tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

förlåt.. svarade på fel.. detta ska vara till: volvo740tjej

ja känner så med.. vill ju veta för hans skull om inte annat att han faktiskt är okej.. mer kan jag ju inte göra tyvärr...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Håller tummen för att det inte är nått.
Hjälper till med tummhållandet och lägger till en önskan om att ni hittar tillbaka till varandra, NightRain.

*TS*

Idag har jag tränat för Sten Åstedt i Wallstanäs ridhus. Tänk att "lilla" jag får rida för en så vansinnigt duktig tränare, på världens finaste häst, i ett så tjusigt ridhus bland alla "snobbryttare"! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åhh, har läst dina tidigare inlägg, vad fint ändå att ni fick en bra tur efter tömkörningen! Låter absolut som en bra idé att kolla upp - då vet du ju om det är nått fel som gjort att han betett sig som han gjort ... är det då något som kan behandlas så kanske han blir en helt annan häst. Och är det inget fel så vet du ju att du gjort vad du kunnat :)

kl

Jag rider ju nästan ponny, hon är 1.50 ca. Men tycker inte att det ser så värst oproportionerligt ut trots mina 165 och ett antal kilo i övervikt (som dessutom borde vara värre efter julledigheten och ett antal påsar chips, ostbågar osv... döm om min förvåning när jag står på samma vikt som för en månad sedan)...

dressyr4_-_oanvand_52d14b5addf2b34bcca579bc.jpg


dressyr_52cb14492a6b222b67cd2ee2.jpg


Här syns dubbelhakan iaf:

dressyr5_52cb1a002a6b225083519063.jpg


Bjuder på FILM från samma tillfälle - vår första träning ihop :) hon är väldigt grön och jag hade lite problem med skänkelläget (instruktören bad mig dutta med inner... jag har lite svårt att dutta och satt som en spasmande groda i sadeln men det kommer väl) och mina händer....på måndag tränar vi igen :) nu har jag fått blodad tand och kommer rida träningar så ofta det går!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Igår gick min häst på släpet jätteduktigt och utan trassel. Idag sprang han först på mig framifrån så att jag kastades tre meter bakåt in i en vägg så jag tappade andan. Sedan sprang han över mig bakifrån och sparkade mig på hälsenan så den är nu svullen och blå.

Jag blir så ledsen, varför blir han sådär? :cry:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Usch vad jobbigt! :( Har han alltid varit svårlastad?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Nä, det är olika från ena dagen till den andra. Igår var första gången jag lastade honom på ett halvår, och han gick på som om han aldrig gjort annat. Idag var han helt okontaktbar, tills han efter en timme plötsligt kommer på att han nog vill gå in i alla fall, och då går han på släpet helt utan tvekan och med spetsade öron.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Mäh, knäpp hast :p Jag har själv svårt att förstå varför vissa hästar är "periodare" när det gäller lastning. Men jag har läst att hästar inte kan applicera en erfarenhet till olika platser. Alltså att det kan gå bra att lasta hemma om transporten alltid står på samma ställe och hästen vet att den "grottan" är ofarlig. Men att transporten sedan på hemvägen från träning/tävling plötsligt är farlig igen.

Eller jag vet inte.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Berätta meeer! :D

Kl
Idag red jag ut med min i sällskap av stallkompisarna som hade i extrauppdrag att hålla utkik på min så han inte såg halt ut eller som att han hade ont. Det konstaterade vi ganska snart att han inte hade :D Tokpigg och laddad var han däremot. Kylan verkar ha gått honom till huvudet. Han bockade och pep, alltmedan jag garvade uppepå :D Har dock en känsla av att jag inte kommer att garva den dagen han lär sig hur man gör när man bockar och skruvar samtidigt :cautious: Dessvärre verkar jag ha fått mig en smäll på höger axel/arm. Dock har jag inge problem vid ridning eller det arbete som krävs i stallet, mer än att axeln ömmar. Däremot har jag svårt vid bilkörning :banghead: och framförallt när jag ska växla. Allra värst är att lägga i 5ans växel som ligger framåt och utåt. Suck, hoppas bara det går över snart :meh:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men...för mig är du inte tjock alls!! Jag tycker du är normal! Själv är jag en tungviktare, har gått från 154 kg till 124 kg helt på egen hand. Rider en bruksnordis för tillfället och han verkar inte bry sig om min vikt. :)

Grymt bra jobbat! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P



Nu har jag skrittat en sväng på det omusklade djuret också :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det är en connemaravalack född 98 som jag känt sen han var sex månader, har ridit hans mamma och så hade jag honom på foder ett tag när han var nyinriden och busig :p Sen jobbade vi på ridskolan tillsammans ett par år innan han såldes först till en kompis, sen en familj i och sen de jag köpte av. Jag försökte köpa honom i dec 2012 men då ångrade de sig. Så nu när han kom ut på annons igen sålde jag coben för ett vrakpris till en kompis och så hämtade jag hem Prinsen :love:

Han heter Prince of Thieves efter filmen, minns när vi försökte komma på namnet när han var nyfödd. Han är e Backuddens Mountain Haze u Shanna ue Rolls Royce. Connemaror hela bunten.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Kul med ny häst :)

*kl

Idag får min pålla börja träna lite lätt, eller snarare så har hon order från veterinären att börja träna lite.
Men... Det är -22 och matten har ingen lust alls :meh:

Igår hade vi hur mysigt som helst
dsc_2037_52d6f1ce2a6b223cfbfb2385.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL

nä nu får vi ta å väcka liv i den här tråden..

har nu köpt en ny häst som jag hämter på lördag. en fredriksborgare på 6 år.. så nu kommer jag att b li mer aktiv i hästlivet. min förra fick jag tyvärr ta bort=/ men han har gjort mig rädd de senaste året så är vääääldigt osäker i ridningen, men denna hästen verkar vara helt underbar så ska bli skönt att få komma igång igen..

för övrigt så red jag en helt underbar ardenner herre på 19 år.. trodde att han skulle avra tung att rida.. men itne då.. han trippade på så bra å man behövde bara lägga på skänkeln lite löst så ökade han farten å nästan taktade på platsen.. kände mig inte alls spänd när jag satte upp som jag gjort när jag provridit hästar. min kände jag mig ganska lugn på.. men tror de blir bättre när jag rider han andra gången=) så är välsigt spänd nu.. vill att de ska vara lördag NU..:P

vad har ni haft för er på senaste tiden?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad spännande med ny häst! Hoppas det funkar bra med denna nu och att du kan bygga upp självförtroendet :)

Vi har ägnat vintern, sedan nyår, åt att rida ut och bygga flås. Och det har gett resultat! L blir inte trött lika fort och har fått en riktigt trevlig galopp. Nu har han till och med ork, styrka och balans till att bocka lite och ifrågasätta lite lätt. Han har ju varit så himla beskedlig ända sedan jag satt in honom, och han är fortfarande snäll, men nu börjar han tack vare ökad styrka och balans orka fråga om en del saker fortfarande gäller. Han lyckades faktiskt bocka av mig inte mindre än två gånger förra veckan. Mycket för att jag red barbacka bägge gångerna och inte hann med, så lite får jag skylla mig själv, så nu har jag lärt mig att jag inte kan slappna av på samma sätt som jag gjort tidigare och att ha sadel på ett tag framöver :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*

Nu kan både jag och hästen hänga här :angel: Men vi får motionera ihop iaf så hoppas vågen ska ska ändra sig där efter oxå.
Jag ska försöka tappa 12-14 kg och pållan har nog upp emot 100 kg som hon måste bli av med. Så vi har lite snarlik diet :p Jag har precis börjat med 5:2 och då hon går på lösdrift med fri tillgång på hösilage så får hon gå med munkorg och hoppas det ska hjälpa + våra promenader och ridpass :)

DSC_7284.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

vad kul att de händer grejer...:P inte kul att åka av men ändå att man märker att de händer saker=)

urkella: ja ni kan peppa varandra nu då.. =)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh, kul med ny häst! Men trist att den förra fick tas bort :(

Här händer det en del... tog tag i mig själv för 3 veckor sedan och har kombinerat ridningen med att svettas på crosstrainer och en någorlunda reglerad diet (räknar kalorier helt enkelt, det enda som funkar på mig... då får jag äta hur mycket skit jag vill OM jag rör på mig först.. men extra bonus är ju att efter all motion så vill jag inte stoppa i mig skit utan väljer nyttigare mat = winwin :D).

Den här veckan har jag hunnit med att rida fem olika hästar på fyra dagar och totalt sju ridpass under samma tidsperiod. Känner att jag orkar mer och mer och vill röra på mig istället för att mysa upp i sängen med en bok och lata mig ...

2014-03-06_212829_5318df04e087c362ce894c35.png


Senaste tillskottet av hästar jag kommer rida regelbundet :)

En annan liten sak, som jag nog i alla fall kommer rida någon gång igen (hon står 10 mil bort så det blir inte någon regelbunden grej i alla fall)
2014-03-04_201718_53162cbde087c3357dcf60d0.png


Annars är det liten röd:
hej_530cf1c1ddf2b358878934d8.jpg


Stor grå, som vi äntligen börjat rida igen... och kompisens ridtravare som jag rider regelbundet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp