tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har tidigare skrivit i tråden här, hade ett mindre varmblod på 152 cm, en han är tillbakalämnad nu och jag har bytt häst, till en mer stabil! (den förra blev "knäpp"...)
så nu har jag en fjording/halvblod på blott 146 cm! Lagom storlek tycker jag till mina 162 cm :p Tyvärr är det semestertider, och då vill gärna vågen gå uppåt så jag har gått upp typ 3 kg (väger 86 nu). Men, det ska jobbas bort :)
Min Betty verkar inte ha några problem att bära mej, ser inte tokigt ut, och hon springer då på utan protester :)

Ska försöka få till en bild sen :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl

Det är något så fel med mina hormoner just nu så det finns inte. Sedan i januari har jag nu gått upp 25kg, bara förra veckan 2kg! Dessutom kan jag inte påstå att jag mår särskilt bra. Ska försöka få tag på min läkare imorgon, det här håller inte...

Så det blir inte så mycket ridning, det känns inte så bra. Dessutom är pållan sned i bak, ska jobba lite mer på töm för att försöka klura ut om det "bara" är muskulärt eller om vi ska ska åka till en gård ett par mil härifrån som har både veterinär, massör osv.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag är en väldigt smal/underviktig person och det är jobbigt det med! Man ser ju ut som en lång tråd när man rider och faktiskt så är det sårande att höra att man är för smal också..

Bra jobbat att ni är i stallet och rör er och försöker gå ner, kanske några av er inte skulle ridit de hästar de har tycker jag men..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det där var ett oerhört onödigt inlägg imho! :mad:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tyvärr mår hon nog mer dåligt av oss än vad vi gör av henne.
Jag tänker inte lägga ner min energi på en människa som tycker att det är roligt att såra andra.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det där var ett oerhört onödigt inlägg imho! :mad:

Menar du mig? Jag ville absolut inte såra någon! Det var inte min mening! Jag sa bara att vissa här rider på travare som dessutom inte är gjorda för ridning när de nu väger ganska mycket. Men jag ville inte såra någon!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tyvärr mår hon nog mer dåligt av oss än vad vi gör av henne.
Jag tänker inte lägga ner min energi på en människa som tycker att det är roligt att såra andra.

Förstr inte varför ni tog illa upp, vilken del var det? Att jag är smal eller och skrev att jag tycker det är jobbigt det med, precis på samma sätt som i tycker de e jobbigt fast tvärtom. Det var inte meningen att såra någon.. :(
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tyvärr mår hon nog mer dåligt av oss än vad vi gör av henne.
Jag tänker inte lägga ner min energi på en människa som tycker att det är roligt att såra andra.

Du har rätt!

Menar du mig? Jag ville absolut inte såra någon! Det var inte min mening! Jag sa bara att vissa här rider på travare som dessutom inte är gjorda för ridning när de nu väger ganska mycket. Men jag ville inte såra någon!

Here we go again. Du gör det inte precis bättre. Du är väl en sån där som tycker att man inte ska upp på en häst om man väger mer än 70 kg. *suckar och lägger till på ignore*
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Mata inte trollen ;-)

Jag platsar nog här. Kort och tjock :-P
Har en käck liten irländare som passar mig perfekt. Bilder finns i bildtråden här på gnägg :-)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Du och Kakan är så fina ihop! Jag smygstalkar er på din blogg ;) Kan nog kidnappa nån av de andra fyrbeningarna också :angel: :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är väl inte så svårt att förstå att det är/kan vara sårande för vilken ryttare som helst att få höra att denne på ett eller annat sätt "förstör" för sin häst och inte borde rida den därför. Oavsett om det beror på vikt eller annan faktor.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är väl inte så svårt att förstå att det är/kan vara sårande för vilken ryttare som helst att få höra att denne på ett eller annat sätt "förstör" för sin häst och inte borde rida den därför. Oavsett om det beror på vikt eller annan faktor.

Nej de är inte kul, men vad är viktigast? Att hästen mår bra eller att människan blir lite ledsen?

Och Jag tycker inte man har uppe på hästryggen att göra om man väger mer än 80 kg, så länge man inte har en shire häst. Det finns andra sätt att gå ner i vikt på först.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

alla har rätt till sin åsikt men detta är inte en tråd som jag vill att folk ska hoppa på varandra i..

å de tycker jag gäller alla=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

då är det inte många män som skulle få rida enligt dig....
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Nej de är inte kul, men vad är viktigast? Att hästen mår bra eller att människan blir lite ledsen?

Och Jag tycker inte man har uppe på hästryggen att göra om man väger mer än 80 kg, så länge man inte har en shire häst. Det finns andra sätt att gå ner i vikt på först.

För de första så skulle ingen man kunna rida då i princip.
För de andra tex som jag som levt med övervikt i princip hela mitt liv och som har väldigt svårt att gå ned i vikt även om jag tränar och äter bra. De är inte så lätt att bara skaka av sig kilona sol folk verkar tro. De ligger mycket jobb bakom de. Usch vad arg jag blir.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ignore-listan är användbar ibland *tipsar*

*kl*
Jag har kommit igång men mina stavpowerwalks igen, och det är så skönt! :) Och nåt har nog hänt för jag fick dra i ny resår i mina träningsbyxor. ;) Väljer däremot att varken väga eller mäta mig. Tränar främst för att må bra, en viktnedgång är bara en positiv bieffekt ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Bra jobbat :). Jag gör precis som dig, vägrar väga eller mäta mig för man känner i kläderna när man går ner och så mår man bra utav det. Precis som du nämner så är viktnedgången bonus, att man mår bra är det viktigaste.

Jag har haft en hel del motgångar det senaste året vilket har gjort att jag gått upp och ner i vikt. Det senaste i fredags va att hitta hästen min i hagen rejält biten av något djur, antagligen hund. Hon hade stora sår på ena bakbenet så nu är det omplåstring dagligen på betet och träningarna är inställda :(. När ska det ta slut undrar jag ibland när det ena avlöser det andra. Suck..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL jag tycker att ni är underbara allihopa. Vilka fina bilder ni visar upp. Hejja hejja!/Petronilla
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men fy vad hemskt :-(
Hoppas hon blir okej!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja det känns oroligt :(. Men hon verkar ta det hela med ro, matte som är mest orolig. Det sämsta vädret för sår just nu också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp