tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hoppar in här jag också.

Väger mer än jag borde men jobbar på det, har ingen häst just nu men hade en clydesdale tidigare. Så såg vi ut
970411_10200850845907538_501446292_n.jpg

Hade ett vbltravarsto också och en kbl travare men hade inga bilder på dem nu.

Planen är att skaffa häst i framtiden igen, vore skönt och vara lite smidigare och mer vältränad då. Det har ju liksom byggts på lite vaddering nu när man inte har häst längre :o
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag är ju överviktig & har börjat rida nu igen efter ca 10 år.Rider just nu privatridlektioner på en förvuxen D-ponny(ca150cm) som är en korsningsponny.Han verkar inte tycka att det är några problem med mig.
Har under mitt uppehåll från hästryggen haft en shettis på foder i 3 år som jag körde & även kört en väns shettis.Har inte varit några problem.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P


Jag har egentligen inte i den här tråden att göra men ååååhh, jag döööör vilken rar häst!

Till alla:

Heja er som kämpar! Folk som säger att man inte får väga mer än 80 kg för att få rida har inte mycket bakom pannbenet, min karl är kort och smal men vältränad och väger 85 kg. Han kan rida vilken storhäst som helst. Min väninna väger nog närmre 100 och kan utan problem sitta upp på min nätt byggda 158 cm-häst.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL
Här är jag och min Betty laddade inför vår första hoppträning :) Båda två jobbar på viktnedgång ;)

1001187_10153032554660114_1365330391_n.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hoppar in i denna tråd jag med,har ca 18 kilo som ska bort innan jag kommer trivas. Fick barn för 7 månader sen,och har lyckats gå ner alla graviditetskilon,plus 4 kilo till,men har som sagt ca 18 kg kvar endå. Jag hoppas att dom är borta tills nästa sommar iaf,ska försöka gå ner sakta men säkert.. Känner mig iaf starkare/uthålligare i kroppen än vad jag har gjort på länge nu,så jag hoppas jag är på gång!

Jag har en treåring,han är i dagsläget ca 161,och jag är 172...:
1001857_10200676398006574_138805841_n.jpg


Han reds sina första 2 månader av lättare ryttare,sen åkte jag häst på honom några gånger då och då,men sen i Juni har jag tagit över själv på heltid,eller ja,Juli igentligen då han fick lite vila i Juni.. ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag väger väldigt mycket till min längd - ca 88 kg till 157 cm.
Jag försöker dock gå ner i vikt och minskar ungefär ett-tre kg per vecka
(om jag inte missköter mig alltför mycket...).

Jag har tagit en lång paus från hästar pga sjukdom,
men känner att jag måste tillbaka till stallet för min mentala hälsas skull.
Jag ska börja med att träffa hästar en gång i veckan för att sedan öka.
Om några år vill jag köpa (min första) häst.

Eftersom jag är så pass kort vill jag ha en liten, men viktbärande häst.
Jag funderar på en kraftigt bygd fjording eller en islandshäst.
Min drömhäst är egentligen en connemara. :love:
Har jag gått ner tillräckligt i vikt när det är dags för en häst,
kanske drömmen kan bli sann.
De är ju ändå ganska viktbärande!

(Jag är egentligen naturligt smal.
Jag gick upp över 40 kg pga mediciner, tröstätande
och stillasittande. Jag har svårt att gå ner pga en medicin
som är livsnödvändig, vilket är riktigt pissigt.
Men jag försöker iaf...)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag är förrsten rejält musklad och har en pytteliten benstomme
(med minifötter - 35-36 i skor!) om det skulle göra någon skillnad.

Vill också lägga till att en haflinger är en annan drömras! :love:
Tror ni att en kraftig haflinger skulle orka bära mig?
Jag väger som sagt ca 88 kg till 157 cm, men är på väg ner.

(Jag var väldigt balanserad och fick ofta komplimanger för en bra sits,
men det var länge, länge sen.
Nu har jag inte ridit på flera år!
Jag tror dock att jag fortfarande är relativt balanserad.)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag följer ingen särskild diet,
utan kör med kalorikontroll.
Jag äter 1000-1500 kcal på veckodagarna.
På helgerna räknar jag inte kalorier,
men försöker att äta ansvarsfullt.

Jag är vegetarian (har inte ätit kött på 11 år!)
och älskar frukt och grönt!
(Jag kan föräta mig på bär, så jäkla gott!)
Min svaghet är definitivt glass,
så där får jag vara riktigt sträng mot mig själv.

Jag är inte så himla bra på att träna,
men det brukar bli en promenad om dagen (30-90 min vanligtvis),
lite konditionsträning på cykel (vanlig eller motionscykel)
och en hel del stretch samt muskelbyggande/tightande övningar.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Connemara är en viktbärande ras om du inte väljer en liten tunnbening!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*KL*

Här är två nytagna bilder på mig och min häst.
Jag är om möjligt ÄNNU tjockare! :cry:



 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

vad fina ni är:D

KL
för min del så går de jättebra med min häst.. transporttränade igår å de tog abra 20 min mot ca 50.. sen åkte vi iväg till en främmande paddock för att träna.. med massa saker runt omkring å han brydde sig inte alls.. 2 gånger så steppade han åt sidan bara.. men när de kom bila rmed släp å traktorer som startade så brydde han sig inte.. han brydde sig inte heller när han skvätte grus i växterna bredvid vilket han brukar reagera rättt hårt på annars..

sen så ska kanske min häst ut å tävla i höst fast med annan ryttare.. i dressyr.. han kan bli riktigt fin min pojk.. så ska bli kul omde blir av.. ska bli kul att se=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Till alla: Vad fina ni är och vilken underbar stämning det är här i tråden!

Tack vare den tidigare nämnda trevliga stämningen vågar jag hoppa in här. Har en del kilon extra på mig och trivs väl inte direkt, men just nu är det så. Gör just nu ett försök till ändring av kostvanorna, att jag säger försök är för att jag känner mig själv alldeles för väl och vet hur lätt jag faller tillbaka i gamla vanor :p

Anyhow, till det mer trevliga :) För två år sedan gjorde jag på sätt och vis en helomvändning i mitt hästande och sålde mitt halvblod och skaffade mig en Nordsvensk. Och detta är verkligen mina drömmars häst :love:, det var lite svårt att veta då (han var bara två då jag köpte) men han verkar bli allt jag letade efter och det där lilla extra. Eftersom han är ung, och därmed otränad, nojjar jag till och från om min vikt och om han orkar bära mig, men jag ser ju inte så stor ut på honom:
972193_551744188201467_483792902_n.jpg

Och han är pigg och framåt, så jag tolkar det som att han inte tycker det är jobbigt att bära mig. Men för att inte överanstränga ryggen på honom både kör:
392715_10200320819417110_1095932196_n.jpg

Och tömkör jag en del också:
996852_10200671964315513_1566212562_n.jpg

För närvarande håller vi på att sätta igång efter sommarvila, just nu är det promenader och tömkörning som gäller som motionsform. Men om tre veckor måste han vara igång under ryttare för då ska vi iväg och prova sadlar och se om vi kan hitta en som passar både honom och mig.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hej å välkommen=) vad kul att du ville titta in=) ni ser jättefina ut.. å jag tycker inte du ser stor ut på honom. alldeles lagom. å jag tycker att även om man är pinnsmal att man ska varva ridning med tex tömkörning eller annan markträning=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Eller hur! Tänk vad ljus och vinkel kan göra för en bild :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tackar :) Och det har du alldeles rätt i, det är alltid bra med varierad träning. När jag tömkör får ju dessutom jag röra på mig också :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ja men precis jag k'nner detsamma när jag tömkör å tömlongerar.. de är toppen:P dock är inte min inkörd.. vilket jag åxå hae velat men han är så bakrädd.. så får nog blil en färdiginkörd lite längre fram i framtiden=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

1307225_1_zps6873f26f.jpg


IMAG0191_1_zps9e5b97ff.jpg


100MEDIA_IMAG0176_zpsa5bd16de.jpg


IMAG0127_zpsd0df5c67.jpg


A2198906-90B7-4A86-BB98-F713836332E5-928-000001A187C8E2D1_zpsb82be91b.jpg


Både stora och små tömkörs och körs här. Vill inte rida alls just ny, ska låna ut coben ett par veckor.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Går han vid vägen nu? Isf så tittade jag på honom i söndags! :D

*kl*
Det har varit en vaaaarm sommar! Men jag hittade en baddräkt i min storlek som faktiskt sitter riktigt bra så det har badats massor med dottern och hennes kusiner :) Har däremot kommit av mig med stavgångandet :/ Men nu när dottern börjar dagis igen och jag fortfarande är arbetslös så ska jag börja träna mer, jag måste må bättre i mig själv om jag ska få ett jobb nångång. Just nu vill jag ingenting, och det funkar ju inte... Man måste ha pengar och alfakassan strular som fan, så två månader utan inkomst nu :( Bläääää!!

Wille går som tåget ridmässigt, men i löslongering har han en hälta/rörelsestörning i vänster fram som vi lokaliserat att härröra från en tokspänd halsmuskel, den som drar fram benet. Inte konstigt att han haltar om han spänner den som en fiolsträng! När han rids så slappnar han av med eftersom vi balanserar upp honom då. Så nu blir det lösgörande ridning och stretching för hela slanten, till Willes stora förtret :D Men han fick gå lite lös idag och han rör sig redan bättre efter nästan två veckor med stretching så det går ju åt rätt håll :) Men nu har min medryttare kommit hem från semestern så jag ska ha lite hästledigt några dagar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp