tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Gaahh, jag blir tokig! De sadlar jag fick med hem, som jag tyckte passade när jag provade dem ihop med utprovaren, kändes som de inte alls passade igår när jag skulle provrida hemma. *suck* jag blir så trött... Fick låna ytterligare två sadlar av en vän som jag ska prova, så får vi se vad som händer. Jag blir så trött på detta med sadlar, överväger att permanent bli barbackaryttare.

Jag hade en period på ca 3-4 år (för aslängesen)
då jag nästan enbart red barbacka!
Jag använde bara sadel någon gång ibland.
Det var dock enbart för att jag föredrog att rida barbacka,
(så mysigt!), det fanns alltså sadlar som passade.

Jag hade ingen egen häst, men jag red två lånade (av vänner)
hästar ganska ofta. (Det var en fjording och en connemara, btw!)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja, ibland undrar jag om det inte vore det bästa att ge upp sadlar helt och hållet :meh: Men, idag lade jag på ytterligare en sadel, den verkade passa. Hoppas den passar imorn oxå :cautious:

Ickapeltz: Välkommen!

Lycka till med sadeln! Jag håller tummarna! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Den verkade passa! Fick dessutom köpa den till ett väldigt förmånligt pris, så skulle den inte funka i längden kan jag troligtvis sälja den utan att förlora nåt på den.

Idag hade vi ett mindre lyckat tömkörningspass, vi var jagade av en äcklig broms och jag var hungrig redan när jag kom till stallet, så jag tappade tålamodet lite med L när han vägrade förstå vad jag menade när jag bad om avsaktningar. Skällde lite på honom, men avslutade ganska snart då ingen av oss blev gladare av att kämpa vidare. Usch, lite dåligt samvete har jag nu, jag vet ju att det aldrig hjälper att bli arg eller irriterad och att det aldrig är hästens fel. Jaja, gjort är gjort, får försöka fokusera bättre till nästa gång.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag började veckan med vår "skutt"kurs som Loppan bara älskar =) Tisdagen skulle vi "bara" ut och trava lite på cykelbanan (vi delar banan med cyklister och gående. En gammal banvall som gjorts om till cykel och ridled =) ) Men där i busken stod 2 vampyrer, 1 varulv, 1 spöke och 10 sparvar så jag stordök ner i backen och slog självklart i bakhuvudet i asfalten. Lagom glad på lilla Loppan.. =( Men hem kom vi! Och igår så red vi för en jätteinspererande tjej som har jobbat/levt/ridit många år i spanien och det gick så j**la bra! Nu ska jag jobba på att komma i kontakt med hennes bakben och lösgöra henne ännu mer *tummen upp*
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Den verkade passa! Fick dessutom köpa den till ett väldigt förmånligt pris, så skulle den inte funka i längden kan jag troligtvis sälja den utan att förlora nåt på den.

Idag hade vi ett mindre lyckat tömkörningspass, vi var jagade av en äcklig broms och jag var hungrig redan när jag kom till stallet, så jag tappade tålamodet lite med L när han vägrade förstå vad jag menade när jag bad om avsaktningar. Skällde lite på honom, men avslutade ganska snart då ingen av oss blev gladare av att kämpa vidare. Usch, lite dåligt samvete har jag nu, jag vet ju att det aldrig hjälper att bli arg eller irriterad och att det aldrig är hästens fel. Jaja, gjort är gjort, får försöka fokusera bättre till nästa gång.

Skönt att det verkar ordna sig med sadeln! :)

Jobbigt med passet...
Men som du sa: gjort är gjort!
När man har tagit igenom sig ett riktigt jobbigt pass
ska man nog försöka att bara ett djupt andetag och ta sig vidare.
Inte älta, som jag tyvärr har gjort aldeles för många gånger. :meh:
Bra att du tänker att du ska försöka fokusera på nästa gång i stället!
Dåligt samvete behöver du ju inte ha i alla fall.
Jag hamnar ofta i den fällan, men då man helt enkelt försöka att
bara släppa de tankarna och försöka nästa gångi stället. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

har inte skrivit här på ett tag.. händer lite i mitt hästliv nu :D
de är fullt upp med träning inför den kommande dressyrtävlingen på söndag.. min häst första tävling nånsin-.. så ska bli spännande. de är inte jag som ska tävla utan en annan tjej i stallet som ville tä'vla dressyr å hennes häst är inget dressyr ämne. så jag sa "visst får du göra de" de är bara nyttigt för hhonom att komma ut då han är lite harig å rädd för saker.. å de har gått bra att åka till träningar osv.. trots lite strul med lastning så har han tillslut gått på å skött sig jätte bra.. så nu i morgon lördag blir de helbadning å till fix för att sen på söndag åka iväg.. spännande!.. :D

annars så har jag nästan helt klart bokat massage tid till honom.. ska bli spännande även där att se hur mycket spänd å knmutor hanhar (om han är spänd vill säga) de ska även kolla på sadeln hur den ligger osv.. inte alls dyrt 450 kr på lite mil ersättning så de tyckte jag var helt överkommligt=).. ananrs idag blir de en lugn avslappnande tur i skogen för herrn så vi han kan ridas igenom en gång till innan söndagen.. skoj!=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tack för peppningen! Bara att bryta ihop och komma igen :) Älta är jag också rätt bra på, men jag försöker lära mig av med det. Bara ta med mig det viktiga och sedan släppa det, men det är svårt, så lätt att ramla tillbaka i gamla hjulspår.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh, vad roligt med tävling! Och det är nästan roligare på tävling när man inte tävlar själv :D Du får rapportera hur det har gått sen :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ja de ska jag göra.. kommer vara sket slut efter denna helgen å vad nervös jag ska vara:D men de ska filmas åxå å ha som minne. .hans första tävlning :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad spännande! :)
Jag hoppas att det går riktigt bra
för din häst och att allt går som det ska.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hoppas allt går bra för er! :)

Jag har börjat på Xtra nu och har redan tröttnat på fryslådorna ;) Men det funkar ganska bra hittills, bara lite tajt att hinna med/komma ihåg att äta alla mellanmål. Sen har jag haft enorm sockerabstinens. Huvudvärk, illamående, svettningar, ja rubbet! Idag känns det bättre men igår var jag ett vrak...! :o
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

kl

nu var tävlinge gjord.. han skötte sig såååååå bra.. trodde att han skulle vara rdd fö saker men icke! ingenting skrämde honom.. å han skötte sig bra.. visserligen kom vi inte på bra placering men de andra som var med hade tävlat många gånger innan å för oss var de första. så r såååå nöjd å stolt... att han skötte sig som han gjorde.. :D så om ett par veckor bli de en tävling till sen får de vara för i år=) kanske blir nåt nästa år hehe.. de han har haft problem med hemma var att stå helt still å höger galopp åde skötte han galant idag:D däremot fick han lite dåliga poäng för tempoväxlingar osv.. han är lite "slö" när man ska sätta igång honom i trav från skritt osv så de får vi öva på=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad härligt att det gick bra! Jag saknar nästan att tävla själv nu, nästan :D Lycka till nästa gång :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har precis börjat rida efter min viktnedgång på dryga 80 kg. jag väger idag 86 kg till mina 156 cm. Den mesta vikten nu består av löst skinn, uppskattningsvis 15 kg. Jag rider privat lektion på ridskolan 1 gång i veckan, får rida de största kraftigaste halvbloden, men vad gör det, finns ju pall? I början vågade jag nästan inte skritta hästen, trodde den skulle säcka ihop. Nu skrittar, travar och galopperar jag. Lyckan är obeskrivlig!!

http://www.youtube.com/watch?v=Eg5F3EryfbU en video från första ridlektionen på 15 år.... Var snällaaa
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Du rider otroligt snyggt och dina hästar är så tjusiga!!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl
Jag har varit hos kuratorn och får troligen en remiss till en dietist. Jag fungerar bra på "tvång" och liknande så ett ätschema med uppföljning av någon annan kan nog bli bra.

Imorgon ska jag prata med personalman på jobbet och se vad företagshälsovården kan göra för mig. I övrigt anser kuratorn att jag ska vara sjukskriven ett tag till.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Wow, 80 kg!
Riktigt, riktigt bra jobbat att gå ner så mycket!

Vad roligt att du har börjat rida igen också,
det måste kännas helt underbart! :)

(Jag såg inte videon, för
min dator kraschar alltid när jag kollar
på videos på den.)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp