tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

jaha då åker INTE min häst idag=( känner mig lagom depprimerad..:/ allt va klart så ville dom ha längre prövotid å 6 månader tycker jag är lnge på prov.. jag vill ju kunna köpa mig en ny till våren.. så de är bara på de igen å slänga ut annons,,
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Nej, vad jobbigt :( Tycker också att 6 mån är lite väl långt för prövotid. Vilka ställen annonserar du på?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

blocket hästnet facebook något som heter något med hästannonser. ska lägga upp här åxå igen när jag sitter vid en dator
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl
Hoppar in här lite, men 160 cm kort och några kg för mkt så borde passa in bra här, rider på ridskola 1dag i veckan o medryttarhäst 2ggr i veckan.

Åhh vad det är roligt att rida när de går bra :D :love:
Två överlag bra lektioner igår på ridskolan på två trevliga hästar <3
Gjorde helt klart min måndag!
Nackdelen är dock att man får mersmak och att det nu kommer kännas långt tills på onsdag när nästa lektion är :) ( köpt lite extra lektioner på ridskolan) och sedan väntar även två dagar med bästa medryttarhästen :love:

Dock måste jag våga utmana mig själv lite och våga kräva ännu lite mer av hästarna och även arbeta lite mer med min egen sits och blicken framförallt :)

Blev lite långt men från en glad amatör som försöker bli bättre och har en mor som inte alls förstår tjusningen med hästar o ridning och att vara i stallet överlag.


Lite klipp från senaste tiden:
*CR hoppning på ridskolan, varit galet hopprädd tidigare så sitsen är inte den bästa.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151836845593042&l=46456873540703648

* litet galoppklipp från en dressyrlektion för några veckor sedan
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151826573113042&l=601467768922401591

* La:1debuten (km finalen), var ett nervvrak och glömde bort o rida ordentligt men bjuder på den ändå:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151819933738042&l=5714602508891349953


* Lb:1 km kval
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151757640753042&l=963048779132102196

* Programridning
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151741412943042&l=2482137666571424556

* Lektion på "liten" mörkmörkbrun ponny
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151737940358042&l=3099183991448880091

*Cr hoppning nr 1 för i år :P
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151714737258042&l=3594529394121120871

* Stor brun häst och liten ryttare på lektion :P
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151678950648042&l=4648109714989834309

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151678977433042&l=8943033423861043677

så nu ska jag hmm inte bomba med ngt mer ^^
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ny här men platsar nog....
157 kort å nästan 3-siffrigt..... (p.g.a. sjukdom)

Har en arabvalack som jag rider i snitt 1 gång i veckan, annars min dotter som rider och mycket markarbete
Han verkar inte protestera, fd galoppör som gick med 65 kg i löp så han orkar nog mig våra stunder, men har varit mycket muskelbyggande.
Å nä jag provred honom inte, han va först å främst sällskapshäst men funkar kanon att rida.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL
tycker de är dags att putta upp denna tråden lite.. hur går de för er allihopa? vad hittar ni på för något..

själv så går de inte så bra då min häst "kastar" av mig.. han blir tittigare å tittigare å de går inget bra alls.. så vi har ringt runt till veterinärer å de tror att han ser dåligt med tanke på hur han beter sig.. så de blir att åka till skara å kolla hans ögon å se vad som händer efter de.. han mår ju inget vidare känns de som.. han kan inte slappna av.. han slappnar inte av när han ska ut till hagen å istallet om man ska borsta osv står han inte still de minsta, han ser sig omkring hela tiden å ofta på samma saker som han nyss tittat på.. så känns inget bra:S men vi får se vad skara säger--

men uppdatera gärna hur de går för er.. å nya är självklart åxå välkommna
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har följt dig o din fina pålle i tysthet :D
Jag håller tummen att ni hittar felet! Och det du skrivit det sista får också mig att gissa direkt på synen! Är inte roligt för dig eller pålle just nu kan jag tänka mig så jag hoppas ni får klarhet i vad det är snart :(
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

tack snälla=)..

ja som sagt han har ju bara blivit värre å värre.. rädd för en hästbajs.. hallå! de ser han ju varje dag.. i förrgår vägrade han gå ut ur stallet då min pappa stod på stallplanen.. då stod han inne å nästan skakade:S sen när pappa ropade på han så spetsade han öronen å gick ut.. nä de är nåt som är väldigt skumt.. så som sagt man vill ha ett svar.. kan ju vara detta enkla svaret på våra problem..sen kanske de inte går att "bota" honom men då vet man ju iaf vad de är.. å får ta ställning då. vill ju egentligen ha honom kvar.. men ska jag flyga av hela tiden så är de itne värt de
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Här är jag, ca 160 lång och väger tyvärr för mycket. Men nu ska ja börja med och gå på gymmet och även börja med dagliga promenader i ur och skur. Hoppas kunna gå ner 20-30 kilo. Har inte kvar denna häst, utan i dag rider jag en stor grov Brukskorsning.
301271_10150263579818068_3411381_n.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja precis som du säger, även om det är synen och den är obotlig så har ni åtminstone fått veta varför han beter sig som han gör.
Jag förstår dig, är inte roligt att ramla av i tid otid på en häst man egentligen tycker om och vill få det att fungera med!
Jag håller tummen att ni får svar och kikar in här efter uppdateringar :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Usch vad tråkigt :( Hoppas ni hittar problemet. Beteendet låter faktiskt skumt.

Kl
Min kille är igång efter vintervila och går från klarhet till klarhet. Många pusselbitar börjar falla på plats. Började inhoppningen strax innan vilan och tänkte ge mig på det för andra gången idag. Det gick till en början strålande och vi kunde ta ett par språng i galopp. Sedan kom vi lite nära och valpig som han är gick L omkull :nailbiting: och skrämde slag på mig! Dessbättre verkade han klara sig oskadd och han verkade inte ha tagit så illa vid sig heller. När han ställde sig upp såg han mest förvånad ut och när jag konstaterat att han inte var halt eller öm någonstans satt jag upp igen. Sedan hoppade han två jättefina språng innan vi avslutade. Det satte sig helt klart mer i huvudet på mig än honom, så vi får se hur det blir med hoppning i fortsättningen. Jag hoppas att jag inte blir för harig, för jag tycker egentligen att det är kul att hoppa om än inte för högt.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Fy vad trist för Er. Hoppas Ni hittar felet på din häst.

Själv har jag ingen sadel för tillfället, sålde den jag hade då den låg illa och en ny är utprovad och beställd. Det blir en del promenader och mycket tömkörning just nu i väntan på sadeln.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ALLTSÅ JAG MÅSTE BARA SÄGA WOW !!

Ni sitter och vill gå ner i vikt. Men alla bilder jag sett när jag kollat igenom är bilder på vackra människor med vackra hästar. Jag önskar att jag kunde få väga lite mera än vad jag själv gör. Jag vägar 49,5 kg och har sedan 1,5 år tillbaka lyckats gått upp 4,5 kg. Mitt mål är att väga i alla fall 55 kg och då ha muskler.

Jag önskar att jag kunde få så där vackra ben som ni har (ni som lagt upp bilder) så att ridbyxorna sitter perfekt och inte är pösiga och fula som dom blir på mig, ser ut som jag har hängrumpa i alla ridbyxor jag prövat.

Ni är otroligt vackra och tycker inte alls att ni behöver gå ner i vikt. Ni är vacka människor med otroligt snygga kroppar !!!!!

Med vänliga hälsningar EN AVUNDSJUK TJEJ :bump::laugh:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Oj vad tråkigt. Hoppas ni hittar felet. Det är ändå bättre än att gå och undra.

Jag har varit med min 7 åring och utrett henne, hon har inte varit sig själv samt bockat i galoppen, det visade sig att hon hade en liten pålagring i hö bakknä samt problem med ryggen fast det visste jag sen tidigare. Hon har ju haft problem till och från i ett och ett halvt år.

Annars så rullar det på med 22 åringen, hon är pigg och fräsch iaf fast vintern vi har haft har inte varit spec hästvänlig.

Jag har gått ner 3 kilo och mer ska bort :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tack för fina ord....
har dotter som e mager men "fet" själv pga sjukdom så fattar vad du menar
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl

Hämtar hem en connemara till mig idag. En snäll övervuxen vuxen :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

+ linafina + skorpsmulan.. tack ja jag hoppas de hittar felet för nåt måste de va men de är bara att vänta å se..

kl idag tänkte jag att jag skulle tömköra i skogen.. så jag själv kunde få röra på mig.. å de fick jag haha. tänkte som så att jag tar han på töm å ser hur hanbeter sig där.. om han är tittig som när jag rider eller inte.. å jag gick iväg.å visst tittar han..men inte på de där ryckiga sättet som han gjort innan när han vill ha koll på allt utan mer i ett "lunkande" tittande.. (svårt att förklara men iallafall) så gick å gick å han lyssnade bra å jag prasslade när jag gik å han brydde sig inte.. så då tänkte jahg " jaha då är de väl jag som gör att han blir såndär.." så när vi var tillbaka till stallet slängde jag faktiskt på sadeln å skrittade ut samma väg.. typiskt nog så bärjade de tokblåsa men jag red ändå.. å han betedde sig på samma sätt som på tömmen så idag är jag faktiskt glad:D dock ska jag ändp kolla upp honom.. vill ändå ha ett svar.. å är de inget fel på honom så kan jag ju ändå fortsätta att försöka sälja honom.. men är de "fel" på honom så vill jag ju reda ut hur jag ska göra då isåfall..

tycker ni att jag gör rätt angående att kolla upp innan jag säljer?.. för vill ju inte sälja om de sen visar sig att de var nåt så att han ska behöva må dåligt..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tycker du gör helt rätt som kollar upp innan. Så inte en tänkt köpare börjar krångla. bättre och ha det svart på vitt.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad snällt sagt :). Ja folk är skapta olika, det är varken kul att ligga under det man borde eller över, oavsett skönhetsideal :). Kämpa vidare med vikten du med!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp