tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

kl

Nu när jag rider småhäst (hon är runt 1.50) så känns det ännu mer motiverande att bli av med överflödigt daller...

pebban5.jpg


pebban6.jpg


Hon känns inte så liten som hon är, speciellt inte när hon rör sig :) trevlig liten häst!
 
Senast ändrad:
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Har inte heller varit med om någon tränare som kommenterat min storlek. Så länge det ser balanserat ut och hästen inte far illa av hur stor man är så kan det ju kvitta.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jo men visst, helt klart. Jag får väl se hur det går helt enkelt.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men du rider ju inte bara småhästar nu för tiden ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men du rider ju inte bara småhästar nu för tiden ;)

Får väl visa upp storhästen här med :D

riding.jpg


kl

Har legat förkyld + bihålor så flåset är ju inte det bästa. I onsdags provred jag ovanstående häst och då flåsade jag och pustade i takt med hans galopp :crazy: idag gick det faktiskt lite bättre med flåset så det tar sig! Och ryggmusklerna har fått sitt, känner jag. Galoppbommar är grejer det!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Motion var det ...

hopp2_52713cebe087c324db471c1c.jpg


Förmodligen nyttigare för mig än ponnyn :D

hopp3_52713d56ddf2b3103de91350.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hihi de såg kul ut:D vill åxå ha en liten man kan leka med hihi. du ser ut att ha kul åxå:D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja man får en massa rörelse gratis när en sån liten ska sysselsättas :D och det var kul men ganska jobbigt haha.. är inte van vid att hoppa hinder för egen maskin :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad roligt det ser ut! Men om jag ska vara ärlig ser du ut att ha roligare än ponnyn :p Vilket i och för sig hade varit fallet om jag hade tagit ut min och sprungit också :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*

Vilken rolig tråd för oss som är lite större ryttare. :)

Jag rider inte så jätteofta numer (det är dottern som gör det), men när jag väl kommer upp så verkar hästen inte ha något störrre bekymmer med min vikt. Det är ett hbl på 175+. Tidigare hade vi en smäckrare ridtravare, men det var inga problem att rida honom heller.

Vi har ytterligare en häst också, men han är för yster för en tant som mig. :)

Har ingen aning om bilden kommer att synas.

bth_002_zpsfbc864b6.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tack! :)

Det var klurigt det här med bilder. :p
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

539203_10151741074037475_987055355_n.jpg


537318_10151741074772475_1549810934_n.jpg


1003508_10151741075542475_863641093_n.jpg


"Min" stora kille fick vara lite fotomodell imorse!
Tyvärr har jag inga bilder från ridningen, men jag är sååå stolt. Tillsammans med tränare har vi påbörjat öppnor och slutor! Det går bara framåt!:D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

har lite funderingar... ska ju försöka sälja min häst för att de inte funkar riktigt mellan oss.. (om nån är intresserad är de bara att höra av sig). men hur fick ni som väger över 100 strecket tag på era hästar? hur letade ni? hur frågade ni säljaren om den kalrade vikten osv?
ja hur gick de till allt helt enkelt..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken jättefin häst! :)
Fin bild på Er :)
Tack! :)

Igår red vi lektion och eftersom jag hade legat med huvudvärk halva dagen så bad jag om ett lugnt pass. Vi började med skritt, men då A började takta för att komma undan så bad tränaren mig att hålla honom i kort "tramptrav". Det slutade med att vi jobbade med samling hela passet, både i trav och galopp. Jag kunde sitta och småkorrigera utan att behöva driva hela tiden, A var mjuk som smör i kontakten med handen och han tog i så att han grymtade av ansträngning.

Galoppfattningarna var helt magiska, och genom hela passet kunde jag bara sitta, känna, korrigera lite och framför allt njuta. Jag har aldrig förut ridit ett sådant pass på honom, där han är helt slut efteråt medan jag knappt är uppvärmd.

Gårdagens bästa kommentar från tränaren: "Men alltså ÅÅÅÅÅÅH!!!" :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp