tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

... hur fick ni som väger över 100 strecket tag på era hästar? hur letade ni? hur frågade ni säljaren om den kalrade vikten osv?
ja hur gick de till allt helt enkelt..
Jag kände ju min häst redan innan han blev till salu, så jag visste att han var viktbärande. Om jag skulle leta häst nu så skulle jag fråga mina tränare efter tips, de har ju koll på både min vikt, mina förutsättningar och mina preferenser.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

okej vilken tur du hade=)
jag har juinga tränare så de går ju lite bort:/ tycker de är så svårt.. en del av mig vill behålla den jag har just för att jag vet att han klarar mig.. å en annan del vill sälja då jag är tröt tpå att flyga av å slå mig.. å droppen var ju lite nunär jag fick 4 revbensfrakturer:S så de är sååååå jobbigt:( känns som att de bästa vore att lägga av med hästar men de vill jag ju inte heller..=/
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hur hittade du din nuvarande häst då? :)

Du kan ju prova att lägga ut en egen annons om häst köpes, där du bifogar när du rider. Det finns många hästar som klarar lite tyngre ryttare, så jag tror nog att du kommer få en del svar. I de flesta säljes-annonser står det väldigt sällan om hästen är viktbärande eller inte, så du får titta på bilder och film hur hästen ser ut i kroppen.

Jag kommer inte ihåg vilken tråd det var, men det en av alla vikttrådar där en tjej på ca 100 kg skulle titta på en häst. Hon hade inte sagt vad hon vägde, och när hon kom till gården såg ägaren lite nervös ut och sa att hon inte visste hur hästen skulle reagera. Det visade sig att hästen aldrig hade gått så fint som med den ryttaren på ryggen, så det var inget snack om att hon skulle ha den :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hade tur å sprang på den bara, fast jag egentligen inte skulle ha nån just då :P

har inga ridbilder så de lär jag inte lägga ut.. jo en sökes annons komme rjag nog lägga ut=)..

okej vad kul.. jag har iaf fått höra att min grundsits är bra trots min storlek eller hur man ska säga å rider balanserat osv.. nä men enklaste kanske är att läggaut å sen helt enkelt fråga direkt om hästen är viktbärande eller inte..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken fin häst! Passar bra som fotomodell =)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

994986_10151793368307475_1293069276_n.jpg


Jag och min medis Lukas på photoshoot! :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken fin :).

Jag red min första lektion i söndags och det gick så himla bra! Gissa om jag var överlycklig efteråt! Nu längtar jag tills på lördag för då är det dags igen. Nu börjar det på riktigt känns det som och jag är väldigt taggad att lära mig rida min Sally annat än bara rakt fram i skogen :D. Wihoo va glad jag är. Bidrar med en en knasbild på mig och Sally bara för att jag är så glad :D

 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL jaha då åker min häst iväg på prov på söndag.. så får vi se om hon vill köpa honom sen.. hoppas det iallafall.. men vet inte om jag kommer att klara mig utan häst.. men har bestämt för att försöka gå ner i vikt till nästa häst-.- vill ju egentligen ha en islandshäst men frågan är om jag lyckas gå ner så pass i vikt så jag kan skaffa en.. men hoppas iaf.. men soms agt handlar ju om hur länge jag klarar mig utan åxå..=/ usch lite ångest i de hela faktiskt
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Superhärlig bild ju!

Det är så kul att träna för någon! Jag har börjat göra det nu, och det är ju så enormt stor skillnad mot att rida ensam, såå you go! ;D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag känner nästan likadant som du, efter att förra medryttarhästen flyttade. Han orkade med mina 100+ kilon utan problem. Har gått ner lite i vikt nu men endast marginellt, vågar mig inte på att söka ny förrän jag har gått ner 20 kg, och det kommer ta tid. Jobbigt när man är ridsugen nuu :p

Hoppas det funkar bra med nya ägaren :) Läste att du hade lite problem med hästen och då blir det ju inte kul alls.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vet inte om jag får vara med i den här tråden eller inte :), men jag känner igen mig i så mycket ni skriver.

Jag väger rätt mycket även när jag är smal, bara för att jag är lång och kraftigt byggd... det syns inte så tydligt, men jag väger såpass mycket att det påverkar vilka hästar jag kan och vill rida.
Vägde som mest 82kg i höstas men har lyckats ta mig ner till 79 nu :)! 177cm.

Kul att ligga under 80-strecket, men min målvikt är att ligga mellan 72-75. Min foderhäst är 163cm och uppskattningsvis 750kg (ungefär 100kg för mycket för hans kroppsbyggnad), så vi har båda en Beach 2014-plan ^^.

Fördelen med nordsvenskar rent generellt är att dom är ju väldigt viktbärande och även att det ser proportionerligt ut eftersom dom själva är grova.

Men ibland tycker jag ändå att min lilla jätte (som verkligen ser jättestor ut när man står bredvid honom) ser ut som en ponny när jag sitter på han. Haha.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det var likadant för mig även när jag var normalviktig :) 175 lång, drog strl 34 när jag vägde 65 kg och strl 38 när jag vägde 75-80. Så 80 kg för mig innebar att jag inte såg vidare stor ut, men då har jag också lätt för att sätta muskler. Och som du säger, redan vid 80 kg får man tänka lite på hästmaterial, men inte nämnvärt direkt. Finns ju t om ponnyraser som kan bära 80 kg.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Bredvid hästen:
20131129161931-131.116.254.198.jpg


På hästen, ingen aning vad han försöker säga här men han tänkte inte ställa upp fint för fotografering iaf hehe:
20131129162209-131.116.254.198.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Synd att Stockholm är så långt bort, annars har har en häst som behöver medryttare och bär mina kilon som en fjäder i allafall. ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Va fina Ni va. Precis som du skriver så ser du inte ut att väga särskilt mycket.

Idag red jag och sally vår andra lektion och det kändes verkligen super. Jag har verkligen fått lite att jobba med och inspirationen är på topp nu. Varför har jag inte gjort detta innan undrar jag.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Börjar känna mig mogen att vara med i den här tråden nu efter att ha följt den ett tag. Jag väger ca 90 kg till min 160 cm, dvs alldeles för mycket. De flesta som ser mig tror dock inte att jag väger så mycket som jag gör. Tränar och tävlar, framför allt dressyr men även lite hoppning. Har ett halvblod av lite grövre modell som är ca 160 cm. Känner mig inte för stor eller för tung på honom, men tycker det är svårt att vara optimal i hjälperna när fläsket är i vägen :mad:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Synd att Stockholm är så långt bort, annars har har en häst som behöver medryttare och bär mina kilon som en fjäder i allafall. ;)

Attans :p

Men jag tror jag ska lösa ridabstinensen med lite privatlektioner under tiden jag går ner i vikt. Så när man väl ska börja provrida hästar så är man inte helt ringrostig :up: Känner till ett ställe som har viktbärande hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp