tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja, han går i den mindre hagen mellan stallet och vägen just nu. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P


WOW vilken vacker häst! :d

Väger i nuläget minst 10 kg för mycket, gått upp hur mycket som helst sedan jag slutade jobba med travet i mars, tragiskt. Men nu jobbas det på att återfå min forna "form"!

Har en kallblodstravare på 156 cm som jag endast klättrar på uppsuttet, sedan körs han med speedcart/tryckvagn, tränas för trav.

Har en varmblodig travhäst också som jag har ägt sedan november 2006, går som ridhäst och körs ibland. Har upptäckts ett ryggproblem med broskbildningar mellan några ryggkotor i länden för 2 år sedan men fungerar bra som ridhäst trots allt om hon tränas regelbundet. Enligt vet. har hon nog haft det hela livet. Med annan sorts träning har hon blivit lugnare och starkare, från början var hon väldigt het och stressad innan vi visste vad problemet var. Inte gått på travbanan sedan hon var 5 år, köpte hon när hon var 10. Hon är 168 cm hög och av grövre modellen.

Jag är 177 cm lång, vägde 78 kg tidigare. Lär väl ligga runt 85 nu. Kommer alltid ha en hög vikt för jag är byggd kraftig, när jag vägde 78 kg var jag väldigt nöjd med mig själv, bara låren som var kraftigare och det kommer jag väl alltid ha eftersom jag varit stor redan tidigt i livet.

Jag och min tant för någon sommar sedan
faumllt.jpg


nu ser vi ut såhär
Hjaumlrtat2.jpg


jag och min systers valack i början av juni, grövre valack f.1991 163 cm, tävlingens piggaste ekipage!
Pigg3.jpg


Pigg2.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Wohoo! Jag såg rätt! :D Och han är verkligen fin din svarting! :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Häromdagen när jag skulle ta in honom stod det en cyklist (en sån där hurtig typ i tajta, färgglada kläder) och fotograferade honom. Hur mallig tror du att jag blev då? :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Fast idag red jag.

IMAG0314_zps08f9a5de.jpg


Känner mig inte alls så tjock som jag är. Blä.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Klart du ska vara mallig! :) Wille ser ju ut som en gul åsna när han bara går så honom är det ingen som fotograferar :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Känner mig inte alls så tjock som jag är. Blä.

Också en jättefin häst.

Jag känner mig inte heller lika tjock som jag är. Eller. ibland så känner jag mig jättefet och ibland inte men jag blir alltid förvånad över hur det ser ut på bild. inget kul alls.


*kl
Jag gick ner 13 kilo men sen gick jag upp 6 igen. :mad: Nå dom ska bort.
Här är iaf jag och min ena fina igår



 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tackar och bockar! Det tycker ju jag oxå, men jag är ju lite partisk ;)

Lil-sis: Fin häst! Ponny?

Många fina blider här i tråden nu :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det ante mig nästan :D Ser nästan på pricken ut som en welsh mountain som stod på min ridskola när jag var liten. Fast ja, den ponnyn i vuxenvariant då :p

Någon gång ska jag ha en welsh cob, alltså. Galet läckra hästar!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Önskar förresten att jag också kunde bidra med bilder på mig och bruksnordisen, men fick en chock när jag bad en kompis ta bild på mig uppsuttet :o: Raderade den illa kvickt, har blivit fobisk för kameror efter viktuppgången... Grejen är att jag med mina 175 ser jättekort ut på honom för att han är så bred, så det ser ut som att han är närmare 180 nästan ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Här är senaste bilden på hästen och mig, och dottern såklart! :love:
1016965_10151845021820712_1759099971_n.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Plutt! :love: Fick upp min 3-åriga systerdotter på sin allra första ridtur häromdagen, på världens sötaste lilla minishettis. Nästan så man vill skaffa sig en egen liten shettis bara för att lära henne rida. Eller hrmpf för att de är så söta..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Alice är 2½ nu och ibland får jag smussla med stallkläderna för att få åka dit ensam ;) När hon väl sitter på och rider vill hon typ aldrig av heller :love: Wille är ju 23 år nu och när han inte finns mer och dotra växt på sig lite planerar jag att kidnappa hem lill-sis lilla russflicka till oss! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är tur att jag jobbar på hennes fostran :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp