tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag skulle gärna göra det men hinner ju aldrig :( Men får jag inget jobb så är jag ju arbetslös from 1/6 så då har jag tid! :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

I dag känner jag mig duktig, har joggat/powerwalkat 5 km med pudeln :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh så skönt det låter! En annan blev illamående av tunnelbaneresan och jättetrött sen :( Kvällen toppades med en tvååring som INTE skulle sova ;) Helt enkelt en måndag i all sin glans!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Min tränare hade varit på clinic för Adelinde Cornelissen och var desvärre mycket inspirerad av detta. Jag fick jobba som en galning! A blev ap-skit-fin, men jag är fortfarande darrig i benen.

Fast egentligen är jag naturligtvis jättenöjd! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*knapplån*

Det kan ha varit uppe i tråden men jag frågar för isåfall har jag missat det. Hur ofta rider Ni Era hästar? Vad gör Ni resterande dagar? Själv rider jag oftast bara en gång i veckan (känner mig för tung), medryttaren rider två och 2 dagar tömkör jag. Hur ser det ut för Er?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sånna måndagar minus tvååring finns det många av :o
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag rider ca 2 gånger. Max tre. De andra dagarna så kör jag eller så turas dom om att gå som handhäst. T.ex.
Nu har jag ju troligtvis även fått mig två lättare medryttare så tanken är att dom ska rida 1-2 gånger i veckan.


*kl
Supertoppenbra lektion i ridhuset med tant fux på förmidagen, jag blev helt sjukt trött och inser att jag måste träna mer för att orka rida bättre.
Sen en liten lugn barbackatur på unga fröken.
Riktigt bra dag :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Du är inte ensam om detta heller. Har en god vän som råkade ut för en liknande grej efter att hon körde LCHF. Hon fick så svåra problem med gallblåsan att hon fick operera bort den. Håller med om att man ska undvika att ta bort alla kolhydrater och jag tror att man ska vara försiktig i början och försiktigt vänja in kroppen.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men det är onekligen lite jobbigt när tränaren är extrainspirerad, jag har råkat ut för det själv! :D Kul att det gick bra, ni är så fina tillsammans du och A! :)

Lady - Det toppades lite extra med att tåget från uppsala rullade ut från stationen när det skulle 6:11, bara för att stanna efter några 100 meter med tekniskt fel... Det kunde avhjälpas men vi blev ju sena ändå... :mad:

Linnea - jag har också liknande erfarenhet. En vän som gick ner massor i vikt mha extravaganza (soppor) fick sen så allvarliga gallstensanfall att hon också fick operera bort den. Extravaganza kom till och med och hälsade på på sjukhuset och var vääääldigt noga med att det inte fick komma ut i media att hon blivit sjuk efter en av deras "kurser". (insert gamla : cool : här)

Angående ridning så rider jag min 4-6 ggr i veckan (beroende på vad jag hinner) och han tar definitivt inte skada av det. Snarare så är han i bättre form nu än vad han varit på många år! :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

just nu rider jag ca 6 dagar i veckan.. men håller på att sätta igång min efter den ofrivilliga vintervilan så de blir bora kortare turer.. men min häst har inga som helst problem med min vikt... blir nog inte att han går så mycket framöver när jag får jobb sen om jag inte hittar en medryttare..men vill ändå försöka få upp musklerna på honom för då orkar han ju ännu mer:P å då blir de förhoppningsvis att rida för tränare varannan vecka är mitt mål.. så då blir de att träna lite själv hemma åxå..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hur ofta rider Ni Era hästar? Vad gör Ni resterande dagar?
Vi kör vav-schema, såhär ser det ut:

Jämna veckor:
Mån: Dressyrlektion (jag)
Tis: Dressyr (jag)
Ons: Hopplektion (jag)
Tors: Vila eller uteritt (jag eller medryttaren)
Fre: Dressyr (jag)
Lör: Uteritt (jag eller medryttaren)
Sön: Dressyr (jag)

Ojämna veckor:
Mån: Dressyrlektion (jag)
Tis: Dressyr (jag)
Ons: Vila eller uteritt (jag eller medryttaren)
Tors: Hopplektion (tjejen som tävlar A åt mig), i annat ridhus, så vi får åka transport.
Fre: Dressyr (jag)
Lör: Uteritt (jag eller medryttaren)
Sön: Dressyr (jag)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Var åker ni och hoppar ojämna veckor? Jämna är det hemma för Vicky va? Vi börjar redan planera för vilka tränare vi vill kontakta tilla tt ha träningar hos oss när ridhuset är klart så jag tar gärna bra tips :) Ett krav är dock att de har f-skattsedel och tar betalt vitt :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vi åker till Nåntuna och hoppar för Vicky där också.
Sedan är han och tävlingsryttarinnan med på Mickehoppningarna en gång i månaden också.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag hann rida för Vicky ett par ggr innan bebismagen kom allt för mkt i vägen, gillade henne skarpt! :) Och Micke är ju asabra!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*knapplån*
Hur ofta rider Ni Era hästar? Vad gör Ni resterande dagar?

Jag rider min valack 3-6 dagar i veckan, lite beroende på hur jag jobbar. Jag och mamma har hästarna ihop, så ibland rider hon på valacken också, eller så går han som handhäst. Försöker också ha en vilodag i veckan där det antingen blir promenad eller tömkörning, och varannan onsdag åker vi på hoppträning.

Jag tror dock egentligen inte att valacken har några problem med min vikt. Inte just nu i alla fall, utan det blir som det blir beroende på hur resten av livet ser ut.
Däremot så fick vi problem i vintras som indirekt berodde på min vikt. Sadeln vi provat ut för ett år sedan blev lite liten för mig, och jag hamnade då inte riktigt rätt. Detta ledde till att det blev ett större tryck på länd/kors, där han (vad vi gissar nu) så länge vi haft honom, och antagligen tidigare också, haft lite spänningar/låsningar/obehag. Dock var dessa inget som varken tränare eller massörer märkte, men jag märker en jätteskillnad nu när han har vilat från ridning hela jan-halva mars och fått en ny sadel med extra bred kanal och plats för min stora röv. Jag har fått en ny häst!! :laugh:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

vad skönt att de blev sån skillnad:-D har själv en sadel med bred kanal å som passar in röv:P men som jag snart måste värma om dock.. om han skulle bygga muskler(vilket jag vill eftersom han itne har några nu) så blir den för liten
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Iom att jag bara har tvååringar hemma nu så blir det ingen ridning förrän nästa år någon gång!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*
Så tyst det var här då! ;)

Är det nån mer än jag som får problem med skav i ljumskarna? Ironiskt nog kommer det oftast när jag inte ridit på några dagar :D Och det kvittar lite vilka trosor jag använder. Får gå utan så snart jag kommer hem för att det ska läka... Obehagligt och irriterande!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

nä skav får jag inte där faktiskt.. lät inte så skoj om jag ska vara ärlig:P

själv så fick jag reda på igår att jag har en inflamerad sittbensknöl .. har ju undrat varför jag får så ont i vänster"skinkan" när jag rider, cyklar eller sitter.. å så domnar benet bort å tårna.. men nu har vi kommit fram till problemet.. men inte direkt vad man kan göra åt de:P men testade att rida med en gelesits på sadeln idag å herre jösses vilken skillnad de var.. fick nästan inte ont alls.. så får nog investera i en sådan:P nån nämnde att de finns cykelbyxor med gele i.. men frågan är om de finns i större storlekar så en sån med sånna former som jag har kan ha dom:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

Hej. Är också av rundare typ;) Tränar och tävlar lite dressyr på mitt halvblod, inom dressyren är dom flesta ju smala så man sticker ju ut :p. Emellanåt känns det jobbigt jag ville inte börja tävla igen förra året pga min vikt som stuckit i väg dom senaste åren men min tränare och vänner övertalade mig och förra året blev det några tävlingar och i år ska vi debutera LA.

Om jag ska vänta på att gå ner i vikt kanske man plötsligt ligger på dödsbädden och inte fått gjort någonting i livet pga av att man väntar på den dagen man äntligen är smal men den dagen kom aldrig. Nä man får ha roligt så länge man lever vare sig man är tjock eller smal. Hoppas givetvis att jag kommer få tillbaka min kropp någon gång, vi får väl se :)

Här är några bilder på oss

1.jpg


FotoFlexer_Photoq.jpg


ha.jpg.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 058
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp