tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tack! Visst är han läcker! Motiverar lite till att bli av med magen så att jag i sadeln ser ok ut också ;) :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Kl

Gud vilken rolig tråd. Lägger ett inlägg i den så att jag kan hålla på koll på den lättare.

:)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*
Jag gick en ca 2 timmar lång promenad idag.
Jätteskönt! :)
Förutom att jag blev överraskad av regn och åska då...
Men ändå, det är underbart få rensa tankarna med
bara MP3:n som sällskap.

Gym är inte riktigt min grej,
så att promenera är det lättaste sättet
för mig att motionera.

Jag vet inte riktigt var jag vill komma med det här,
ville bara dela med mig! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det heter inte "kraftiga/överviktiga/mulliga " det heter välväxt.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

tack.. kom inte på vad jag skulle skriva;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

har haft min sadel inlämnad sen i lördags för omvärming.. idag fick jag hämta den så ska bli spännande å se om de är nån skillnad i morgon när jag ska prova den igen=) var ju inte mycket som behövdes men den var lite tajt de märktes som så att när jag satt i sadeln så sköts den fram å la sig på skuldrorna eller bogbladen eller vad dom nu heter:P å då tryckte de ju lite..så de ska bli spännande å se=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*

Min lilla häst fick besök av massören idag. Vi fick beröm för att han (hästen alltså) musklat sig fint över ryggen och speciellt nedanför manken. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Oh! Det är inte fy skam det berömmet :)

*kl*
Jag har en bläääää dag! Min kära mor har bara klagat på mig idag. Det är inte så jävla lätt att vara arbetslös men jag engagerar mig tydligen inte tillräckligt. Så nu är jag alldeles låg och vill ingenting :cry:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är väl alltid bra att dela med sig när man varit duktig så får man lite mer motivation att fortsätta på det spåret :)

kl

Efter mensvecka och födelsedag med lite onyttigheter (har dock lyckats få en bra rutin på ätandet känns det som nu) visar vågen på minus 1.1 kilo... mest vätska antar jag och otålig som jag är vill jag se resultat fortare. Men men.. det här är ju ingen ren vikttråd sådär så jag ska inte tjata om kilon mer :) däremot kan ni få se en bild på hur jag ser ut när jag väger som jag "ska".

DSC00716.jpg


Det är väl sisådär 5-6 år sedan den bilden togs och mellan då och nu har det väl gått en del upp och inte så värst mycket ner ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*
Jag har en bläääää dag! Min kära mor har bara klagat på mig idag. Det är inte så jävla lätt att vara arbetslös men jag engagerar mig tydligen inte tillräckligt. Så nu är jag alldeles låg och vill ingenting :cry:

Åh, jag är i samma sits! Kom precis hem efter att ha jobbat i Bryssel i fem månader, arbetslös och då får man ju som bekant knappast boende bara sådär så är inhyst i ett litet rum i föräldrarnas hus ...visst är det skönt att slippa stressen över hyran och jag uppskattar det verkligen men min käre far kan vara enormt oförstående och hård emellanåt och det gör en jobbig situation ännu jobbigare! Jag söker allt jag kan hitta som det finns minsta chans att jag skulle kunna få men de kastar ju inte direkt jobb efter journalister i dagsläget ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag tog examen i maj och nu ska jag tydligen skita i utbildningen enligt henne och söka vad som helst. För att tillägga så har jag bara varit arbetslös i en månad sen examen, resterande tid har jag varit föräldraledig. Och jag hatar att hon trycker ner mig så här! Jag säger gång på gång att jag bara mår dåligt om hon tjatar på mig och hon tycker att hon måste tjata för att nåt ska hända. Ja, det som händer är att jag gör mindre och ljuger ihop saker till henne så att hon ska bli nöjd. Det är fan inte lätt att vara lillasyster med adhd när man har två perfekta, lyckade äldre systrar som är välutbildade och har bra jobb... :(

Förlåt för mitt gnäll, känner mig bara kass just nu. Har tryckt i mig en massa tröstmat som såklart inte hjälper, men belöningscentrat i hjärnan är nöjt!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Äh strunt i mamsen! Annat är hon ju bra på, försök koncentrera dig på de bitarna :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja jag är ju enormt tacksam över allt annat hon gör, men nu börjar det kännas som att hon ställer krav för att göra det och då får jag så ruskigt dåligt samvete att jag inte kan hantera det utan stänger av istället. Det hänger ju ihop med mina svårigheter att hantera känslor :/ Men! Jag överlevde dagen utan några missöden! Men nu är jag banne mig trött... Imorgon blir det en mormor-fri dag troligen, bara jag och Alice. Det behövs!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är ju jättesvårt att inte ta åt sig när någon som står en nära kommer med negativ kritik. Själv så är jag den största kritikern som aldrig är nöjd med hur jag ser ut eller vad jag gör =( men det jobbar jag på att vända!

Igår fick min kompis och jag för oss att gå en slinga på 9,3 km och självklart gick vi vilse ;) Men skönt var det iallafall efteråt när man fick lägga sig raklång i soffan =)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P



Steg ett är väl tillbaka till det här. Jag har egentligen inte svårt med motivationen men jag tror jag är på väg in i väggen igen. Ska träffa läkaren på måndag. Sen kommer jag få mens idag och det suger lite eftersom vi försöker bli gravida. Dock stämmer det ganska bra med när jag kände av ägglossningen. Blä.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Du kan! Det vet jag! :) Och om du får mens nu är det ju ett bra tecken på att kroppen börjar bli stabil? Det är ju ändå en förutsättning för att det ska bli nåt.

*kl*
Jag ska ta tag i mig själv nu. Har börjat träna tillsammans med andra bukefalister och så ska jag vara med i en testgrupp på xtravaganza. Jag vet att det här inte är nån bantningstråd så säg till om det blir för mkt från mig :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jo på det viset är det ju bra. Men det är lite surt att jag hade rätt i när jag hade ÄL och så var jag inte ens i närheten av hemma i god tid. Ska shoppa mer stickor nu iaf...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*KL*

Får jag flytta in här? Väger lika mycket som min häst :rofl: Nej inte riktigt men är stor tjej.
Ska gå ner är tanken innan jag hänger på min kille. Han är en stor 2 åring så ska inte ridas in förrän i vår.
Så ska jobba på som tusan för i alla fall gå ner nog för få koll på balansen :o
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL
Vad otroligt fina alla är!
Jag är kort och rund som en boll, men jag har aldrig hittat en häst som inte orkat bära mig sas. Väger runt 92 kg till mina 160 cm. Har ingen dagsfärsk bild, men här är jag!

393054_10151192129387475_976221771_n.jpg


564492_10151192129227475_167330277_n.jpg


206948_10150151898667475_8342675_n.jpg


Fjordingen var min egen, men jag har ridit diverse olika halvblod, varmblod, isisar, frieser, mindre fjordingar, och det har aldrig varit något problem. Tror inte det handlar om vikten i sig, utan hur bra balans och styrka man har.
Men. Det är ju jag det. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Nej jag tror inte heller att det beror på vikten. Jag åkte ju inte ens av när Fiona fick ett sadeltvångsanfall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp