinner lägga på sig över sommaren :) Du har ju bra hagmark som främjar rörelse och muskelbyggnation. Men allvarligt, vill du ha inridningshjälp så är de nog inte omöjliga alls, och båda tjejerna är små och nätta och grymt duktiga ryttare! Den lilla är ju numera ägare till Fearcher Fionn också :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag vill också rida för tränare! *avis* Dumma snö på att ligga kvar... Men, snart får vi också ridhus! :laugh:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Du får väl lasta pållen och komma till oss! :idea:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 058
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Mål o Planer 2024

Hästrelaterat

  • Bockhov
  • Dressyrsnack 17
  • Sluta rida?

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp